Witam forumowiczów.
Sezon się zaczął już na dobre, mój chinolek zaopatrzony w nowe części, ale... zewnętrzne. Otóż mój "TZR" spod znaku Barton'a coraz mniej przypomina istotę tego modelu. Ale to teraz nie ważne.
Jeśli chodzi o montowanie nowych lamp, plastików, rozbieranie i składanie nadwozia to pikuś. Nie znam się na mechanice, a 80ccm zrobiło się za słabe... Tutaj nasuwa się pytanie. Jak niskim kosztem kupić w miarę dobre podzespoły? Myślałem o wymianie cylindra, ale o ucho się obiło, że przy tym trzeba będzie zmienić korbowód. Jeśli tak to jaki kupić? O montaż części nie ma się co martwić - mam od tego ludzi . Chętnie powiększyłbym moc mojego motorowerku. Tylko jak? Za ile? Czy warto? Myślałem o 110 bądź 125 ccm. Liczę na Waszą pomoc.
Cheers.
[Barton TZR] Pojemność
Posty: 7
• Strona 1 z 1
[Barton TZR] Pojemność
Proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów.
-
freaked10 - MotoManiak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 23:43
- Pojazdy: Barton TZR 80
[Barton TZR] Pojemność
Na początku podaj budżet. Za 1200 możesz mieć silnik 140cc ok 14KM. Za 800 kupisz 125 Diabolini, ale chwilowo mają opóźnienie dostaw i towaru brak. 110 po prostu sam sobie zbuduj, zmieścisz się w 300zł jak dobrze poszukasz
Jak dobrze pamiętam, to będziesz potrzebował nowy wał korbowy do 110cc, cylinder z tłokiem, dłuższe szpilki, łańcuszek rozrządu 84 ogniwa i to chyba było wszystko. Głowica może zostać od 72, podobno ma trochę mniejszą komorę spalania, a zawory są tej samej wielkości
Jak nie chcesz zmieniać wału, to zastanów się nad cylindrem 88cc. Najtaniej jest skrócić ten od 110 i jedyną zmianą poza cylindrem będzie wymiana łańcuszka rozrządu na 84 ogniwa.
Jak dobrze pamiętam, to będziesz potrzebował nowy wał korbowy do 110cc, cylinder z tłokiem, dłuższe szpilki, łańcuszek rozrządu 84 ogniwa i to chyba było wszystko. Głowica może zostać od 72, podobno ma trochę mniejszą komorę spalania, a zawory są tej samej wielkości
Jak nie chcesz zmieniać wału, to zastanów się nad cylindrem 88cc. Najtaniej jest skrócić ten od 110 i jedyną zmianą poza cylindrem będzie wymiana łańcuszka rozrządu na 84 ogniwa.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
[Barton TZR] Pojemność
Lipa , wpisałem w googlach Barton tzr i wyskoczył chińczyk z pionowym silnikiem niestety. Jeśli chcesz mocniejszy to tylko silnik 125+ (chociaż są setki). Zmiana osprzętu dużo nie pomoże ,a na tym silniku więcej nie zrobisz ,także najlepiej wychodzi zmiana silnika ,chociaż w poziomych też tak uważam że lepiej kupić inny.
Próbuje pisać poprawnie po polsku.
MOTORYNKA http://motoalbum.pl/pojazd/5467
SZTYWNIAK http://motoalbum.pl/pojazd/5569
NA FORUM viewtopic.php?f=11&t=26413
http://www.fotosik.pl/u/honda10282
komentujcie
MOTORYNKA http://motoalbum.pl/pojazd/5467
SZTYWNIAK http://motoalbum.pl/pojazd/5569
NA FORUM viewtopic.php?f=11&t=26413
http://www.fotosik.pl/u/honda10282
komentujcie
-
honda10282 - MotoManiak
- Posty: 1489
- Dołączył(a): 2 sty 2010, o 16:40
- Lokalizacja: A co? spod jasła RJS
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Komar MR232 "sztywniak"68r. & Romet Pony 50 M2 81r.
