Regeneracja zmieniacza biegów - Jawa 223

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Regeneracja zmieniacza biegów - Jawa 223

Postprzez Łukasz K. » 26 paź 2008, o 14:59

Zapewne wiele silników ma luzy na zmieniaczu biegów i przez to wyskakują niektóre przełożenia lub nawet nie chcą chodzić biegi... W znalezieniu przyczyny i usunięciu usterki pomocna okaże się jego kompletna rozbiórka, więc do rzeczy:
Potrzebne nam będą:
-śrubokręt płaski
-kombinerki
-szczypce
-młotek 0,5kg
-około 200ml ropy/benzyny ekstrakcyjnej.
Całość zaczynamy wypchnięciem dużego segera na górze zmieniacza
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C10%5C26%5Cbikepics-1461936-800.jpg[/img]
i wybicie wybieraka biegów(do niego założony jest wodzik).
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C10%5C26%5Cbikepics-1461937-800.jpg[/img]
Potem wyciągamy element zmieniający biegi
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C10%5C26%5Cbikepics-1461910-800.jpg[/img]
i tą część gdzie przychodzi pręt od wajchy biegów
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C10%5C26%5Cbikepics-1461926-800.jpg[/img]
..
W podstawie zmieniacza jest zapadka, która zapobiega samorzutnej zmianie przełożeń
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C10%5C26%5Cbikepics-1461930-800.jpg[/img]
, sprawdzamy czy nie ma luzów, jeśli ma wyczuwalne to bierzemy się za naprawę tego ustrojstwa, kładziemy na kowadle i pukamy w ośkę zapadki aby ją zaklepać(jedną z najczęstszych usterek w zmieniaczu jest właśnie roznitowanie się ośki zapadki. Spada ona z ząbków wybieraka I tracimy przełożenia)
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C10%5C26%5Cbikepics-1461933-800.jpg[/img]
. Potem sprawdzamy stan elementu zmieniającego biegi, zwykle wystarcza dopchnąć tam sprężynę I bardzo dokładnie to wyczyścić.
Zmieniacz w częściach:
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C10%5C26%5Cbikepics-1461942-800.jpg[/img]
Dobra, bierzemy się za składanie, wkładamy element, do którego mocujemy pręt od wajcy zmiany biegów(oczywiście ustawiamy go tak jak był)
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C10%5C26%5Cbikepics-1461913-800.jpg[/img]
następnie wkładamy element zmieniający prosto(aby pręty na jego górze weszły w sprężynę, a skrzydełka przesuwające wybierak się schowały)
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C10%5C26%5Cbikepics-1461915-800.jpg[/img]
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C10%5C26%5Cbikepics-1461918-800.jpg[/img]
, następnie wkładamy wybierak, aby zatrzasnął się na zapadce i żeby skrzydełka elementu zmieniającego weszły w wypustki
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C10%5C26%5Cbikepics-1461920-800.jpg[/img]
, zakładamy seger,
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C10%5C26%5Cbikepics-1461923-800.jpg[/img]
jeśli segerem można kręcić dystansujemy podkładką pod seger. Jeśli nie czujemy luzów możemy być dumni ze zregenerowanego właśnie zmieniacza :) Oczywiście wszystko bardzo dokładnie czyścimy.
===========================================
Tutorial napisany dla for www.MotoManiacy.com i www.jaw***.fora.pl Kopiowanie bez zgody autora zabronione.
Ostatnio edytowano 7 lis 2008, o 22:33 przez Łukasz K., łącznie edytowano 3 razy
Obrazek
...TS350 638.1 - Marzenie czekające na spełnienie... <3
Avatar użytkownika
Łukasz K.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1625
Dołączył(a): 3 lis 2007, o 12:57
Lokalizacja: CGD
Pojazdy: Romet Router WS50 '12, Volvo S60 2.4i '02

