Proszę wszystkich użytkowników o PW/Posta z danymi konfiguracyjnymi innych motorow oraz gaźników ( jeśli posiadają do takowych dostęp ) a także ewentualne poprawki - wtedy zeedytuje posta i dodam nadesłane dane...
DOŚĆ DŁUGI POST - NA POCZĄTKU SILNIKI, PÓŹNIEJ GAŹNIKI, POD KONIEC INNE DANE A NA SAMYM KOŃCU PORADY.
Legenda :
Wyprzedzenie zapłonu - początek rozwierania się styków przerywacza, podana droga tłoka do GMP ( Najwyższego połozenia tłoka )
Mieszanka - litry oleju/litry benzyny
Przerwa na przerywaczu - platynkach
Przerwa na świecy - przerwa między elektrodami
Silniki :
S38ZB4 - Komar 2350, Komar 2351
Przerwa na świecy - 0,4-0,7mm
Przerwa na przerywaczu - 0,4mm
Wyprzedzenie zapłonu - 2,7-3mm
Mieszanka - 1:30
Dezamet 019 - Romet 50T1
Przerwa na świecy - 0,6 mm
Przerwa na przerywaczu - 0,3 mm
Wyprzedzenie zapłonu - 2,7-3mm
Mieszanka - 1:30
Dezamet 023 - Ogar 205, Motorynka 301, Motorynka 50-M-3
Przerwa na świecy - 0,4-0,7mm
Przerwa na przerywaczu - 0,4mm
Wyprzedzenie zapłonu - 2,7-3mm
Mieszanka - 1:30
Dezamet 027 - Chart 210, Chart 211
Przerwa na świecy - 0,6-0,7 mm
Przerwa na przerywaczu - brak przerywacza - zapłon elektroniczny
Wyprzedzenie zapłonu - 2,5 mm
Mieszanka - wg. producenta 1:30, optymalnie przy dobrych jakościowo olejach 1:35 - 1:40
Jawa 223 - Jawa 50, Jawa 50 Mustang, Ogar 200
Przerwa na świecy - 0,4-0,7mm
Przerwa na przerywaczu - 0,4mm
Wyprzedzenie zapłonu - 1,2-1,5mm
Mieszanka - 1:40 (różnie kazdy inaczej)
M531 (3 biegowy) / M541 (4 biegowy) - Simson S51, Simson SR50
Przerwa na świecy - 0,4mm
Przerwa na przerywaczu (jeżeli jest) - 0,4mm
Wyprzedzenie zapłonu - 1,8 mm
Mieszanka - 1:50
M741 - Simson S70, Simson SR80
Przerwa na świecy - 0,4mm
Przerwa na przerywaczu - brak przerywacza - zapłon elektroniczny
Wyprzedzenie zapłonu - 1,4mm
Mieszanka - 1:50
S01-Z3A Lux - WSK 125
Przerwa na świecy - 0,4-0,6 mm
Przerwa na przerywaczu - 0,3-0,4mm
Wyprzedzenie zapłonu - 3mm
Mieszanka - 1:30
638-1 - Jawa 350 TS
Przerwa na swiecy - 0,4mm
Przerwa na przerywaczu - 0,4mm
Wyprzedzenie zapłonu - 2,7mm
Mieszanka - 1:40
SZ-57 - Wierchowina, Riga
Przerwa na swiecy - 0,5-0,7 mm
Przerwa na przerywaczu - 0,35-0,4 mm
Wyprzedzenie zaplonu - 2,5-2,9 mm
Mieszanka - 1:40
Gaźniki :
GM12F
(wystepowal w S38ZB4 / 023 / 025 / 017)
Dysza główna - 40
Dysza niskich obrotów - 25
Średnica gardzieli - 12mm
Poziom paliwa w komorze pływakowej - 20 +/- 1 mm
(mierzony od krawędzi komory pływakowej)
GM12F1
(wystepowal w X)
Dysza główna - 38 (lub 37)
Dysza niskich obrotów - 25
Średnica gardzieli - 12mm
Poziom paliwa w komorze pływakowej - 20 +/- 1 mm
(mierzony od krawędzi komory pływakowej)
GM13F
(wystepowal w 019)
Dysza główna - 55
Dysza niskich obrotów - 25
Średnica gardzieli - 13mm
Poziom paliwa w komorze pływakowej - 20 +/- 1 mm
(mierzony od krawędzi komory pływakowej)
( Trudno dostac części - Ale pasuje "Dysza tuning Romet S60~" z allegro. Ma 0,56 więc prawie idealna. Mozna stosowac gdy oryginalna sie zgubi czy coś. )
Jikov 2917Psb
(wystepowal w Jawa 223)
Dysza główna - 68
Dysza niskich obrotów - 38
Średnica gardzieli - 16mm
Poziom paliwa w komorze pływakowej - 14 +/- 1 mm
(mierzony od krawędzi komory pływakowej)
Jikov 2928 CE
(Występował w Jawa 638-1 - 350TS)
Dysza główna - 92
Dysza niskich obrotów - 40
Dysza układu rozruchowego - 72
Średnica gardzieli - 20mm
Śrubka od stosunku powietrza - 1,5obrotu
14MC
(wystepował w 027)
Dysza główna - 68
Dysza niskich obrotów- x
Średnica gardzieli - 14 mm
Wyposażony w przysłonę rozruchową (ssanie)
K35B
(występował w Wierchowina 5)
Dysza główna - 66
Średnica gardzieli - 15mm
K60B
(występował w Delta, Wierchowina 5)
Dysza główna - 62
Średnica gardzieli - 15mm
16N3-4 (występował w Simson S51, S70) oraz 16N3-2 (występował w SR50 i SR80)
Dysza główna - 65
Dysza niskich obrotów - 35
Dysza układu rozruchowego - 60
Średnica gardzieli - 16mm
Gaźnik wyposażony w ssanie
GM 26 U3
(występował w SHL M17 Gazela, WSK 175)
Dysza główna - 180
Dysza niskich obrotów - 45
Średnica gardzieli - 26mm
Dysza iglicy - 2,7 mm
Dellorto PHBN 12
(występował w silniki minarelli)
Dysza główna - 62/72
Dysza niskich obrotów - 22/25
Średnica gardzieli :- 12mm (wejście od strony filtra powietrza jest owalne, więc ciężko stwierdzić, od strony króćca już okrągłe. tam gdzie pracuje przepustnica jest średnica około 14mm, bo mierzyłem przepustnicę, ale chyba można wierzyć cyferkom w nazwie )
wyposażony w urządzenie ssania, mieszalnik oleju, wyjście podciśnienia, centralną komorę pływakową.
Dodatkowe dane :
Tabela porównawcza świec zapłonowych.
Iskra Bosch Champion NGK
F50 w9ac --- b5hs
F70 w8ac l86c b5hs
F75S w7ac l86c b6hs
F80S w5ac l82c b7hs
F100S w4ac l82c b8hs
F55PS w8bc l92yc bp5hs
F65PS w7bc l87yc bp6hs
F85PS w6bc l82yc bp6hs
F95PS w5bc l82yc bp7hs
Mapa kanałów w różnych silnikach :
Simson 4 kanałowy, tłumik z simsona po przeróbkach :
[img][570:500]http://images24.fotosik.pl/56/480cbe9df3b366ae.jpg[/img]
Komar - S38
[img][570:367]http://images29.fotosik.pl/9/dec3fb748d754263.jpg[/img]
Romet, Motorynka itp. - 023/017 i podobne
[img][570:367]http://images29.fotosik.pl/9/976bc80dfe490b65.jpg[/img]
Chart - 027
Romet 50T1 - 019
[img][570:367]http://images23.fotosik.pl/221/4b6371796e243eae.jpg[/img]
//////////////////////////////
Ustawianie Zaplonu w 023 i S38
(Tekst napisany przez uzytkownika Conqeror)
Troche nagmatwane ale już :
Odkręcamy świece, koło może być na razie na wale i ustawiamy tak by woglę iskra była . Przerywacz musi się rozwierać na 0,3 mm do 0,4 mm ( kiedy jest koło zamachowe założone ) . Jeśli będzie większa silnik może nie palić na wysokich będzie gasł ( iskra na świecy koloru białego , bardzo jasno neibieskeigo) . Co prawda będzie palił z kopa ale np. silnik będzie się mulił tzn. na wysokie obroty nei będzie wchodził i *** będzie się grzał , strzelał z tłumika i gasł chwilowo. Są to objawy przyspieszonego zapłonu . Przerywacz za bardzo się rozwiera . Możemy to zmienic zmniejszając przerwe an przerywaczu lub przekręcić wieniec wieniec cewkami w lewo . Natomiast gdy ansz przerywacz rozwera się na tych 0,3 lub mneije , silnik słabo pali z kopa , ma troszke mnie mocy i obrotów . Równeiz mozę przerywać delikatnie . Iskra jest koloru czerwonego , pomarańczowego , fioletowego . Można powieskzyć przerwe przesuwająć wieniec prawo .
Najlepiej według mnie jest około 0,4 . Jest to trudn oustawicwięć by dokładnei ustawic możan użyć szczelinomieża lub powolutku przesuwać przerywacz . Test prób i błędow . Iskra jest koloru neibieskeigo , tez może być jasn oneibieska . Każdy silni kma inne wyrpzedzenei zapłonu więc każdy potrzebuje regulacji osobistej . Jeśli ustawimy perfekt to będzie ewidentnei wykazywał więcej mocy niż wcześniej .
//////
A tu parę moich rad dot. ustawiania zapłonu dla laików
Jeśli faktycznie nie umiecie ustawić zapłonu, nic nie zrozumieliście itp. to albo poproście tatę/kogoś obeznanego albo zróbcie tak :
Jeśli masz oryginalny wał ( testowane na 2 silnikach z oryg. wałami oraz ostatnio na moim z nowym wałem do Komara z AGMOTU ) to w 90% dobrze ustawiony zapłon będzie jak śrubki którymi go się przykręca będą mniej-więcej po środku dziurek na podstawce...
