Witam
Podczas ostatniej jazdy (jakiś miesiąc temu), pękł mi pierścień i niestety zniszczył tłok i cylinder.
Jako że często jeżdżę po mieście postanowiłem aby mój pierdzik był bardziej dynamiczny, chcę kupić zestaw 110ccm, znając życie muszę wymienić coś jeszcze tylko nie wiem za bardzo co. Czy moglibyście mi powiedzieć co muszę dokupić?
A poza tym jak zdjąć napuchnięty tłok? Czy może też szlifierka ma pójść w ruch?
Znalazłem cuś takiego
http://allegro.pl/cylinder-tlok-piersci ... 25953.html
jednakże tłok nie posiada wcięć na zawory
i drugie
http://allegro.pl/cylinder-tlok-piersci ... 40654.html
[GR500] podmiana na 110
Posty: 9
• Strona 1 z 1
[GR500] podmiana na 110
Potrzebujesz wału korbowego, szpilek cylindra, łańcuszka rozrządu 84 ogniwa, uszczelki do silnika (trzeba rozpoławiać), głowica najlepiej 110cc (72cc podobno pasuje, ale ja miałem pewne problemy ) i oczywiście cylinder, tłok z pierścieniami, sworzeń.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
[GR500] podmiana na 110
A co poradziłbyś z problemem zdjęcia napuchniętego tłoka?
Ostatnio edytowano 13 sty 2014, o 20:42 przez mateusz_, łącznie edytowano 2 razy
- mateusz_
- MotoManiak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 9 lip 2013, o 07:43
- Pojazdy: Rieju Spike
[GR500] podmiana na 110
W starym cylindrze? I tak jest do wyrzucenia, możesz go wybić na siłę.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
[GR500] podmiana na 110
Tzn. sprawa jest taka że cylek zszedł jak powinien, lecz mam problem z wybiciem sworznia.
Poza tym tak z ciekawości czy 110 różni się długością od 72 ?
Co do wszystkiego oprócz wału korbowego to tanizna, czy jeśli wymieniłbym tylko łożyska (czy co tam siedzi) na wale to czy mógłby zostać stary?
Poza tym tak z ciekawości czy 110 różni się długością od 72 ?
Co do wszystkiego oprócz wału korbowego to tanizna, czy jeśli wymieniłbym tylko łożyska (czy co tam siedzi) na wale to czy mógłby zostać stary?
- mateusz_
- MotoManiak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 9 lip 2013, o 07:43
- Pojazdy: Rieju Spike
[GR500] podmiana na 110
Cylinder różni się długością o niecałe 5mm. Wał nie będzie pasował, 110 ma inne wykorbienie.
Ja jak składałem 110 kupiłem nowy zestaw jak podałeś, uszczelki, łańcuszek, do tego używany wał i szpilki. Głowicę mam z 72cc ale w moim przypadku były małe komplikacje. Całość kosztowała mnie jak dobrze pamiętam 120zł
Trzeba czaić się na okazję i da się kupić dobry wał za grosze. Jeśli chcesz złożyć wszystko na pewniaka, głowicę kup od 110.
Ja jak składałem 110 kupiłem nowy zestaw jak podałeś, uszczelki, łańcuszek, do tego używany wał i szpilki. Głowicę mam z 72cc ale w moim przypadku były małe komplikacje. Całość kosztowała mnie jak dobrze pamiętam 120zł
Trzeba czaić się na okazję i da się kupić dobry wał za grosze. Jeśli chcesz złożyć wszystko na pewniaka, głowicę kup od 110.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
[GR500] podmiana na 110
Szpilki możesz sobie dorobić z pręta M6, różnią się od starych tylko długością
Wybicie sworznia-nic prostszego Tłok i tak się nie przyda, więc zmasakruj tłok szlifierką i już
Tylko uważaj, żeby nie uszkodzić korby, bo szkoda wału
Resztę już Tomek podał, więc nie będę powtarzał
Wybicie sworznia-nic prostszego Tłok i tak się nie przyda, więc zmasakruj tłok szlifierką i już
Tylko uważaj, żeby nie uszkodzić korby, bo szkoda wału
Resztę już Tomek podał, więc nie będę powtarzał
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
[GR500] podmiana na 110
traktorzysta napisał(a):Szpilki możesz sobie dorobić z pręta M6, różnią się od starych tylko długością
Tylko jak nie chcesz zerwać tej "szpilki" kup pręt o klasie twardości 8.8 lub więcej jak kupisz normalny 5.6 to po rozgrzaniu silnika i późniejszym np dociąganiu może strzelić ale nie musi.
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
[GR500] podmiana na 110
adrian, nie ma szansy, żeby strzeliła
Właśnie nawet bym powiedział, że jest mniejsza szansa na pęknięcie 'miękkiego' pręta niż twardego z racji większej 'elastyczności' cieplnej
Faktem jest, że w miękkim łatwiej zerwać gwint przy dokręcaniu, ale to się tu raczej nie zdarzy, gdyż nie jest potrzeba aż taka siła, no i prędzej wyrwiesz szpilkę z karteru niż zerwiesz na niej gwint.
Sam mam dorobione szpilki ze zwykłego pręta i jest ok. W Romecie jak urwałem szpilkę jako dziecko dorobiłem szpilkę z gwoździa (na szybko, żeby ojciec się nie dowiedział) i jeździ po dziś dzień na niej, nikt o tym nie wie nawet
Właśnie nawet bym powiedział, że jest mniejsza szansa na pęknięcie 'miękkiego' pręta niż twardego z racji większej 'elastyczności' cieplnej
Faktem jest, że w miękkim łatwiej zerwać gwint przy dokręcaniu, ale to się tu raczej nie zdarzy, gdyż nie jest potrzeba aż taka siła, no i prędzej wyrwiesz szpilkę z karteru niż zerwiesz na niej gwint.
Sam mam dorobione szpilki ze zwykłego pręta i jest ok. W Romecie jak urwałem szpilkę jako dziecko dorobiłem szpilkę z gwoździa (na szybko, żeby ojciec się nie dowiedział) i jeździ po dziś dzień na niej, nikt o tym nie wie nawet
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 183 gości