Lampy diodowe z przodu czyli "zrób to sam"

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Lampy diodowe z przodu czyli "zrób to sam"

Postprzez Tomek » 15 gru 2008, o 20:18

Napisałem ten tekst aby uzupełnić kultową serię „zrób to sam” .

Nigdzie nie widziałem tutka o diodowej przedniej lampie więc go opiszę na przykładzie mojej starej lampie od Charta

Na początku rozkręcamy lampę. Następnie wyjmujemy przednią część. Powinno wyjść takie coś:

Obrazek

Odbłyśnik można od razu wypolerować od środka

Obrazek

To 2 część z odbłyśnika. Wyjmujemy z niej żarówkę bo już nie będzie nam potrzebna.

Po uzyskaniu takiego czegoś zostawiamy odbłyśnik na razie w spokoju.

Obrazek

Teraz zabieramy się za diody. Najłatwiej będzie poświęcić jakąś latarkę „w imię nauki”. :P Bierzemy jak najmocniejszą latarkę (wystarczy że będzie na 6V) i rozwalamy ją. :> Przy płytce z diodami pozostawiamy jedynie dwa kabelki i opornik (jeżeli jest). Zostawiamy takie coś:

Obrazek

Izolujemy to od tyłu (taśmą izolacyjną lub czymś podobnym) ja zrobiłem to farbą.
Teraz przylepiamy diody do mocowania żarówki. Można je zamocować na zwykłą plastelinę (potem można ustawiać kąt padania światła)

Obrazek

Po przyczepieniu diod do mocowania sprawdzamy który kabelek to plus, a który to minus. Gdy już znamy plusa i minusa czas podłączyć diody do mocowania. W Charcie plus od długich i krótkich świateł, a minus jest ułożony lekko z boku. Plusa od diod najlepiej podłączyć do krótkich świateł.

Obrazek

Następnie podłączamy kable od kostki tak jak były wcześniej podłączone.

Minus

Obrazek

Krótkie światła

Obrazek


Długie światła

Obrazek

Na koniec składamy lampę. To znaczy wkładamy mocowanie żarówki z diodami do środka odbłyśnika, a odbłyśnik z przednią częścią lampy do tylnej części lampy.

Obrazek

Lampę można przerabiać bez wykręcania jej z motoru co ułatwia jnam pracę. :)

Lampa świeci trochę mocniej od krótkich na oryginalnej lampie oraz światło jest dużo jaśniejsze, a co najważniejsze ciągną mało prądu i ładnie wyglądają. :D

Obrazek

Obrazek

(!!!UWAGA!!! W takiej lampie nie ma krótkich świateł)

Jakość światła zależy od zakupionej latarki tzn. od jakości diod. Jak napisałem wyżej najlepiej aby latarka była jak najmocniejsza.

Na koniec należy cieszyć się z nowej lampy i wyglądu swojego moto.
:D

edit:
Zapomniałem o najważniejszym :D :

Napisane dla MotoManiacy.com Rozpowszechnianie i kopiowanie bez mojej zgody jest zabronione
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Lampy diodowe z przodu czyli "zrób to sam"

Postprzez Pani Kontekstowa » 15 gru 2008, o 20:18

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Sławek. » 15 gru 2008, o 20:36

No ciekaw jestem jestem jakby to na żywo wyglądało :D Ale pomysł ciekawy. Testowałeś to już na drodze? Jak się sprawduje? :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Sławek.
#mod
#mod
 
Posty: 3622
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
Pochwały: 18
Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.

