Zapłon enduro 125cc w Simsonie

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Zapłon enduro 125cc w Simsonie

Postprzez uki » 27 mar 2014, o 11:13

Witam Motomaniaków!

Chcę założyć ten zapłon do silnika Simsona:
http://www.lantis.pl/stator-iskrownik-m ... -4791.html

Dorobienie podstawek czy stożków na magneto to u mnie akurat nie problem.

Chodzi mi o uruchomienie tego zapłonu. Z tego co widzę, w zestawie jest tylko moduł ze statorem. Czyli brak elementu wykonawczego w postaci cewki Wysokiego Napięcia. Tu moje pytanie, jaką cewkę do tego dobrać?

Pozdrawiam
:arrow:
:arrow:
Racing 2T zapraszam --> http://racing2t.vgh.pl

:arrow:
:arrow:
Avatar użytkownika
uki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 287
Dołączył(a): 2 lut 2009, o 23:34
Lokalizacja: Raszowa

Zapłon enduro 125cc w Simsonie

Postprzez Pani Kontekstowa » 27 mar 2014, o 11:13

Pani Kontekstowa
 

Zapłon enduro 125cc w Simsonie

Postprzez Tomek » 27 mar 2014, o 15:23

Mam ten zapłon. W instrukcji nie znalazłem żadnych zaleceń co do cewki, więc została oryginalna. Nie mogę teraz znaleźć dokładnie takiej samej cewki, bo mam stary model moto, ale pasuje od każdej chińskiej biegówki.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Zapłon enduro 125cc w Simsonie

Postprzez uki » 27 mar 2014, o 16:12

Od Chińskiej biegówki, czyli zwykłe cewki RMS? A jak ten zapłon się sprawuje?
:arrow:
:arrow:
Racing 2T zapraszam --> http://racing2t.vgh.pl

:arrow:
:arrow:
Avatar użytkownika
uki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 287
Dołączył(a): 2 lut 2009, o 23:34
Lokalizacja: Raszowa

Zapłon enduro 125cc w Simsonie

Postprzez Tomek » 27 mar 2014, o 16:49

Tak, od biedy może być nawet butelkowa od Jawki czy WSK.
Zapłon miałem w chińskim 110. Wirnik waży ok 150g, a oryginał ze sprzęgłem rozrusznika ponad 1700g. Różnica ogromna, silnik nie do poznania. Wkręca się na obroty prawie jak dwusuw, praca zrobiła się szorstka, trzeba lekko podkręcić obroty biegu jałowego. Z odpalaniem czasami był mały problem (bo jednak duże magneto daje jakąś energię i pomaga obrócić wałem), ale po rozgrzaniu było OK. Nie wiem czy zapłon ma jakiekolwiek odcięcie. Mój kręcił do oporu, tylko wałek go ograniczał. Widziałem silniki z tym zapłonem kręcące po 14 tys obrotów... Zapłon idealny do dwusuwa.
Na YT jest trochę filmów z tymi zapłonami. Szukaj "inner rotor kit".


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Zapłon enduro 125cc w Simsonie

Postprzez uki » 27 mar 2014, o 20:21

Dzięki Ci kolego, bardzo mi pomogłeś :)
:arrow:
:arrow:
Racing 2T zapraszam --> http://racing2t.vgh.pl

:arrow:
:arrow:
Avatar użytkownika
uki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 287
Dołączył(a): 2 lut 2009, o 23:34
Lokalizacja: Raszowa

Zapłon enduro 125cc w Simsonie

Postprzez Tomek » 27 mar 2014, o 20:25

Nie ma za co. :)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Zapłon enduro 125cc w Simsonie

Postprzez izydor » 27 mar 2014, o 21:14

Tomek, Dało by rade to zaadoptować do wsk 175?
Avatar użytkownika
izydor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1043
Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
Lokalizacja: Świdnik
Pochwały: 17
Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj

Zapłon enduro 125cc w Simsonie

Postprzez Tomek » 27 mar 2014, o 21:19

izydor, nie mam teraz wału od 175 na wierzchu, ale musi się dać. Zapłon daję iskrę co obrót wału. Dorobienie adaptera pod podstawkę to banał. Nie wiem czy stożek jest taki sam. W WSK 125 jest dużo mniejszy, przymierzałem :D
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Zapłon enduro 125cc w Simsonie

Postprzez izydor » 27 mar 2014, o 21:34

W 175 nie ma stożka. :yes:
Avatar użytkownika
izydor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1043
Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
Lokalizacja: Świdnik
Pochwały: 17
Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj

Zapłon enduro 125cc w Simsonie

Postprzez Tomek » 27 mar 2014, o 21:50

Ale wpadka :| Szczerze mówiąc nigdy nie ściągałem wirnika w 175, nie było potrzeby...
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Zapłon enduro 125cc w Simsonie

Postprzez traktorzysta » 29 mar 2014, o 20:43

izydor, nie lepiej CDI?
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Zapłon enduro 125cc w Simsonie

Postprzez izydor » 29 mar 2014, o 21:12

traktorzysta, Myśle właśnie ale szukam czegoś jeszcze.
Avatar użytkownika
izydor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1043
Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
Lokalizacja: Świdnik
Pochwały: 17
Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj

Re: Zapłon enduro 125cc w Simsonie

Postprzez Tomek » 29 mar 2014, o 23:29

Tutaj nie ma żadnego zasilania po za cewką zapłonową, trzebaby ciągle ładować akumulator do jazdy po drodze.

Wysłane z mojego HUAWEI U8815 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Zapłon enduro 125cc w Simsonie

Postprzez traktorzysta » 30 mar 2014, o 11:08

A w CDI jest wszystko. Ładowanie można zrobić na tyle dobre, że bez problemu pociągnie H4 z przodu :)
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Zapłon enduro 125cc w Simsonie

Postprzez uki » 10 kwi 2014, o 21:13

Mam jeszcze pytanie, gdzie na tym rotorze (zapłon inner rotor kit) jest sygnał dla impulsatora? Jak to sprawdzić?
:arrow:
:arrow:
Racing 2T zapraszam --> http://racing2t.vgh.pl

:arrow:
:arrow:
Avatar użytkownika
uki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 287
Dołączył(a): 2 lut 2009, o 23:34
Lokalizacja: Raszowa

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 189 gości