Regeneracja zmieniacza biegów - Jawa 223

Postprzez Pani Kontekstowa » 26 paź 2008, o 14:59

Pani Kontekstowa
 

Postprzez kleszczyk » 26 paź 2008, o 15:18

Konek fajnie, że to napisałeś tylko czemu tak późno?? U mnie 3 wyskakuje i muszę ją nogą przytrzymywać. Pochwała się za to należy, bo przy rozbieraniu będę wiedział jak to naprawić.
Avatar użytkownika
kleszczyk
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 717
Dołączył(a): 23 lis 2007, o 22:14
Lokalizacja: Chorzenice / Częstochowa

Postprzez pawel615 » 26 paź 2008, o 19:47

swietnie napisane
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Postprzez Koner » 27 paź 2008, o 20:48

Tutek naprawdę przyzwoicie i jasno napisany :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Łukasz K. » 27 paź 2008, o 21:00

kleszczyk napisał(a):czemu tak późno??

Tutek byłby wcześniej, ale żeby wiedzieć, że ta regeneracja coś da najpierw przetestowałem zregenerowany zmieniacz w silniku, ani razu jeszcze nie wypadł mi bieg :) Więc można mówić, że jest 100% przetestowane przeze mnie :yes:
Obrazek
...TS350 638.1 - Marzenie czekające na spełnienie... <3
Avatar użytkownika
Łukasz K.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1625
Dołączył(a): 3 lis 2007, o 12:57
Lokalizacja: CGD
Pojazdy: Romet Router WS50 '12, Volvo S60 2.4i '02

Postprzez muciek » 27 paź 2008, o 22:01

Można również podłożyć pod segera podkładkę i zacisnąć seger. Biegi wchodzą z większym oporem ale nie wyskakują. U mnie się to sprawdziło. Zawsze można spróbować bo nie trzeba rozbierać silnika.
Avatar użytkownika
muciek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 26 lip 2008, o 11:51
Lokalizacja: Radziechowy koło Żywca
Pochwały: 3

Postprzez Łukasz K. » 27 paź 2008, o 22:08

Można również podłożyć pod segera podkładkę i zacisnąć seger. Biegi wchodzą z większym oporem ale nie wyskakują. U mnie się to sprawdziło. Zawsze można spróbować bo nie trzeba rozbierać silnika.

U mnie akurat przyczyną wypadania były luzy na zapadce i właśnie tam pod segerem, tylko jak go zdejmiemy, trzeba uważać, żeby wybierak nie "wpadł" do środka, chociaż to by było trudne, bo wodzik trzyma wybierak.
Obrazek
...TS350 638.1 - Marzenie czekające na spełnienie... <3
Avatar użytkownika
Łukasz K.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1625
Dołączył(a): 3 lis 2007, o 12:57
Lokalizacja: CGD
Pojazdy: Romet Router WS50 '12, Volvo S60 2.4i '02

Postprzez Mr.Rezystor » 28 paź 2008, o 14:48

Tutek bardzo ładnie opisany, ma zdjęcia, jest czysty i przejrzysty :D .
Mam zastrzeżenia co do sposobu tej naprawy. Pomysł nie jest najgorszy ale wątpię żeby te sklepane elementy wykazywały się dużą wytrzymałością. Chociaż na te dystanse jakie pokonuje się dzisiaj może zdać egzamin,
http://motoalbum.pl/uzytkownik/4057/pojazdy

Kategoria A,B zdana za pierwszym strzałem :D
Avatar użytkownika
Mr.Rezystor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
Pojazdy: Audi 100 2.8

Postprzez Łukasz K. » 28 paź 2008, o 15:55

No i nie powiedziałem, że zamiast zostawić klepane można to pospawać :mrgreen: wyklepać i delikatnie spawnąć niskim prądem :) i będzie gites wtedy.
Obrazek
...TS350 638.1 - Marzenie czekające na spełnienie... <3
Avatar użytkownika
Łukasz K.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1625
Dołączył(a): 3 lis 2007, o 12:57
Lokalizacja: CGD
Pojazdy: Romet Router WS50 '12, Volvo S60 2.4i '02


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości