Zmiana gaźnika w Ogarze 200
Posty: 19
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Zmiana gaźnika w Ogarze 200
Witam. Czy da się bezproblemowo zamontować w silniku jawki 50 ten gaźnik http://speedy.sh/xAFAF/82-600.jpg Z tego co się orientowałem rozstaw śrub mocujących jest taki sam. Czy poprawi to osiągi w silniku po remoncie na oryginalnych częściach?
-
moreno33 - MotoManiak
- Posty: 171
- Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:20
- Lokalizacja: ŚLĄSK/Sosnowiec
- Pojazdy: Mińsk 125 '89
Zmiana gaźnika w Ogarze 200
Witam.
Z tego co wiem to żeby zamontować gaźnik od Simsona S51 w Jawce to trzeba dorobić króciec lub podkładkę pod ten oryginalny.
Do oryginalnego silnika proponowałbym raczej ten 16mm bo na 19mm będzie dużo palił o ile wogóle odpali bo zaleje.
Na 16mm powinien napewno mniej palić niż orygialny jikov..co do mocy czy wzrośnie to sie nie wypowiem bo nigdy nie robiłem takiej modyfikacji. napewno nie zmaleje
Tych "nowych" gaźników z allegro nie polecam bo to szajs made in china.. nalepiej wyrwać jakiś używany, napewno będzie lepszy.
Tutaj masz przykładowy tutek jak zamontować taki gaźniczek w jawce:
viewtopic.php?f=27&t=13188
Pozdrawiam
Z tego co wiem to żeby zamontować gaźnik od Simsona S51 w Jawce to trzeba dorobić króciec lub podkładkę pod ten oryginalny.
Do oryginalnego silnika proponowałbym raczej ten 16mm bo na 19mm będzie dużo palił o ile wogóle odpali bo zaleje.
Na 16mm powinien napewno mniej palić niż orygialny jikov..co do mocy czy wzrośnie to sie nie wypowiem bo nigdy nie robiłem takiej modyfikacji. napewno nie zmaleje
Tych "nowych" gaźników z allegro nie polecam bo to szajs made in china.. nalepiej wyrwać jakiś używany, napewno będzie lepszy.
Tutaj masz przykładowy tutek jak zamontować taki gaźniczek w jawce:
viewtopic.php?f=27&t=13188
Pozdrawiam
Autor postu otrzymał pochwałę
-
Łukasz - MotoManiak
- Posty: 260
- Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 07:45
- Lokalizacja: Lubelskie
- Pochwały: 1
Zmiana gaźnika w Ogarze 200
Dziękuję za pomoc uwzględniłes prawie wszystko czego potrzebowałem w swojej odpowiedzi Chciałbym usłyszeć jeszcze zdanie kogoś kto robił taka modyfikacje w swojej maszynie. Może ktoś poleca gaźnik z innego motocykla bądź motoroweru.
-
moreno33 - MotoManiak
- Posty: 171
- Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:20
- Lokalizacja: ŚLĄSK/Sosnowiec
- Pojazdy: Mińsk 125 '89
Zmiana gaźnika w Ogarze 200
Bing 17 (gardziel 15mm), Amal 16, K60B (15mm)
Najmniejsze spalanie będzie na bingu/k60b z powodu małej gardzieli,
największa moc będzie na amalu 16.
Najmniejsze spalanie będzie na bingu/k60b z powodu małej gardzieli,
największa moc będzie na amalu 16.
-
Łukasz - MotoManiak
- Posty: 260
- Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 07:45
- Lokalizacja: Lubelskie
- Pochwały: 1
Zmiana gaźnika w Ogarze 200
A jakie spalanie na amalu? Mógłbyś coś więcej powiedzieć o osiągach? Czy na bingu też jest jakąś poprawa?
-
moreno33 - MotoManiak
- Posty: 171
- Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:20
- Lokalizacja: ŚLĄSK/Sosnowiec
- Pojazdy: Mińsk 125 '89
Zmiana gaźnika w Ogarze 200
Dużo roboty jest przy założeniu? Nie mam teraz możliwości sprawdzenia jakie są wymiary i jak to wygląda.
-
moreno33 - MotoManiak
- Posty: 171
- Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:20
- Lokalizacja: ŚLĄSK/Sosnowiec
- Pojazdy: Mińsk 125 '89
Zmiana gaźnika w Ogarze 200
Bing ma takie same mocowania jak i simsonowski gaźnik. tak, na bingu jest poprawa osiągów w porównaniu do simsonowskiego. Na innym forum wyczytałem że simson na amalu palił o 0.3l/100km więcej w porównaniu do oryginalnego. według mnie moc na poszczególnych gaźnikach będzie wyglądać mniej więcej tak k60b=>oryginalny jikov=>16nx-x=>bing 17=>amal 16.
A spalanie mniej więcej tak(od najoszczędniejszego zaczynając):
k60b=>16nx-x=>bing=>amal 16=> oryginalny jikov.
