Hamulce żyletki

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Hamulce żyletki

Postprzez Conqeror » 30 kwi 2007, o 21:06

Jak by niebyło hamulce sprawują bardzo ważną rolę podczas jazdy . Im mocniejszy silnik tym bardizej skłaniamy się to rozpędzania do max i nagłego hamowania . Co zrobić by koła stawały w miejscu nawet na asfalcie ??
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Hamulce żyletki

Postprzez Pani Kontekstowa » 30 kwi 2007, o 21:06

Pani Kontekstowa
 

Postprzez gołąb » 30 kwi 2007, o 21:10

zrob sobie abs
Avatar użytkownika
gołąb
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 281
Dołączył(a): 28 mar 2007, o 10:43
Lokalizacja: Śliwica/e

Postprzez Conqeror » 30 kwi 2007, o 21:25

ale inteligenty post , ja kbym był modem to bym cię upomniał .

Ja się serio pytam , bo moje hamulce są takei slabawe
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Lizard » 30 kwi 2007, o 21:39

Przedewszystkim czyszczenie bębnów i szczęk w benzynie ekstrakcyjnej, potem bębny przetrzeć z syfu papierem 400, szczęki jeśli są zjechane wymienić, jeśli w miarę dobre też lekko przetrzeć papierem. Po takich zabiegach w moim Ogarze hamulce zaczęły się bardzo dobrze sprawować.
Lizard
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1015
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:43
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Marcek » 30 kwi 2007, o 21:41

Jedynym sposobem na poprawę skuteczności hamulców jest wymiana szczęk jeśli stare są zużyte, wyczyszczenie bębna i przetarcie go drobnym papierem ściernym.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Conqeror » 30 kwi 2007, o 21:46

ja myślałem że jak wnetrze jest chropowate to wtedy lepjej hamuje
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Lizard » 30 kwi 2007, o 21:50

Wnętrze ma być chropowate, w żadnym razie nie poleruj bębna na lustro!! Chodzi o lekkie przetarcie żeby usunąć wszelkie syfy.
Lizard
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1015
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:43
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Conqeror » 30 kwi 2007, o 21:53

to dobrze myślałem , bo ja miałem w jednym z kól jak lustro , mozę dlatego słabo hamowało .
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Adi.G. » 30 kwi 2007, o 22:04

słyszałem że można porobić takie rowki w bębnie to będzie skuteczniej hamował
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Conqeror » 30 kwi 2007, o 22:07

właśnie o ty mmyśałem , wtedy to by koło samo stawało
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Ktoś » 30 kwi 2007, o 22:17

Jak zrobisz rowki to będzie słabiej hamowało, tak samo jeśli powierzchnia będzie chropowata nie mona tak robić, zmniejsza się powierzchnia tarcia jak wytniesz rowki to zedrzesz okładziny przy pierwszym hamowaniu, coś co pomaga to wilgotne okładziny jeśli są wilgotne to puchną i s bardziej miękknie przez co lepiej hamują niestety nic nie zrobisz żeby były bardziej wilgotne, najlepsze wyjście to wymiana bębnów na większe np z charta sam o tym myślałem ale ciężko będzie znaleść szprychy i centrować koło i takie tam bzdety może kiedyś się na to zdecyduję.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Conqeror » 30 kwi 2007, o 22:24

ja juz koła nei rozkręcam ze szprych , pózniej tego się ne ida złożyć
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez KLINAR » 30 kwi 2007, o 22:54

Conqeror napisał(a):ja juz koła nei rozkręcam ze szprych , pózniej tego się ne ida złożyć
cala zime przekladalem beben z szprychami do innej felgi w BMX :/jak mialem wszystkie zalozone to 2 albo 3 wystawaly kilka cm zza felgi a ile sie nazucalem felga o sciane :D ale teraz juz wszystko dziala i jest ok ale to nie latwe zadanie a zeby dac komos to tez koszt
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
KLINAR
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Postprzez Adamo » 1 maja 2007, o 10:59

Conqeror, jak chcesz mieć żyletki a nie hamulce, to tylnemu zrób porządny przegląd a z przednim jak masz ciut czasu i kasy możesz się pobawić.Mój starszy(o wiele starszy) kuzynek miał kiedyś takiego "ulepszonego" ogara 205, ale w sensie technicznym , nie zakładał tam owiewek i innych wiejskich patentów.Miał w tym ogarku:

Podrasowany Silnik 019 , z gaźnikiem o większej gardzieli z jakiegoś sachs-a
Przód z tłumieniem olejowym, też z jakiegoś niemieckiego motoroweru
Instalację z aku, el. zapłon, kierunki + stop
Miał też sportowy tłumik
No i najważniejsze - miał założoną na przód tarczówkę od ETZ150. :o

Powiem ci tyle, żałuję iż ten mój kuzynek sprzedał tego ogara na giełdzie, ja akurat nie miałem kasy, a on potrzebował pieniędzy.Ten ogar szedł spokojnie z 70km/h , bo z palcem w tyłku zamykał licznik do 60km/h i jeszcze się rozpędzał , bo licznik potrafił zamknąć już po chwili na 3 biegu.

Co najlepsze, jak na taki mały motorek, taka tarczówka powodowała , to , że bez problemu można było zrobić tzw. "Stoppie" czyli tak przyhamować ,że tylnie koło odrywało od asfaltu, a motorek stawał pod kontem ok 30 stopni dupą do góry.

Ps. Sorry że wkradł się mały OT

Pozdro
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Ktoś » 1 maja 2007, o 14:03

Na oryginalnym hamulcu też można stanąć na przednie koło, trzeba tylko trochę pomóc a hamulec musi być w idealnym stanie, rzadko się to zdaża :P
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 270 gości