Zmiana gaźnika w Ogarze 200

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Zmiana gaźnika w Ogarze 200

Postprzez moreno33 » 13 wrz 2012, o 11:45

Witam. Czy da się bezproblemowo zamontować w silniku jawki 50 ten gaźnik http://speedy.sh/xAFAF/82-600.jpg Z tego co się orientowałem rozstaw śrub mocujących jest taki sam. Czy poprawi to osiągi w silniku po remoncie na oryginalnych częściach?
Avatar użytkownika
moreno33
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:20
Lokalizacja: ŚLĄSK/Sosnowiec
Pojazdy: Mińsk 125 '89

Zmiana gaźnika w Ogarze 200

Postprzez Pani Kontekstowa » 13 wrz 2012, o 11:45

Pani Kontekstowa
 

Zmiana gaźnika w Ogarze 200

Postprzez Łukasz » 13 wrz 2012, o 22:32

Witam.
Z tego co wiem to żeby zamontować gaźnik od Simsona S51 w Jawce to trzeba dorobić króciec lub podkładkę pod ten oryginalny.
Do oryginalnego silnika proponowałbym raczej ten 16mm bo na 19mm będzie dużo palił o ile wogóle odpali bo zaleje.
Na 16mm powinien napewno mniej palić niż orygialny jikov..co do mocy czy wzrośnie to sie nie wypowiem bo nigdy nie robiłem takiej modyfikacji. napewno nie zmaleje :)
Tych "nowych" gaźników z allegro nie polecam bo to szajs made in china.. nalepiej wyrwać jakiś używany, napewno będzie lepszy.
Tutaj masz przykładowy tutek jak zamontować taki gaźniczek w jawce:
viewtopic.php?f=27&t=13188
Pozdrawiam :wink:


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
Łukasz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 260
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 07:45
Lokalizacja: Lubelskie
Pochwały: 1

Zmiana gaźnika w Ogarze 200

Postprzez moreno33 » 14 wrz 2012, o 00:46

Dziękuję za pomoc uwzględniłes prawie wszystko czego potrzebowałem w swojej odpowiedzi ;-)Chciałbym usłyszeć jeszcze zdanie kogoś kto robił taka modyfikacje w swojej maszynie. Może ktoś poleca gaźnik z innego motocykla bądź motoroweru.
Avatar użytkownika
moreno33
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:20
Lokalizacja: ŚLĄSK/Sosnowiec
Pojazdy: Mińsk 125 '89

Zmiana gaźnika w Ogarze 200

Postprzez Łukasz » 14 wrz 2012, o 16:33

Bing 17 (gardziel 15mm), Amal 16, K60B (15mm)
Najmniejsze spalanie będzie na bingu/k60b z powodu małej gardzieli,
największa moc będzie na amalu 16.
Avatar użytkownika
Łukasz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 260
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 07:45
Lokalizacja: Lubelskie
Pochwały: 1

Zmiana gaźnika w Ogarze 200

Postprzez moreno33 » 14 wrz 2012, o 16:50

A jakie spalanie na amalu? Mógłbyś coś więcej powiedzieć o osiągach? Czy na bingu też jest jakąś poprawa?
Avatar użytkownika
moreno33
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:20
Lokalizacja: ŚLĄSK/Sosnowiec
Pojazdy: Mińsk 125 '89

Zmiana gaźnika w Ogarze 200

Postprzez moreno33 » 14 wrz 2012, o 16:52

Dużo roboty jest przy założeniu? Nie mam teraz możliwości sprawdzenia jakie są wymiary i jak to wygląda.
Avatar użytkownika
moreno33
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:20
Lokalizacja: ŚLĄSK/Sosnowiec
Pojazdy: Mińsk 125 '89

Zmiana gaźnika w Ogarze 200

Postprzez Łukasz » 14 wrz 2012, o 17:30

Bing ma takie same mocowania jak i simsonowski gaźnik. tak, na bingu jest poprawa osiągów w porównaniu do simsonowskiego. Na innym forum wyczytałem że simson na amalu palił o 0.3l/100km więcej w porównaniu do oryginalnego. według mnie moc na poszczególnych gaźnikach będzie wyglądać mniej więcej tak k60b=>oryginalny jikov=>16nx-x=>bing 17=>amal 16.
A spalanie mniej więcej tak(od najoszczędniejszego zaczynając):
k60b=>16nx-x=>bing=>amal 16=> oryginalny jikov.
Avatar użytkownika
Łukasz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 260
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 07:45
Lokalizacja: Lubelskie
Pochwały: 1

