Czysta piasta ? To nie problem !

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Czysta piasta ? To nie problem !

Postprzez Tracer » 26 paź 2008, o 12:51

Witam wszystkich!


Chodzi tutaj o wykonanie takiego urządzenia, które nie pozwoli zabrudzić lub zaśniedzieć naszej piaście w rowerze/motorowerze. Wydaje mi się, że było to oryginalnie w romecie choć nie jestem pewien na 100 %. Wielu moich znajomych nawet nie wie jakie to ma zadanie lub to po prostu ściągają. Piszę to dla tych co nie wiedzą co to jest lub jak to zrobić.

Potrzebne rzeczy :

1. Młotek ( zapierdzielić dziadkowi bądź jakiemuś żulowi, ale polecam mieć swój własny).
2. Stary pasek klinowy ( dawcą może być pralka, ale można zastąpić gumowym wężykiem średnicy około 5 - 9 mm ).
3. Kawałek drutu ( zaś możemy iść do dziadka lub z instalacji elektrycznej naszego rometa?. Koniecznie jednożyłowy ).
4. Gwóźdź ( Dziadek ma młotek to ma i gwóźdź ).
5. Dla lepszej wersji rurka/kawałek blaszki ołowianej ( to już chyba tylko złom ).

Obrazek

Pierwszym krokiem jest rozcięcie naszego paska na pół.

Obrazek

Następnie musimy sprawdzić czy długość pasuje pamiętając ze musi być sporo luzu. Na piastę rometa to około 42 - 43 cm ( ja tak mam ).

Obrazek

Jeżeli jest za długi to odcinamy tyle ile trzeba.

Obrazek

Teraz przebijamy końce paska po obu stronach gwoździem.

Obrazek

Przeplatamy przez jeden koniec drut.

Obrazek

Końcowa część. wkładamy nasz pasek miedzy szprychy przeplatamy drut przez drugi koniec i skręcamy go, a nadmiar odcinamy.

Obrazek



Teraz hardcorowa wersja o lepszym działaniu.




Bierzemy tą nasza rurkę / blaszkę ołowiana wycinamy paseczek i w przypadku rurki zaklepujemy.

Obrazek

Zaginamy ten nasz paseczek, ale w zagięcie wkładamy drut i zabijamy mocno.

Obrazek

I zakładamy ołowiem w stronę rawki ( obręczy koła ) .

Obrazek






Zawsze się to dobrze sprawuje, ponieważ czyści każdy brud oraz kurz i nie musimy podczas mycia męczyć się z wyczyszczeniem piasty ;) Sam mam to w romecie i robie mini wersje do rowera. Myślę, że komuś się to przyda.Wszelkie info pod nr gg 4155486


Artykuł napisany dla for :

www.motomaniacy.com
forum.motodwu***y.pl
moto.k***.pl

PRAWA AUTORSKIE ZASTRZEZONE
Ostatnio edytowano 26 paź 2008, o 13:01 przez Tracer, łącznie edytowano 1 raz
Tracer
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 11 lut 2008, o 22:03
Lokalizacja: Jawiszowice

Czysta piasta ? To nie problem !

Postprzez Pani Kontekstowa » 26 paź 2008, o 12:51

Pani Kontekstowa
 

Postprzez kleszczyk » 26 paź 2008, o 12:57

Czy to było seryjne to nie wiem, ale pomaga.

P.S. Nie pisze się matomaniacy tylko motomaniacy :D
Avatar użytkownika
kleszczyk
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 717
Dołączył(a): 23 lis 2007, o 22:14
Lokalizacja: Chorzenice / Częstochowa

Postprzez Konrad » 26 paź 2008, o 13:35

Takie czyścki są po 5-10zł :yes:
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Bartek.K » 26 paź 2008, o 14:03

Ja taki rowerowy założyłem do komara który wygląda jak czyścik do butelek i dałem 2,50zł. Sposób stary ale skuteczny :P
Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.
ROMET KADET :D
Avatar użytkownika
Bartek.K
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 665
Dołączył(a): 12 sty 2008, o 11:23
Lokalizacja: Zalesie/Łódź
Pochwały: 1

Postprzez Marek » 26 paź 2008, o 21:38

ja mam od zakupu motorka sznur azbestowy :D z tylu
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Marek
*supporting
*supporting
 
Posty: 2179
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
Pojazdy: In Comming >> MT SM XX

Postprzez Koner » 27 paź 2008, o 20:57

maras52 dokładnie,sznur też bardzo dobrze się sprawdza :) Ale sposób dobrze i jasno napisany :wink:
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 86 gości