Nie jest to 100 % strategia, ale u mnie w S38 i 023 się sprawdzilo...
No i najważniejsze - jak ustawicie zapłon perfekt, to zaznaczcie sobie kreskę na podstawie iskrownika i na karterze ( punkt odniesienia )...
Oczywiście po takim ustawieniu musimy ustawić przerywacz ( info troszkę wyżej )...
***
___________________
EDIT BY ADMINISTRACJA: 22 kwietnia 2011 do tutorialu zostały dodane dane gaźnikowe, nadesłane przez Tomciosz'a. W celu rozróżnienia dopisane zostały pochyloną czcionką. Tomciosz'owi bardzo dziękujemy
Ustawienia - Gaźnik, Odstępy, Wyprzedzenia zapłonu itp.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 62
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Ustawienia - Gaźnik, Odstępy, Wyprzedzenia zapłonu itp.
Ostatnio edytowano 31 maja 2008, o 11:17 przez Wojteeek, łącznie edytowano 20 razy
- Wojteeek
- MotoManiak
- Posty: 2059
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:23
a może jeszcze mapę kanałów do poszczególnych silników podać? mogło by to się przydać przy tuningu niestety nie mam suwmiarki, ale mogę pomierzyć linijką kanaly w S38 i w 027
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Mialem podac dane gaznika wski 175 wiec oto one :
Gaźnik GM 26 U3
Występował w motocyklach SHL M17 Gazela; WSK 175
Średnica gardzieli 26mm
Dysza paliwowa głowna 180ccm/min
Dysza paliwowa wolnych obrotów 45ccm/min
Dysza iglicy 2,7 mm
Gaźnik GM 26 U3
Występował w motocyklach SHL M17 Gazela; WSK 175
Średnica gardzieli 26mm
Dysza paliwowa głowna 180ccm/min
Dysza paliwowa wolnych obrotów 45ccm/min
Dysza iglicy 2,7 mm
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
- KLINAR
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 2027
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
- Lokalizacja: Starogard Gdański
no właśnie o tym myślałem w JPGu każdą mapkę i jazda tylko tu najlepiej żeby ktoś z suwmiarą zadziałał, ale ja z linijka też dzisiaj pomierzę
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
zeedytowany post- żeby bałąganu nie robić tu były mapy kanałów, które widać wyżej
Ostatnio edytowano 14 sie 2007, o 15:13 przez Adi.G., łącznie edytowano 1 raz
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
no i właśnie o takim czymś myślałem idę pomierzyć jak to w 027 wygląda, ale dokładność... kijowa linijka to jednak nie idealne urządzenie pomiarowe:P jak kupię suwmiarkę a jeszcze będę miał ten cylinder to pomierzę jeszcze raz
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
to są wysokości kanałów charta mniej więcej. tak z pamięci rysowane, jutro może zmierzę jeszcze szerokość wydechu, dzisiaj odbiłem ale gdzieś kartonik zapodziałem
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
czyli nie bedziesz robil silnika charta tylko go sprzedaz bo myslalem ze do komara bedziesz go wstawialmarycha_zielarz napisał(a): jak kupię suwmiarkę a jeszcze będę miał ten cylinder to pomierzę jeszcze raz
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
- KLINAR
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 2027
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
- Lokalizacja: Starogard Gdański
jeszcze się zastanawiam, póki co to się zajmuję komarowskim S38, a jak go zrobię na ideał to pomyślę nad 027 o ile go wcześniej nei sprzedam, bo jak będę miał okazję konkretnej sprzedaży...
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
ale offa robimy przyda się zaś przeczyszczenie za jakie dwie strony (już niedługo :D:D) ciężko będzie zamontować bo nie dość że te tulejki są w innych miejscach, to jak na złość cały ten sektor montowany do ramy ma 8cm szerokości a nie 6cm... 2cm nie wyczaruję, i nawet bez podnóżków nie będzie chciało wejść... myślę i zastanawiam się nad jakąś przejściówką, ale to z tatą będe musiał gadać
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Hmm musze przyznac marycha ze mnie zainspirowales zabawa z tymi kanalami
To tylko wydech 2mm w gore i ssacy 1 mm w dol ?
A jak z tym tlumikiem to zrobiles ? Bo ja mimo ze 62 juz uzyskalem to jeszcze mam oryg. wydech I to dosc zafajdany ( kolanko zreszta tez brudne ale kasy nie mam na nówki )
To tylko wydech 2mm w gore i ssacy 1 mm w dol ?
A jak z tym tlumikiem to zrobiles ? Bo ja mimo ze 62 juz uzyskalem to jeszcze mam oryg. wydech I to dosc zafajdany ( kolanko zreszta tez brudne ale kasy nie mam na nówki )
- Wojteeek
- MotoManiak
- Posty: 2059
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:23
Posty: 62
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 175 gości