Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.

Postprzez maresca644 » 11 lip 2012, o 13:04

Witam,
Czy w wale od 019 mozna zmienic korbowod na mocniejszy np: od simsona jak tak to ile moze kosztowac zmiana korbowodu i wywazanie?
Chcialbym robic go na napelnieniu bezposrednio do skrzyni korbowej wiec potrzeba zmiany w cylindrze i mam pytanko czy mozna gdzies kupic cylindry i tuleje "czyste' tzn bez otworów i ile moze kosztowac taki cylinder z tuleja?
I czy lepiej robic to na cylindrze orginalnym 019 czy chart?
Jaki tłok zastosowac ,cylinder chce nominal.
Oczywiscie pewnie bedzie tez zawór membranowy.
I jaki moze byc koszt przerobienia takiego cylindra i tłoka pod 3 duze kanaly pluczace ale na 3 dolotach(wzorujac sie na yamaha tzr 50 lub cos podobnego)
Marek
maresca644
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 19 mar 2011, o 11:28
Pojazdy: Romet Ogar 205 , Komar

Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.

Postprzez Pani Kontekstowa » 11 lip 2012, o 13:04

Pani Kontekstowa
 

Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.

Postprzez Łukaszenka » 11 lip 2012, o 14:37

Z gówna bata nie ukręcisz, bardzo mi przykro.
Łukaszenka
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 5 lip 2012, o 10:45

Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.

Postprzez Rudy102 » 11 lip 2012, o 14:41

Łukaszenka, Sorry że to powiem ale widziałem na youtube kolesia który tak stuningował 019 że osiągał bez problemu 80km/h
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
Avatar użytkownika
Rudy102
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2581
Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
Lokalizacja: Pacanów
Pochwały: 7
Pojazdy: Illuminati

Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.

Postprzez honda10282 » 11 lip 2012, o 22:00

Rudy102, i to kadetem 8)
Avatar użytkownika
honda10282
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1489
Dołączył(a): 2 sty 2010, o 16:40
Lokalizacja: A co? spod jasła RJS
Pochwały: 22
Pojazdy: Komar MR232 "sztywniak"68r. & Romet Pony 50 M2 81r.

Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.

Postprzez Romecik2t » 14 lip 2012, o 04:42

maresca644, Po pierwsze nie przejmuj się hejterami. Taki projekt (019 z bezpośrednim napełnianiem) byłby unikatowy, bo ja sam widziałem tylko jeden taki projekt.

Zmienić korbowód nawet należało by, jeśli przewidujesz moc powyżej 4KM (bo na takie moce mniej więcej był przewidziany maksymalnie silnik rometa).Koszt? jak zmienisz sam to za darmo, tylko wyważenie w serwisie pewnie koło 50zł, może mniej.Korbodów od simsona nie wiem czy byłby idealny, ale skok tłoka w Simsonie i Romecie jest chyba nawet taki sam, więc w razie czego można dać grubszą podkładkę pod cylinder i problem z głowy.

maresca644 napisał(a):I czy lepiej robic to na cylindrze orginalnym 019 czy chart?


Co do tego pytania, to jeśli już robić taką przeróbkę, to najlepiej dać cylinder od Simsona, gdyż można do niego dopasować inne tuleje, nawet "czystą" bez kanałów (do rzeźby :D) no i cylinder z simsona ma większe ożebrowanie fabryczne niż Rometa. Taki projekt 019 z cylindrem simsona nawet był opisany tutaj na forum w temacie nasze pojazdy, trzeba by poszukać, była to motorynka jednego z użytkowników.

Tłok zależnie od wysilenia silnika i przeróbki cylindra, jeśli będzie korba od sima i cyl od sima to i tłok jakiś simsonowski, min MZA ze stopu k20, lub jakieś lepsze typu Asso, wossner itp.(kwestia pieniędzy).

Membrana to dobry pomysł przy bezpośrednim napełnianiu, "dopełni" jakby przeróbkę :D

maresca644 napisał(a):I jaki moze byc koszt przerobienia takiego cylindra i tłoka pod 3 duze kanaly pluczace ale na 3 dolotach(wzorujac sie na yamaha tzr 50 lub cos podobnego)


Według mnie najlepiej by pasowały 2 dodatkowe kanały płuczące (razem 4) i 2 duże kanały wydechowe (dzielone) i 1 boost port, pod membrankę.
Strojenie takiego cylindra (czyli wysokości kanałów płuczących i wydechowych) należało by dać około 8000 (dosyć elastycznie) lub góra 10000 obrotów, ale tak czy tak, pasowało by dać do silnika już jakiś inny zapłon, bo seryjny raczej nie będzie idealny pod takie obroty.
Koszt przeróbki zależy jakiemu majstrowi zlecisz robotę, a każdy się ceni różnie ;d

Tak czy tak, życzę powodzenia, bo tak wielka ingerencja w przeróbkę silnika to już dużo kłopotów, zwłaszcza zrobienie bezpośredniego napełniania.

Pozdrawiam
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.

Postprzez Tomek » 14 lip 2012, o 13:37

Jak bezpośrednie napełnienie, to membrana obowiązkowo. Przynajmniej tak na chłopski rozum :D
Czysta tuleja, to najmniejszy problem, bo sobie kupisz żeliwną rurę i dotoczysz na każdy wymiar.
Nie wiem, czy z Charta da się wycisnąć tuleję. Z 019 na 90% nie. Dla tego najlepiej byłoby wziąć cylinder Simsona. Jak już tak ingerować w silnik, to można nadlać kartery i pobawić się w większą pojemność. :>
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.