Postprzez Alonzo » 15 gru 2008, o 20:45

no tak ładnie wyglada ale ja bym poszedł w strone diód wysokiej mocy a nie tych małych, narazie zarówki króluja :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Tomek » 15 gru 2008, o 21:21

świeci naprawdę dobrze :D Najdalej jak udało mi się oświetlić to ok 35m
przy wysokości takiej jak w Charcie. :wink:
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Postprzez Pitucha » 15 gru 2008, o 22:06

Hmmmm.... Bardzo fajny pomysł :P Ale chcieć już coś poważniejszego robić to można by zrobić tak, że do krótkich jedna część, a do długich druga, tylko ustawić ładnie kąt świecenia, żeby nie oślepiało ani nic :P I przede wszystkim zrobić to na SuperFlux`ach :P Fakt, że są droższe, ale za to o ile mocniejsze :P

Ale ogólnie pomysł niezły :)
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez Tomek » 15 gru 2008, o 22:13

Pitucha napisał(a):Ale chcieć już coś poważniejszego robić to można by zrobić tak, że do krótkich jedna część, a do długich druga,


To jest najtrudniejsze z tego wszystkiego :( Ja opisałem to tylko po to
aby pokazać jam można takie coś zrobić łatwo, tanio i estetycznie :)

PS. już się szykuje nowa wersja na długie i krótkie. :> Teraz ędą dwie płytki jedna obok drugiej i będą się zapalać osobno tzn. krótkie 1, długie-2 płytki :)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Postprzez Pitucha » 15 gru 2008, o 22:16

Albo wiesz jak? :P

Krótkie - jak sama nazwa mówi, one świeca lekko przed motor, więc, do krótkich można by ponawiercać symetrycznie otwory w odbłyśniku, i tam powstawiać diody :) A długie, tak jak zrobiłem w/w lampę :)
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez Komar Rider » 15 gru 2008, o 22:32

Szczerze mówiąc zamiast rozwalać latarkę, lepiej kupić na allegro taką żarówkę diodową, której to się nie mogę doprosić w dziale "Kupno" :D
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Tomek » 15 gru 2008, o 22:35

Ja swoją latarkę rozwaliłem bo aku już nie trzymał, a diody działały, więc skorzystałem z okazji. Gdybym ich nie wziął to poszły by do kosza jak reszta latarki. Mi to wyszło za free. Taki mały recykling :D
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Postprzez Marcek » 15 gru 2008, o 22:35

Po pierwsze - grozi to zatrzymaniem dowodu, po drugie - światło oślepia jadących z przodu (brak "przesłony" takiej, jak przy żarniku świateł mijania), po trzecie - diody w takich latarkach pracują zwykle na granicy wytrzymałości, biorą maksymalny dopuszczalny prąd. Przy lekkim podniesieniu napięcia ponad 6V po prostu się spalą.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Komar Rider » 15 gru 2008, o 22:37

Marcek napisał- i po robocie :D

PS. Idź grać :twisted: Żart :P
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Alonzo » 15 gru 2008, o 22:39

musisz zrobic system taki jak w bardzo starych motocyklach jak chcesz miec długie/krótkie, tzn nie elektrycznie a recznie, dorób sobie taka wajche i poprostu przestawiaj kat padania swiatła recznie :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Tomek » 15 gru 2008, o 22:46

Alonzo światła mam ustawione idealnie według książki o rometach.
MarcekZastosowałem oporniki na 6V

A tak w ogóle to właśnie wstawiłem tranzystorek i sobie reguluje moc świateł. :)
Ostatnio edytowano 18 lut 2010, o 22:13 przez Tomek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Postprzez Marcek » 15 gru 2008, o 23:03

Komar Rider napisał(a):Idź grać

Jak mi skończysz sprawozdanie na jutro, to bardzo chętnie :twisted:

polo napisał(a):Zastosowałem oporniki na 6V

Zmierz, jaki prąd biorą te diody. Nie powinno wyjść więcej jak 20 mA na jedną.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez adrian » 15 gru 2008, o 23:49

polo napisał(a):A tak w ogóle to właśnie wstawiłem tranzystorek i sobie reguluje moc świateł.


napisz jak to rozwiązałeś bo potrzebuje właśnie zrobić regulacje jasności diod
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości