[GR500] podmiana na 110

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

[GR500] podmiana na 110

Postprzez mateusz_ » 13 sty 2014, o 19:43

Witam

Podczas ostatniej jazdy (jakiś miesiąc temu), pękł mi pierścień i niestety zniszczył tłok i cylinder.

Jako że często jeżdżę po mieście postanowiłem aby mój pierdzik był bardziej dynamiczny, chcę kupić zestaw 110ccm, znając życie muszę wymienić coś jeszcze tylko nie wiem za bardzo co. Czy moglibyście mi powiedzieć co muszę dokupić?

A poza tym jak zdjąć napuchnięty tłok? Czy może też szlifierka ma pójść w ruch?

Znalazłem cuś takiego
http://allegro.pl/cylinder-tlok-piersci ... 25953.html

jednakże tłok nie posiada wcięć na zawory

i drugie
http://allegro.pl/cylinder-tlok-piersci ... 40654.html
mateusz_
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 9 lip 2013, o 07:43
Pojazdy: Rieju Spike

[GR500] podmiana na 110

Postprzez Pani Kontekstowa » 13 sty 2014, o 19:43

Pani Kontekstowa
 

[GR500] podmiana na 110

Postprzez Tomek » 13 sty 2014, o 20:10

Potrzebujesz wału korbowego, szpilek cylindra, łańcuszka rozrządu 84 ogniwa, uszczelki do silnika (trzeba rozpoławiać), głowica najlepiej 110cc (72cc podobno pasuje, ale ja miałem pewne problemy :D ) i oczywiście cylinder, tłok z pierścieniami, sworzeń.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

[GR500] podmiana na 110

Postprzez mateusz_ » 13 sty 2014, o 20:35

A co poradziłbyś z problemem zdjęcia napuchniętego tłoka?
Ostatnio edytowano 13 sty 2014, o 20:42 przez mateusz_, łącznie edytowano 2 razy
mateusz_
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 9 lip 2013, o 07:43
Pojazdy: Rieju Spike

[GR500] podmiana na 110

Postprzez Tomek » 13 sty 2014, o 20:41

W starym cylindrze? I tak jest do wyrzucenia, możesz go wybić na siłę.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

[GR500] podmiana na 110

Postprzez mateusz_ » 13 sty 2014, o 20:43

Tzn. sprawa jest taka że cylek zszedł jak powinien, lecz mam problem z wybiciem sworznia.


Poza tym tak z ciekawości czy 110 różni się długością od 72 ?

Co do wszystkiego oprócz wału korbowego to tanizna, czy jeśli wymieniłbym tylko łożyska (czy co tam siedzi) na wale to czy mógłby zostać stary?
mateusz_
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 9 lip 2013, o 07:43
Pojazdy: Rieju Spike

[GR500] podmiana na 110

Postprzez Tomek » 13 sty 2014, o 21:19

Cylinder różni się długością o niecałe 5mm. Wał nie będzie pasował, 110 ma inne wykorbienie.
Ja jak składałem 110 kupiłem nowy zestaw jak podałeś, uszczelki, łańcuszek, do tego używany wał i szpilki. Głowicę mam z 72cc ale w moim przypadku były małe komplikacje. Całość kosztowała mnie jak dobrze pamiętam 120zł :D
Trzeba czaić się na okazję i da się kupić dobry wał za grosze. Jeśli chcesz złożyć wszystko na pewniaka, głowicę kup od 110.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

[GR500] podmiana na 110

Postprzez traktorzysta » 14 sty 2014, o 00:30

Szpilki możesz sobie dorobić z pręta M6, różnią się od starych tylko długością ;)

Wybicie sworznia-nic prostszego :D Tłok i tak się nie przyda, więc zmasakruj tłok szlifierką i już :D
Tylko uważaj, żeby nie uszkodzić korby, bo szkoda wału :)

Resztę już Tomek podał, więc nie będę powtarzał :)
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

[GR500] podmiana na 110

Postprzez adrian » 14 sty 2014, o 08:42

traktorzysta napisał(a):Szpilki możesz sobie dorobić z pręta M6, różnią się od starych tylko długością


Tylko jak nie chcesz zerwać tej "szpilki" kup pręt o klasie twardości 8.8 lub więcej jak kupisz normalny 5.6 to po rozgrzaniu silnika i późniejszym np dociąganiu może strzelić ale nie musi.
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

[GR500] podmiana na 110

Postprzez traktorzysta » 19 sty 2014, o 14:03

adrian, nie ma szansy, żeby strzeliła ;)
Właśnie nawet bym powiedział, że jest mniejsza szansa na pęknięcie 'miękkiego' pręta niż twardego z racji większej 'elastyczności' cieplnej ;)
Faktem jest, że w miękkim łatwiej zerwać gwint przy dokręcaniu, ale to się tu raczej nie zdarzy, gdyż nie jest potrzeba aż taka siła, no i prędzej wyrwiesz szpilkę z karteru niż zerwiesz na niej gwint.

Sam mam dorobione szpilki ze zwykłego pręta i jest ok. W Romecie jak urwałem szpilkę jako dziecko dorobiłem szpilkę z gwoździa :P (na szybko, żeby ojciec się nie dowiedział) i jeździ po dziś dzień na niej, nikt o tym nie wie nawet :D
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750


Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 261 gości