Jeżeli macie dość dobijających do końca (do zablokowania) lag, lub jeśli amorki są za miękkie a dolewanie oleju, zmiana jego gęstości, regeneracja nie pomaga polecam takową metodę.
Jako iż u mnie amorki dobijały do końca co owocowało ich blokowaniem i jazdą na sztywnym Streecie postanowiłem coś z tym zrobić .
Potrzebne będą :
Nowa sprężyna zawieszenia S lub SR nieważne
Siemmeringi 30x40x7 (poleca się wymienić)
Olej amortyzatorowy 66ml
i oczywiście kompletne lagi :F
Zaczynamy najpierw wszystko rozbieramy jak do regeneracji którą opisał ładnie nasz kolega Adi.G w tymże tutorialu KLIK
Więc tą część pominę
Jak już mamy wszystko w takim stanie :
[img][570:500]http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C08%5C06%5Cbikepics-1747385-800.jpg[/img]
Bierzemy się za czyszczenie.
Gdy to zrobimy to bierzemy nową sprężynę :
[img][570:500]http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C08%5C06%5Cbikepics-1747388-800.jpg[/img]
i idziemy w kierunku imadła bądź pryzmy. Zakręcamy ładnie i odmierzamy ok 90-100mm po czym ucinamy i szlifujemy krawędź (tępimy).
Rada: Ucinajcie od strony końców gdyż wtedy jedna krawędź nie jest "ostro" zakończona
No dobra mamy dwie takie sprężynki :
[img][570:500]http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C08%5C06%5Cbikepics-1747391-800.jpg[/img]
Więc zaczynamy montaż wkręcamy je w górnej części "pełnej" sprężyny najlepiej "oryginalnie tępym" końcem w górę :
[img][570:500]http://images40.fotosik.pl/171/8cc1625c454c798b.jpg[/img]
I otrzymujemy coś takiego :
[img][570:500]http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C08%5C06%5Cbikepics-1747396-800.jpg[/img]
Następnie wszystko przecieramy szmatką, i montujemy wg tutorialu Adiego
Tym sposobem otrzymujemy lagi o różnym stopniu ugięcia na początku miękkie potem twarde (o ile wogóle się uginają :F ) lecz zmniejsza się nieco skok
Mało fotek bo nie miałem jak robić (łapy z oleju, smaru) a po drugie skapłem się jak już miałem lagi w częściach
Tekst napisany wyłącznie dla www.motomaniacy.com kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione.
Utwardzanie zawieszenia przedniego Simson
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Utwardzanie zawieszenia przedniego Simson
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
-
Marek - *supporting
- Posty: 2179
- Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
- Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
- Pojazdy: In Comming >> MT SM XX
A czy w Komarze masz teleskopy ?
Przy okazji jeżeli w Charcie jest podobna budowa amorków to ten tutorial też można tam zaadaptować
Przy okazji jeżeli w Charcie jest podobna budowa amorków to ten tutorial też można tam zaadaptować
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
-
Marek - *supporting
- Posty: 2179
- Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
- Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
- Pojazdy: In Comming >> MT SM XX
a nie lepiej wlozyc do sprezyny elastomer(gumowy pret) ktory wlasnie dziala jako zabezpieczenie przed dobijaniem?? uwazam , ze jest to lepsze rozwiazanie i nie zmniejsza skoku amortyzatora oraz nie przeba nic ciac, a nie kazdy ma na zbyciu wolna sprezyne...
- lloll666
- MotoManiak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 15 lut 2008, o 14:14
- Lokalizacja: Łódź
Dzięki tej przeróbce większa część sprężyny nie bierze udziału w zgniocie bo między zwoje została wkręcona druga. Takie rzeczy robi się jak się ma 2 sprezyny o tych samych średnicach wew i zew ale z mniejszego drutu i dolewa się więcej oleju. Tylko nie odbierzcie tego znowu jako Quniuś znowu się wymądrza.
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Quniuś napisał(a):ju. Tylko nie odbierzcie tego znowu jako Quniuś znowu się wymądrza.
My to bierzemy tak ogólnie a ty tak naukowo/profesjonalnie
- cross2900
- MotoManiak
- Posty: 2350
- Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
- Pochwały: 15
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 232 gości