Zmiana gaźnika w Ogarze 200

Postprzez moreno33 » 14 wrz 2012, o 18:28

Czy czuć przyrost mocy? Dziękuję za schematyczny opis. Chciałbym jeszcze wiedzieć jak to wygląda w praktyce i czy jest to dobre rozwiązanie i daje radę na dłuższą metę? :)
Avatar użytkownika
moreno33
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:20
Lokalizacja: ŚLĄSK/Sosnowiec
Pojazdy: Mińsk 125 '89

Zmiana gaźnika w Ogarze 200

Postprzez Danio » 15 wrz 2012, o 22:48

Ja w swoim ogarze miałem gaxnik 16N3-4 chiński spisywał się bardzo dobrze.
Najprościej jest ten gaźnik zamontować tak, ale do tego potrzeba trzy króćce.
W dwóch ucinamy sam dół to co przychodzi do cylindra na równo, w trzecim ucinamy górę.
Do tego z ucięta górą trzeba przyspawać jeden kawałek z dołu (rozstaw wtedy pasuje do 16N),
A drugi dół podłożyć pod króciec.
Wygląda to tak:
http://p1.bikepics.com/2011%5C12%5C25%5Cbikepics-2321224-full.jpg
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Zmiana gaźnika w Ogarze 200

Postprzez moreno33 » 15 wrz 2012, o 23:22

Widzę ,że fachowa robota :) Jest poprawa jeśli chodzi o samo dzialanie ,ponieważ nie cieknie i tak dalej . jak z osiągamy i reakcją na gaz?
Avatar użytkownika
moreno33
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:20
Lokalizacja: ŚLĄSK/Sosnowiec
Pojazdy: Mińsk 125 '89

Zmiana gaźnika w Ogarze 200

Postprzez Danio » 16 wrz 2012, o 11:40

moreno33, szczerze powiedziawszy to porównania za bardzo nie mam, bo gdy go kupiłem był nie na chodzie i nie dałem rady wyregulować jinkova i zmieniłem od razu na ten.
Ale muszę powiedzieć że na tym gaźniku zawsze palił od kopa.
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Zmiana gaźnika w Ogarze 200

Postprzez moreno33 » 16 wrz 2012, o 11:55

Myślę ,że chociażby dla tej niezawodności warto go zamontować.
Avatar użytkownika
moreno33
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:20
Lokalizacja: ŚLĄSK/Sosnowiec
Pojazdy: Mińsk 125 '89

Zmiana gaźnika w Ogarze 200

Postprzez PawelP112 » 18 wrz 2012, o 15:58

Ja mam ten sam problem ale nie chcę się pakować już w te simsonowskie gaźniki ponieważ konstrukcja również jest stara, lepiej postawić na dellorto albo mikuni
Paweł
Moja stajnia :
Yamaha DT 80 swap 125 4T
Honda Mtx 80 RII
Suzuki DR 50 z Silnikiem WSK 125
Ogar 200 86r
Avatar użytkownika
PawelP112
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 lut 2008, o 10:54
Lokalizacja: Łomnica

Zmiana gaźnika w Ogarze 200

Postprzez Garry1 » 21 wrz 2012, o 14:38

A dellorto i mikuni to ma na prawde jakąś nowoczesną budowę ;) Widać że nie widizałeś w ogóle tych gaźników. Najważniejsze żeby gaźnik był nie zużyty.
Hi! :D

Wykonuję osprzęty do silników, tłumiki(dyfuzory), końcówki, króćce! kontakt: gg: 7047182 Co do ceny to na pewno się dogadamy ;)
Avatar użytkownika
Garry1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 139
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 22:09
Lokalizacja: Konin

Zmiana gaźnika w Ogarze 200

Postprzez moreno33 » 21 wrz 2012, o 17:52

Dziękuję wszystkim za pomoc. Jeśli wszystko dobrze pójdzie to dzisiaj stanę się posiadaczem Rometa Charta. Więc temat do zamknięcia . :)
Avatar użytkownika
moreno33
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:20
Lokalizacja: ŚLĄSK/Sosnowiec
Pojazdy: Mińsk 125 '89

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 249 gości