Re: [Barton TZR] Pojemność
Nie stać mnie na zmianę silnika. Co najwyżej na zestaw cylindra 110 na ten moment. To nie ma być demon prędkości, tylko być odrobinę mocniejszy, bo wiadomo ani hamulce ani rama nie są przystosowane do pojemności większych niż fabryczne (tj. w chinach 72 ccm seryjnie, tylko w innych krajach są inne wymogi to pakują inne cylindry, ale silniki te same). Ten silnik bodajże wzorowany na Hondzie Cub to BETON i mówię to z pełną świadomością. Po dobrym dotarciu, regularnych przeglądach i regulacjach w "domowym zaciszu" wbiło mi niedawno 5100 km i ŻADNEJ AWARII silnika, co więcej na poziomej powierzchni jedzie to 80 km/h (mierzone Mondeo, bo licznikom w motorku nie ufam). Uważam więc, że nie jest to silnik absolutnie zły, przynajmniej dla mnie bezawaryjnością wystarczający. Chodzi tylko o te parę dodatkowych koni. Narazie motorek dostał sportowy wydech na przelocie 30cm i bardzo ładnie idzie, tylko tak z 60dB za głośno . Poza tym zawitała 3.5/18 opona i jeśli chodzi o opory toczenia to nie zauważyłem żadnych. Więc decyduję się na 110 ccm we w miarę niskiej cenie, bo nie chcę inwestować kroci w motorower, tylko go ładnie odwalić i jak zdam A to prawdopodobnie sprzedać. Jest robiony na sport naked, ale czeka mnie jeszcze dużo pracy( i pieniążków ). Ale mam czas i masę pomysłów, na pewno kiedy skończę pochwalę Wam się wynikiem pracy. Jutro wzmacniam w nim ramę ze znajomym, w razie czego bo w chińskiej ramie pojawiło się pęknięcie przy silniku (już ładnie pospawane i umocnione w tym miejscu). Tomek Twoja propozycja odnośnie 110 ccm jest naprawdę ciekawa, problem w tym, że sam silnika nie zbuduję... Przemyślę 88 ccm, jakby to wpłynęło na jazdę i przedewszystkim na przyśpieszenie/prędkość ?
Proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów.
-
freaked10 - MotoManiak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 23:43
- Pojazdy: Barton TZR 80
[Barton TZR] Pojemność
freaked10, na wstępie chcę przeprosić za wprowadzenie w błąd. Faktycznie masz cylinder ustawiony do góry i tuning będzie sporo droższy Ja jeżdżę już tyle lat chińczykiem z poziomym cylindrem, że myślę chińczyk=silnik horyzontalny
Teraz sprawa się komplikuje. Kręci mi się po głowie pomysł na zwiększenie pojemności, ale nie jestem go pewny na 100%. Najlepiej byłoby gdybyś napisał pw do użytkownika c64club memberlist.php?mode=viewprofile&u=2263 On ma dużą wiedzę na temat silników jak u Ciebie i myślę, że Ci pomoże
Teraz sprawa się komplikuje. Kręci mi się po głowie pomysł na zwiększenie pojemności, ale nie jestem go pewny na 100%. Najlepiej byłoby gdybyś napisał pw do użytkownika c64club memberlist.php?mode=viewprofile&u=2263 On ma dużą wiedzę na temat silników jak u Ciebie i myślę, że Ci pomoże
Autor postu otrzymał pochwałę
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Re: [Barton TZR] Pojemność
Dzięki Tomek
Powkręcałem się w kupno nowego silnika... Polećcie mi jakieś silniki w conajmniej dobrym stanie do 500 zł... Mam 4-biegową skrzynię. Czy do silnika cbr/nsr 125 będę potrzebował innej skrzyni?
Powkręcałem się w kupno nowego silnika... Polećcie mi jakieś silniki w conajmniej dobrym stanie do 500 zł... Mam 4-biegową skrzynię. Czy do silnika cbr/nsr 125 będę potrzebował innej skrzyni?
Proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów.
-
freaked10 - MotoManiak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 23:43
- Pojazdy: Barton TZR 80
[Barton TZR] Pojemność
Sam jakiś czas temu znalazłem silnik Hondy XL 125 za 400zł, ale gość nie odpisuje Musisz czaić się na okazje, bo dobry silnik w małej cenie to rzadkość. Silnik wymieniasz jako całość, więc siłą rzeczy zmieniasz skrzynię biegów itp
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 115 gości