paliwo w motorkach ciekawe czy by chodziło na takim paliwku
Posty: 8
• Strona 1 z 1
paliwo w motorkach ciekawe czy by chodziło na takim paliwku
to paliwko jest do samochodików zdalnie sterowanych ciekawe jakie właściwości ma to paliwo http://www.allegro.pl/item181012735_pal ... ster_.html
-
lukpc1 - MotoManiak
- Posty: 395
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:57
- Lokalizacja: Raków k. staszowa woj. Św
Re: paliwo w motorkach ciekawe czy by chodziło na takim pali
lukpc1 napisał(a):to paliwko jest do samochodików zdalnie sterowanych ciekawe jakie właściwości ma to paliwo http://www.allegro.pl/item181012735_pal ... ster_.html
no jak do motoru to troche za drogo za 2 l 50zł ? nie bardzo sie opłaci
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Rychu ziom:D
Zapraszamy do zaprezentowania pojazdu w forumowym serwisie - www.MotoAlbum.pl /Romet/Komar/13341"> Zapraszamy do zaprezentowania pojazdu w forumowym serwisie - www.MotoAlbum.pl /Romet/Komar/13341
Zapraszamy do zaprezentowania pojazdu w forumowym serwisie - www.MotoAlbum.pl /Romet/Komar/13341"> Zapraszamy do zaprezentowania pojazdu w forumowym serwisie - www.MotoAlbum.pl /Romet/Komar/13341
-
RUDY - MotoManiak
- Posty: 267
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:58
- Lokalizacja: Brzeg
Nitrometan jest szczególnie popularny w mieszankach paliwowych dla modelarzy. Paliwa te zawierają od 10 do 25% nitrometanu. Przy zawartości 25% często dochodzi do stopienia głowicy silnika.
To ja dzienkuję jak ma mi stopić głowicę !!
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Bawiłem się w modelarstwo lotnicze, ale silniki które są stosowane opiera się o takie same założenia techniczne co w modelarstwie kołowym.Silniki w motorowerach nie będą na tym jeżdzić. EDL to wysokoczyszczony stężony alkohol metylowy wraz z substancją smarną i polepszaczami. Aby prawidłowo zapalić i okiełznać tę mieszankę potrzeba jest odpowiedniej konstrukcji świeca żarowa oraz stopień sprężania przynajmniej 18:1.Wystarczy wiedzieć jak zbudowany jest modelarski silnik żarowy żeby wiedzieć że do przeciętnego motocykla nie wlejesz tego.Motocykle żużlowe odpaliły by an czymś takim ,ale za wielka jest ilość utleniacza (nitrometan) i taki motorek żużlowy dostał by nieźle w kość, o ile nie wyrwało by np. głowicy razem ze szpilkami.Dodatki nitrowe w takim stężeniu są stosowane do specjalnie przygotowanych silników modelarskich , gdyż tańsze modelarskie silniczki rozwaliły by się już po kilku uruchomieniach na czymś takim.Warto dodać iż wyczynowe silniki zasilane taki paliwem osiagają nawet ponad 35.000 obrotów.Jak ktoś chce to opiszę działanie i budowę takiego silnika .Najbardziej wytrzymałe silniczki tego typu mają czas życia ograniczony do kilkuset-max 1000 godzin pracy.Dla ciekawostki dodam iż są silniki modelarskie samozapłonowe które mają sprężanie nawet do 40:1 a żeby było śmieszniej nie mają pierścieni, gdyż na pierścieniach nie uzyskasz takiej szczelności.Mogę również opisać profesjonalne dodatki paliwowe używane do średniej klasy tuningowanych 2-suwowych silników benzynowych.
Pozdro
Pozdro
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
- Adamo
- MotoManiak
- Posty: 743
- Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
- Lokalizacja: Słupsk
Mogę również opisać profesjonalne dodatki paliwowe używane do średniej klasy tuningowanych 2-suwowych silników benzynowych.
