Witam dzisiejszy tutorial jest można powiedzieć dla zielonych / początkujących zabawę rometowców.
Pokaże wam jak zamontować zapłon od nowszego motoroweru Romet chart do silnika 023/s-38. Na początek odkręcamy lewy dekiel, trzy śruby, kopnik nóżka zmiany biegów, dostaliśmy się do zapłonu : Potrzebny na będzie
Klucz nasadowy 13/14.
Sciągacz koła magnseowego.
Sciągamy magneto.
Gdy już mamy sciągnięte koło magnesowe czas na demontaż iskrownika.
Odkręcamy 3 śruby iskrownika klucz 8 .
Kiedy już mamy sciągniety stary zapłon montujemy zapłon od charta, kabel puszczamy tam gdzie jest wcięcie w karterze , można użycz starego ,, przepustu zewnętrznego'' czyli gómki uszczelniającej aby nie dostała sie wilgoć do iskrownika i przeciać ja tam gdzie kabel kabel W/N i włożyć tam przewód. Kable puszczamy do schowka na narzędzia przykręcamy cewkę i moduł aby nie latały nam po schowku. I to by było na tyle , jeszcze podłączenie zielony kabel od modułu do wejścia na cewce 16 czyli + a czarny do masy czyli 32.
Wrażenia : romecik dużo szybciej wchodzi na obroty wcale nie dymi, większe ma obroty. Gdy poskładałem wszystko odpalił od kopa byłem w szoku, wysokie obroty itp.
Iskrownik ma moc 25 wat, tutaj mamy już cewki ładowania, możemy zakładać akumulator bez obawy przeciążenia iskrownika. Żarówki jakie możemy użyć to przód 6V 20/20W a tył 5 wat 6 Volt.
Ustawianie zapłonu - raczej na wyczucie , aż do skutku , kiedy będzie najlepiej chodził.
Teraz opisze jak zdemontować automat zmiany biegów.
Gdy już mamy zdjęte koło magnesowe i iskrownik.
Odkręcamy następujące śruby.
Śrubę koło tłumika szmerów (koło gaźnika) wyjmujemy i już zmieniacz nam ładnie wychodzi po odkręceniu tych śrub zalecam wyjęcie klina na czas prac bo łatwo go zgubić.
Po zdjęciu zmieniacza zdejmujemy zabezpieczenie któro znajduje się na wałku po drugiej stronie zmieniacza i cały mechanizm zmieniacza wysuwa nam się ładnie z podstawki zmieniacza, można zacząć wymianę części lub ewentualną regenarację.
Pozdrawiam
Myśle że Tutorial się przydał.
Montaż zapłonu od charta / Demontaż automatu zmiany biegów
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Montaż zapłonu od charta / Demontaż automatu zmiany biegów
Ostatnio edytowano 25 cze 2009, o 08:40 przez Hubertt, łącznie edytowano 3 razy
-
Hubertt - MotoManiak
- Posty: 707
- Dołączył(a): 20 maja 2009, o 18:24
- Lokalizacja: Brzozów
Nie wiem po to jakiś ... zgłosił do administracji. Najlepiej każdego udupić. To ten post niech też trafi do administracji kolego.
A co do tutka to bardzo dobrze że powstał, sporo właścicieli tych silników się zastanawiało na zapłonem z Charta.
Jak dla mnie bardzo dobrze.
Nie przejmuj sie tym, widocznie komus chyba żal że masz zapłon od Charta...
A co do tutka to bardzo dobrze że powstał, sporo właścicieli tych silników się zastanawiało na zapłonem z Charta.
Jak dla mnie bardzo dobrze.
Nie przejmuj sie tym, widocznie komus chyba żal że masz zapłon od Charta...
-
Starter - MotoManiak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 23 gru 2008, o 19:52
- Lokalizacja: Siemianowice
Starter, pewnie ktoś zgłosił do Administracji żeby dali autorowi tutka pochwałę
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Funkcja raportuj post służy nie tylko do raportowania postów w jakiś sposób obraźliwych/spamu itp., a też do podsunięcia adminom jakiegoś posta godnego pochwały
Sam tutorial jest bardzo ładny, ciężko jest ustawić zapłon na tym iskrowniku?
Sam tutorial jest bardzo ładny, ciężko jest ustawić zapłon na tym iskrowniku?
...TS350 638.1 - Marzenie czekające na spełnienie... <3
-
Łukasz K. - MotoManiak
- Posty: 1625
- Dołączył(a): 3 lis 2007, o 12:57
- Lokalizacja: CGD
- Pojazdy: Romet Router WS50 '12, Volvo S60 2.4i '02
E tam ustawianie na oko przecież to sie da normalnie z suwmiarka ustawić bierzesz tłok 2,5 mm przed gmp ustawiasz i wtedy patrzysz na kreski na magnecie. sa dwie. Z literka L i literka P oraz przy nich strzałki wskazujace kierunek obrotu. w 023 magneto kreci sie w prawo wiec przestawiasz iskrownik tak, aby 2,5 mm przed gmp kreska koło literki P spotkała się z odlana na impulsatorze (cewce wyzwalającej, to czarne małe) strzałką, taki jakby trójkącik. potem dokręcasz i wsjo jedziem
///M42B18 136KM
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 232 gości