A spalanie mniej więcej tak(od najoszczędniejszego zaczynając):
k60b=>16nx-x=>bing=>amal 16=> oryginalny jikov.
-
Łukasz - MotoManiak
- Posty: 260
- Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 07:45
- Lokalizacja: Lubelskie
- Pochwały: 1
Zmiana gaźnika w Ogarze 200
Czy czuć przyrost mocy? Dziękuję za schematyczny opis. Chciałbym jeszcze wiedzieć jak to wygląda w praktyce i czy jest to dobre rozwiązanie i daje radę na dłuższą metę?
-
moreno33 - MotoManiak
- Posty: 171
- Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:20
- Lokalizacja: ŚLĄSK/Sosnowiec
- Pojazdy: Mińsk 125 '89
Zmiana gaźnika w Ogarze 200
Ja w swoim ogarze miałem gaxnik 16N3-4 chiński spisywał się bardzo dobrze.
Najprościej jest ten gaźnik zamontować tak, ale do tego potrzeba trzy króćce.
W dwóch ucinamy sam dół to co przychodzi do cylindra na równo, w trzecim ucinamy górę.
Do tego z ucięta górą trzeba przyspawać jeden kawałek z dołu (rozstaw wtedy pasuje do 16N),
A drugi dół podłożyć pod króciec.
Wygląda to tak:
http://p1.bikepics.com/2011%5C12%5C25%5Cbikepics-2321224-full.jpg
Najprościej jest ten gaźnik zamontować tak, ale do tego potrzeba trzy króćce.
W dwóch ucinamy sam dół to co przychodzi do cylindra na równo, w trzecim ucinamy górę.
Do tego z ucięta górą trzeba przyspawać jeden kawałek z dołu (rozstaw wtedy pasuje do 16N),
A drugi dół podłożyć pod króciec.
Wygląda to tak:
http://p1.bikepics.com/2011%5C12%5C25%5Cbikepics-2321224-full.jpg
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Zmiana gaźnika w Ogarze 200
Widzę ,że fachowa robota Jest poprawa jeśli chodzi o samo dzialanie ,ponieważ nie cieknie i tak dalej . jak z osiągamy i reakcją na gaz?
-
moreno33 - MotoManiak
- Posty: 171
- Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:20
- Lokalizacja: ŚLĄSK/Sosnowiec
- Pojazdy: Mińsk 125 '89
Zmiana gaźnika w Ogarze 200
moreno33, szczerze powiedziawszy to porównania za bardzo nie mam, bo gdy go kupiłem był nie na chodzie i nie dałem rady wyregulować jinkova i zmieniłem od razu na ten.
Ale muszę powiedzieć że na tym gaźniku zawsze palił od kopa.
Ale muszę powiedzieć że na tym gaźniku zawsze palił od kopa.
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Zmiana gaźnika w Ogarze 200
Myślę ,że chociażby dla tej niezawodności warto go zamontować.
-
moreno33 - MotoManiak
- Posty: 171
- Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:20
- Lokalizacja: ŚLĄSK/Sosnowiec
- Pojazdy: Mińsk 125 '89
Zmiana gaźnika w Ogarze 200
Ja mam ten sam problem ale nie chcę się pakować już w te simsonowskie gaźniki ponieważ konstrukcja również jest stara, lepiej postawić na dellorto albo mikuni
Paweł
Moja stajnia :
Yamaha DT 80 swap 125 4T
Honda Mtx 80 RII
Suzuki DR 50 z Silnikiem WSK 125
Ogar 200 86r
Moja stajnia :
Yamaha DT 80 swap 125 4T
Honda Mtx 80 RII
Suzuki DR 50 z Silnikiem WSK 125
Ogar 200 86r
-
PawelP112 - Przyjaciel forum
- Posty: 661
- Dołączył(a): 23 lut 2008, o 10:54
- Lokalizacja: Łomnica
Zmiana gaźnika w Ogarze 200
A dellorto i mikuni to ma na prawde jakąś nowoczesną budowę Widać że nie widizałeś w ogóle tych gaźników. Najważniejsze żeby gaźnik był nie zużyty.
Hi!
Wykonuję osprzęty do silników, tłumiki(dyfuzory), końcówki, króćce! kontakt: gg: 7047182 Co do ceny to na pewno się dogadamy
Wykonuję osprzęty do silników, tłumiki(dyfuzory), końcówki, króćce! kontakt: gg: 7047182 Co do ceny to na pewno się dogadamy
-
Garry1 - MotoManiak
- Posty: 139
- Dołączył(a): 25 lut 2008, o 22:09
- Lokalizacja: Konin
Zmiana gaźnika w Ogarze 200
Dziękuję wszystkim za pomoc. Jeśli wszystko dobrze pójdzie to dzisiaj stanę się posiadaczem Rometa Charta. Więc temat do zamknięcia .
-
moreno33 - MotoManiak
- Posty: 171
- Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:20
- Lokalizacja: ŚLĄSK/Sosnowiec
- Pojazdy: Mińsk 125 '89
Posty: 19
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 196 gości