Koło zamachowe

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Koło zamachowe

Postprzez Jakub Knight » 8 kwi 2007, o 16:58

Czy da się stoczyc(odchudzić) koło zamachowe w komarze?
Avatar użytkownika
Jakub Knight
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1319
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 15:44
Lokalizacja: Bytom

Koło zamachowe

Postprzez Pani Kontekstowa » 8 kwi 2007, o 16:58

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Alonzo » 8 kwi 2007, o 17:03

ale po co ?? doda ci to obrotow ale lozyska i wal sie rozleca, to tak samo jakys robil zaplon bateryjny i w ogole zdejmowal magneto, wal jest wywazony i stoczenie magneta spowoduje ze bedzie wpadal w wibracje rozwalajac lozyska i sam siebie lepiej zrob stansardowy tuning sprawdzony i nie szkodzacy silnikowi a dajacy bdb efekty :D
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Jakub Knight » 8 kwi 2007, o 17:05

Tylko z ciekawości pytałem 8)
Avatar użytkownika
Jakub Knight
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1319
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 15:44
Lokalizacja: Bytom

Postprzez Alonzo » 8 kwi 2007, o 17:07

no to ci odpowiedzialem :D da sie stoczyc, bedzie mniejsze pole magnetyczne slabszy prad i iskra, wal nie bedzie wywarzony, i tak jak napiasalem silnik ci sie szybko rozleci :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Adi.G. » 8 kwi 2007, o 17:10

I ile stoczyłbyś tego koła z 1 mm? Stoczenie nic nie da musiałbyś dać jakieś lżejsze magnesy, bo sama blacha koła waży mało
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Adamo » 8 kwi 2007, o 17:14

Jak odchudzisz koło zamachowe, to silnik będzie się gorzej zbierał na niskich obrotach.Jeszcze ciężej będzie się ruszać z miejsca, duża bezwładność koła zamachowego nieznacznie pomaga .Jakikolwiek "zysk" z odchudzenia koła zamachowego teoretycznie występuje przy obrotach rzędu ~6.500-7.000 obr. na minutę.Nietrudno zauważyć że nawet mocno stuningowany silnik rometowski nie wkręci się na takie obroty, tak więc nic nie uzyskasz.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Adi.G. » 8 kwi 2007, o 17:16

A ciekawe czy jakby włożył zamiast orginalnych magnesów te takie supermocne, które są tak jakby chromowane- czy iskra byłaby lepsza?
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Jakub Knight » 8 kwi 2007, o 17:17

kultura pracy też by spadła
Avatar użytkownika
Jakub Knight
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1319
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 15:44
Lokalizacja: Bytom

Postprzez Jakub Knight » 8 kwi 2007, o 17:19

Było by mocniejsze pole magnetyczne, wiecej mocy :)nie wiem jakby to wpłyneło na żywotność cewek
Avatar użytkownika
Jakub Knight
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1319
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 15:44
Lokalizacja: Bytom

Postprzez Adamo » 8 kwi 2007, o 17:20

Chodzi ci np. o magnesy neodymowe ??

Myślę że byłaby mocniejsza iskra, ale ciężko byłoby ci przymocować taki magnes.No i są o wiele bardziej kruche niż te co są oryginalnie w magnecie.No i musiałbyś zdobyć odpowiedniej wielkości płytki magnesu, gdyż przy próbie przecięcia, albo się posypie w proszek, a jesli by ci się udało przeciąć to i tak dupa bo by się rozmagnesował.Acha szliwfować też takich magnesów nie wolno.

Ps.Żywotność cewek zależy od wielu rzeczy, ale samo otaczające pole magnetyczne nie rozwali ich.
Ostatnio edytowano 8 kwi 2007, o 17:22 przez Adamo, łącznie edytowano 1 raz
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Alonzo » 8 kwi 2007, o 17:21

wiekszy prad by produkowalo, i cewki by padaly w ogole pole magnetyczne jest obciazeniem dla silnika a wieksze pole nie trudno zgadnac bedzie jeszcze wiekszym obciazeniem, takze osiagi by tez spadly :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Adi.G. » 8 kwi 2007, o 17:22

Ja z takich właśnie neodymowych zrobiłem se magnetyzery w simku
-paliwa i powietrza
Simek troszeczkę mniej pali i ogólnie fajniej chodzi
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Jakub Knight » 8 kwi 2007, o 17:23

e tam obciązenie nie było by duże, są to prądnice małej mocy :)
Avatar użytkownika
Jakub Knight
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1319
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 15:44
Lokalizacja: Bytom

Postprzez Alonzo » 8 kwi 2007, o 17:24

ale zawsze by bylo :D
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Adamo » 8 kwi 2007, o 17:25

Alonzo napisał(a):wiekszy prad by produkowalo, i cewki by padaly w ogole pole magnetyczne jest obciazeniem dla silnika a wieksze pole nie trudno zgadnac bedzie jeszcze wiekszym obciazeniem, takze osiagi by tez spadly :P


Nic by nie padało.Cewki "oświetleniowe" nie produkowały by o wiele większego napięcia, prądu tymbardziej.Poza tym napięcie i prąd to dwie różne rzeczy.Dopiero w cewce wys.napięcia która jest swojego rodzaju transformatorem , ze względu na przekładnię zwoi , napięcie byłoby odczuwalnie większe, iskra mogłaby być silniejsza.

Ps.Wiem co mówię -pracuję jako elektronik
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 252 gości