Adamo_From_Pomorze mógłbyś coś o tym napisać
Rychu ziom:D
Zapraszamy do zaprezentowania pojazdu w forumowym serwisie - www.MotoAlbum.pl /Romet/Komar/13341"> Zapraszamy do zaprezentowania pojazdu w forumowym serwisie - www.MotoAlbum.pl /Romet/Komar/13341
Zapraszamy do zaprezentowania pojazdu w forumowym serwisie - www.MotoAlbum.pl /Romet/Komar/13341"> Zapraszamy do zaprezentowania pojazdu w forumowym serwisie - www.MotoAlbum.pl /Romet/Komar/13341
-
RUDY - MotoManiak
- Posty: 267
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:58
- Lokalizacja: Brzeg
dobrymi dodatkami są m.in. azotan amylu, azotyn izobutylu , są w formie gazu cięższego od powietrza który może rozpuścić się w wielu rozpuszczalnikach, m.in w benzynie.Niestety jest używany do produkcji leków, i w większych dawkach są to ciężkie narkotyki.Więc możesz zapomnieć o tym.Najłatwiej dostępnym dodatkiem jest eter etylowy.Dodawany do paliwa w dawce max 10-15% poprawia tępo spalania mieszanki, powoduje szybsze rozprężanie się gazów, nie podnosi aż tak bardzo jak nitrometan temp. spalania, w przypadku stosowania dobrej klasy oleju syntetycznego jest w miarę bezpieczny dla silnika.Co ciekawe nie podwyższa prawie liczby oktanowej.Jest bardzo lotny i niestety jest również w pewien sposób narkotykiem.Kiedyś usypiano nim ludzi przed operacją, także nie polecam wdychania.Ma specyficzny ostry "zapach szpitala" .Co ciekawe jest dość łatwo dostępny w sklepach z odczynnikami chem.Można też kupić paliwo modelarskie składające się z eteru , wysokiej oraz klasy oleju .Jednak przy mieszaniu z benzyną należy sobie wyliczyć ilość dodatkowego oleju do mieszanki gdyż owe paliwo zawiera już w sobie nieco oleju.Żeby było ciekawiej dodaje się eter (choć max 5%) również do paliw do pojazdów pracujących w b.niskich temp.Jednak aby nie dochodziło do samozapłonu na gorącym silniku warto dodać nieco nafty -ok 10cm szesciennych na 2 litry sieki , 10cm szesc. to ok pol duzej strzykawki.W dwusuwach mozna lac nawet do 15% eteru, ja zalecam max 10 i należy go mieszać z benzyną wysokooktanową(98) żeby uniknąć nierównomiernego spalania się składników mieszanki. Nie wolno stosować więcej niż 4-5% w silnikach czterosuwowych gdyż wypierdziało by w mgnieniu oka zawory i gniazda zaworowe.Eter jest też głównym składnikiem preparatów typu SAMOSTART , można zrobić eksperyment w czasie jazdy lekko prysnąć do filtra powietrza/gaźnika takim sprayem, tylko należy się mocno trzymać .Eter dok. wymieszany w paliwie daje jeszcze lepszy efekt.Choć nie jest on b. szkodliwy dla silnika to wszelkie dolewki robicie na własną odpowiedzialność, jednak gwarantuje że jak nie przekroczycie 10% i nie będziecie jeździć na takiej mieszance non-stop to wasz silnik nie ucierpi na tym.Tak dla ciekawości: są silniki chodzące na samym eterze z olejem, nie mają swiec nawet żarowych, ani wtryskiwaczy mają 2 tłoki jeden zwyczajny i jeden przeciw tłok regulujący stopień sprężania.Do tego prosty gaźnik na pojedynczym rozpylaczu i silnik chodzi na zasadzie podobnej do diesla.Minimalne spręzanie w takim silniku to 28:1 są to silniki wysokoobrotowe , z 10ccm można uzyskać na samym wale silnika trochę ponad 1km , niestety obroty minimalne to ok 6.000 obr/min.
Pozdro
Pozdro
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
- Adamo
- MotoManiak
- Posty: 743
- Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
- Lokalizacja: Słupsk
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 162 gości