Witajcie!
Ze względu na wysokie ceny części do zapłonów Rometowskich starych i śmieszne ceny zapłonów rometowskich nowych wpadłem na pomysł unowocześnienia swojego komarka poprzez montaż zapłonu CDI.
Chciałbym zamontować komplet, czyli stator, koło magnesowe, wszystkie cewki, regulator napięcia, moduł zapłonu z chińczyka.
Tu pojawia się kilka pytań:
1. Czy ktoś próbował montować koło magnesowe z Chińczyka do jakiegoś starszego rometa?
2.Czy kąty stożków czopów będą się pokrywać czy są różne i trzeba by przetaczać takie koło?
3. Czy te chińskie zapłony różnią się jakoś między sobą? Widziałem wersje z różną ilością cewek czy kabli, która z nich jest najpopularniejsza?
4. Czy koła magnesowe tych zapłonów się różnią?
5. Czy dobrze myślę że w czterosuwowych chińczykach zapłon jest co obrót wału i można by takie coś zamontować w 2T komarze? Z tego co widzę to one są najtańsze
6. Jak odbieracie te zapłony? Czy w skuterach są one awaryjne czy nie ma z nimi probelmów? (Tutaj prosilbym o opinie z opisem bezproblemowych przebiegów)
7. Ile watów tak wogóle mają te prądnice?
Na tą chwilę są to luźne przemyślenia, ale jak patrzę na ceny (np nowe magneto za 20zł do chińczyka i stare zardzewiałe za 70 do komara) to jestem chyba skłonny nawet pobiegać za tokarzem.
PS: Nie piszcie, że prościej jest dać zapłon od Charta. Wiem o tym, ale prawda jest taka, że wyjdzie on drożej, jest słabszy i słabiej dostępny. Zresztą dla samego CDI bym się w to nie bawił tylko wykorzystał moduł Marcka, chodzi mi również o dużą ilość prądu dla świateł.
Chińskie CDI w Komarze
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Chińskie CDI w Komarze
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Chińskie CDI w Komarze
Cześć.
1. Nie wiem jak Romety, ale Wueski jeżdżą i czują się świetnie.
2. Przymierzałem kiedyś koło magnesowe z silnika 139fmb do 023 i było bardzo luźne. Na pewno trzeba dotoczyć tuleję. Nie wiem jakie wymiary mają magneta skuterowe, zwłaszcza dwusuwowe, może wały mają tam mniejszą średnicę.
3. Doświadczenie mam tylko z manualami, ale w nich są ze 3-4 rodzaje zapłonów. Różnią się ilością cewek, umieszczeniem statora i kołami magnesowymi. Na przykład mój silnik miał 2 cewki umieszczone na pokrywie zapłonu. 125 mają dwie identyczne cewki, ale podstawa jest zupełnie inna i jest przykręcana do karterów, magneto jest inne. Ponadto od ilości cewek zależy ilość magnesów. Najlepiej kupować to kompletem żeby całość na 100% do siebie pasowała. Dodam jeszcze, że różne zapłony mogą wymagać różnych regulatorów napięcia Ciężko mi określić najpopularniejszą, każda występuje w trochę innym typie pojazdów np quady 110 i enduro 50 (2 cewki na pokrywie), crossy 125 (2 cewki na karterach), nakedy 50 chyba w większości mają 6 cewek.
4. Tak jak wyżej.
5. Nie sprawdzałem tego, ale też tak słyszałem.
6. Mój zapłon przeżył ok 18 tysięcy. Raz przy przebiegu w granicach 6-7tys wymieniłem regulator napięcia. Poza tym jeździł bez problemów. Ostatnio znów padł, ale to wina słabego stożka na wale który kupiłem, magneto po prostu się odkręciło. Ogólnie bardzo bezawaryjny układ, jeśli dopilnujesz wszystkiego będzie długo służył.
7. 6-cio cewkowe ponoć do 90W, ale nigdy nie widziałem opisu żadnego pomiaru...
Ze światłami nie będzie problemu. Przez jakiś czas jeździłem bez akumulatora (2 cewki) i światła świeciły przy H4 55/60. Jeździłem też chińczykiem brata bez akumulatora. Nie wiem jaki ma zapłon, ale strzelam, że 6 cewek Kiedy stałem na światłach z kierunkowskazem, to nic nie przygasało.
Przed kupnem popytaj o średnice kół magnesowych. Od manuala 4t standardowe koło wchodzi na styk nawet do Cezetki, na impulsator nie ma już miejsca. W Romecie miejsca wydaje się być jeszcze mniej choć samego magneta nie przymierzałem. Zaraz pójdę to zrobić Są zapłony do crossów 125, cewka zasilająca i świetlna mocowane na karterze, tam chyba magneto ma mniejszą średnicę ale głowy nie dam.
------------------
Jest ciasno.
Na fotce średnio to widać, ale koło magnesowe jest minimalnie mniejsze niż promień podstawek zapłonu. Drugie zdjęcie to pozycja w jakiej jest zamontowane w moim silniku. I tak trzeba dorabiać stożek, więc na upartego mógłbyś zamontować je odwrotnie. Dla magnesów chyba nie robi to różnicy.
Impulsator to dodatkowe ~3cm, trzeba będzie rzeźbić w pokrywie.
1. Nie wiem jak Romety, ale Wueski jeżdżą i czują się świetnie.
2. Przymierzałem kiedyś koło magnesowe z silnika 139fmb do 023 i było bardzo luźne. Na pewno trzeba dotoczyć tuleję. Nie wiem jakie wymiary mają magneta skuterowe, zwłaszcza dwusuwowe, może wały mają tam mniejszą średnicę.