Postprzez Siczka » 15 lip 2012, o 10:30

dobra dobra panowie, powiedzmy ze mamy już ten zaje silnik no i co? może mieć tylko i większą moc, może być pojemność i inne przeróbki ale jedna sprawa jeszcze - skrzynka biegów...
tryby jak ktoś mocniej zerwał to sypały się ponoć przy normalnym bez tuningu silniku, nawet u kumpla się rypnęły biegi. na jakiejś stronie kolo był co robił właśnie 019 z cylem 60/6 sima chyba czy tam może inna ilość kanałów była i gaźnik z MZ był i co z tego ze moc i prędkość tam wielka była skoro nie ma jak przenieść tej mocy na koła? chyba 3 razy 1 bieg mu się rypnął nawet nie zrywał tego Rometa, nic i tryb puszczał. ja bym się jeszcze pobawić spróbował ze skrzynka biegów, tryby mocniejsze dobrać czy przełożenie jakoś zmienić, nie wiem co i jak dokładnie ale skrzynka biegów może tego projektu nie przeżyć :/
może by też wtedy spróbować tak jak to chyba gdzieś Jawke widziałem że ktoś zaślepił na cyl otwór i puścił cylinder w górę to raz a dwa to doklejał skrzynie biegów z CZ chyba. w Romecie oczywiście cylinder w góre jest wiec mozna by sie pobawić z "doklejaniem" skrzynki biegów, choć wtedy masz juz własny silnik składany z cześci paru motorów :D
ogółem to trzeba popatrzeć, pomyśleć, może jednak np Simsonowski silnik wziąć i przerabiać tak, albo ten ale przemyśleć sprawę, popatrzeć, pomierzyć i powodzenia w robocie :D
Pomogłem? Kliknij Obrazek !

@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem

Obrazek

No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły

:mrgreen:

Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować :yes:

:D
Avatar użytkownika
Siczka
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 3159
Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
Pochwały: 66
Pojazdy: dużo

Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.

Postprzez Krokodylek » 15 lip 2012, o 11:22

Co do korbowodu to próbował bym wsadzić od jamaszki dt 50 mx ma takie same wymiary co simsonowska tylko jest o 1mm krótsza
Avatar użytkownika
Krokodylek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 208
Dołączył(a): 8 sie 2011, o 21:05
Lokalizacja: Brzozów
Pochwały: 1
Pojazdy: Simson Enduro

Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.

Postprzez Siczka » 15 lip 2012, o 11:40

a no, wtedy mozna i podciąc cyla albo tylko hardcorowo splanowac głowice :D
Pomogłem? Kliknij Obrazek !

@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem

Obrazek

No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły

:mrgreen:

Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować :yes:

:D
Avatar użytkownika
Siczka
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 3159
Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
Pochwały: 66
Pojazdy: dużo

Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.

Postprzez Romecik2t » 15 lip 2012, o 22:07

Nie przesadzajmy, skrzynia po odpowiednim zabiegu, regulacji zmieniacza itp wytrzyma w miarę długo.Można też jakoś poprawić wałek zdawczy i tryby jakoś przez nad spawanie i wyszlifowanie ale nie bd pisał co i jak bo nie jestem pewny tej metody, ale ponoć trzeba być ostrożnym i robić dokładnie.
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.

Postprzez Siczka » 20 lip 2012, o 16:34

Romecik2t napisał(a):ale ponoć trzeba być ostrożnym i robić dokładnie.

no chyba jak ze wszystkim, jedynie łupanie węgla nie wymaga tego :f
Pomogłem? Kliknij Obrazek !

@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem

Obrazek

No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły

:mrgreen:

Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować :yes:

:D
Avatar użytkownika
Siczka
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 3159
Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
Pochwały: 66
Pojazdy: dużo

Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.

Postprzez Kuba » 16 gru 2012, o 10:53

chłopie, bez odpowiedniego warsztatu takie pomysły możesz odłożyć między bajki, przerzeźbienie komara na 60/5/3 kosztowało mnie jedyne 200zł nie wliczając wydechu, zapłonu i innych pierdół, których było od cholery, przeróbka cylindra-40 roboczogodzin, wycięcie kostki około 100 itp itd... z doświadczenia powiem, że gra niewarta świeczki, bo teraz dla odmiany zrywa mi wielowypust na wale i rozwala kołki w sprzęgle ^^
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.

Postprzez Siczka » 16 gru 2012, o 21:59

Kuba, zaspawuj wszystko i lataj dopóki już całkiem nie padnie wszystko w cholerę :F
Pomogłem? Kliknij Obrazek !

@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem

Obrazek

No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły

:mrgreen:

Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować :yes:

:D
Avatar użytkownika
Siczka
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 3159
Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
Pochwały: 66
Pojazdy: dużo

Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.

Postprzez alus » 20 gru 2012, o 03:30

Jeśli chcesz sie brać za tak śmiały projekt , potrzebujesz dużej wiedzy (zarówno teoretycznej jak i praktycznej) oraz odpowiedniego sprzętu.
Nie chce studzić twojego zapału. Ale moim zdaniem porywasz sie z motyką na księżyc.
@@% Super MotO.

Motór

Miewam chwile zwątpienia aż do pierwszego odpalenia.
Avatar użytkownika
alus
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 01:46
Lokalizacja: Myszków (śląsk)

Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.

Postprzez alus » 20 gru 2012, o 03:30

Jeśli chcesz sie brać za tak śmiały projekt , potrzebujesz dużej wiedzy (zarówno teoretycznej jak i praktycznej) oraz odpowiedniego sprzętu.
Nie chce studzić twojego zapału. Ale moim zdaniem porywasz sie z motyką na księżyc.
@@% Super MotO.

Motór

Miewam chwile zwątpienia aż do pierwszego odpalenia.
Avatar użytkownika
alus
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 01:46
Lokalizacja: Myszków (śląsk)


Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 337 gości