3. Doświadczenie mam tylko z manualami, ale w nich są ze 3-4 rodzaje zapłonów. Różnią się ilością cewek, umieszczeniem statora i kołami magnesowymi. Na przykład mój silnik miał 2 cewki umieszczone na pokrywie zapłonu. 125 mają dwie identyczne cewki, ale podstawa jest zupełnie inna i jest przykręcana do karterów, magneto jest inne. Ponadto od ilości cewek zależy ilość magnesów. Najlepiej kupować to kompletem żeby całość na 100% do siebie pasowała. Dodam jeszcze, że różne zapłony mogą wymagać różnych regulatorów napięcia Ciężko mi określić najpopularniejszą, każda występuje w trochę innym typie pojazdów np quady 110 i enduro 50 (2 cewki na pokrywie), crossy 125 (2 cewki na karterach), nakedy 50 chyba w większości mają 6 cewek.
4. Tak jak wyżej.
5. Nie sprawdzałem tego, ale też tak słyszałem.
6. Mój zapłon przeżył ok 18 tysięcy. Raz przy przebiegu w granicach 6-7tys wymieniłem regulator napięcia. Poza tym jeździł bez problemów. Ostatnio znów padł, ale to wina słabego stożka na wale który kupiłem, magneto po prostu się odkręciło. Ogólnie bardzo bezawaryjny układ, jeśli dopilnujesz wszystkiego będzie długo służył.
7. 6-cio cewkowe ponoć do 90W, ale nigdy nie widziałem opisu żadnego pomiaru...
Ze światłami nie będzie problemu. Przez jakiś czas jeździłem bez akumulatora (2 cewki) i światła świeciły przy H4 55/60. Jeździłem też chińczykiem brata bez akumulatora. Nie wiem jaki ma zapłon, ale strzelam, że 6 cewek Kiedy stałem na światłach z kierunkowskazem, to nic nie przygasało.
Przed kupnem popytaj o średnice kół magnesowych. Od manuala 4t standardowe koło wchodzi na styk nawet do Cezetki, na impulsator nie ma już miejsca. W Romecie miejsca wydaje się być jeszcze mniej choć samego magneta nie przymierzałem. Zaraz pójdę to zrobić Są zapłony do crossów 125, cewka zasilająca i świetlna mocowane na karterze, tam chyba magneto ma mniejszą średnicę ale głowy nie dam.
------------------
Jest ciasno.
Na fotce średnio to widać, ale koło magnesowe jest minimalnie mniejsze niż promień podstawek zapłonu. Drugie zdjęcie to pozycja w jakiej jest zamontowane w moim silniku. I tak trzeba dorabiać stożek, więc na upartego mógłbyś zamontować je odwrotnie. Dla magnesów chyba nie robi to różnicy.
Impulsator to dodatkowe ~3cm, trzeba będzie rzeźbić w pokrywie.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Re: Chińskie CDI w Komarze
Osz kurde, faktycznie ciasno, pytanie czy w skuterkach z automatem też są takie duże te koła.
Zapłon z crossa (bez migaczy) odpada bo właśnie po to chcę zmieniać żeby mieć dużo prądu. Nic to, trzeba będzie szukać pod kątem wielkości magneta jak widać, Mogę obiecać tyle, że jeżeli uda mi się coś dobrać to szeroko to opiszę.
Zapłon z crossa (bez migaczy) odpada bo właśnie po to chcę zmieniać żeby mieć dużo prądu. Nic to, trzeba będzie szukać pod kątem wielkości magneta jak widać, Mogę obiecać tyle, że jeżeli uda mi się coś dobrać to szeroko to opiszę.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Chińskie CDI w Komarze
https://www.youtube.com/watch?v=PXusth-I4MI 023 lub 019 na cdi.. ogółem pomysł bardzo dobry, poprawa pracy silnika, rzadsze czyszczenie świecy, platyny się nie wypalają
Czyli i do rometa się da, tylko nie napisal typ z filmiku co było zmienione..
Żeby tylko wski
Z tego co kieydś na ten temat czytałem to od skutera chyba prędzej do rometa by własnie pasowalo, ale trzeba by poznać fakty, jakieś przyklady od jakiego modeli itd.
Tomek dobrze gada.
A co do zapłonu z charta to szkoda zachodu, seryjny jest slaby a przerabiania było by nie mniej niż przy cdi
Czyli i do rometa się da, tylko nie napisal typ z filmiku co było zmienione..
Tomek napisał(a):1. Nie wiem jak Romety, ale Wueski jeżdżą i czują się świetnie.
Żeby tylko wski
Tomek napisał(a):2. Przymierzałem kiedyś koło magnesowe z silnika 139fmb do 023 i było bardzo luźne. Na pewno trzeba dotoczyć tuleję. Nie wiem jakie wymiary mają magneta skuterowe, zwłaszcza dwusuwowe, może wały mają tam mniejszą średnicę.
Z tego co kieydś na ten temat czytałem to od skutera chyba prędzej do rometa by własnie pasowalo, ale trzeba by poznać fakty, jakieś przyklady od jakiego modeli itd.
Tomek dobrze gada.
A co do zapłonu z charta to szkoda zachodu, seryjny jest slaby a przerabiania było by nie mniej niż przy cdi
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Chińskie CDI w Komarze
Z pilarki tez podejdzie https://www.youtube.com/watch?v=LZwJFq0iep4 tylko brak świateł.
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 174 gości