Koniec dywigacji na temat olejów do Naszego mopeda.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
No masz w pewnym sensie racje ale jeżdząc 1:50 się szybciej popsuje, bo cylek nie ma smarowania, przez co się strasznie grzeje i co za tym idzie bardziej trze i zużywa sie...
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Chcialbym dopisac jedna rzecz do 1szego postu, otoz :
Dopisac w "olej do skrzyni" Lotosa mineralnego 15W/40
Jezdzilem na Lotosie 15W/40 oraz aktualnie Hipolu 80W/90 ( czy cos w tym stylu, nie jestem pewien drugiej liczby )
Na Lotosie : Bardziej "precyzyjne" sprzeglo ( przekazuje moc bardziej "liniowo", skrzynia dziala tak samo ( nie ma zgrzytow ani nic ), dziala tak samo obojetnie czy dopiero odpaliles sprzeta czy przejechales juz 100 km,
Na Hipolu : Sprzeglo "lepiej" wysprzegla ( tzn. silnik mniej sie meczy na wlaczonym sprzegle ), sprzeglo dziala inaczej tzn. moc przekazuje dopiero gdy klamka sprzegla jest juz prawie w pozycji zerowej, skrzynia dziala tak samo, gdy silnik jest zimny ( do 30 sek po odpaleniu ) sprzeglo jest bardzo sliskie ( lekkie dotkniecie klamki sprzegla powoduje maxymalne wysprzeglenie ) ale po 30 sek ( i tak sie nie jezdzi na zimnym silniku ) wszystko jest ok.
Oczywiscie oba oleje byly nalane do punku kontrolnego.
Dopisac w "olej do skrzyni" Lotosa mineralnego 15W/40
Jezdzilem na Lotosie 15W/40 oraz aktualnie Hipolu 80W/90 ( czy cos w tym stylu, nie jestem pewien drugiej liczby )
Na Lotosie : Bardziej "precyzyjne" sprzeglo ( przekazuje moc bardziej "liniowo", skrzynia dziala tak samo ( nie ma zgrzytow ani nic ), dziala tak samo obojetnie czy dopiero odpaliles sprzeta czy przejechales juz 100 km,
Na Hipolu : Sprzeglo "lepiej" wysprzegla ( tzn. silnik mniej sie meczy na wlaczonym sprzegle ), sprzeglo dziala inaczej tzn. moc przekazuje dopiero gdy klamka sprzegla jest juz prawie w pozycji zerowej, skrzynia dziala tak samo, gdy silnik jest zimny ( do 30 sek po odpaleniu ) sprzeglo jest bardzo sliskie ( lekkie dotkniecie klamki sprzegla powoduje maxymalne wysprzeglenie ) ale po 30 sek ( i tak sie nie jezdzi na zimnym silniku ) wszystko jest ok.
Oczywiscie oba oleje byly nalane do punku kontrolnego.
- Wojteeek
- MotoManiak
- Posty: 2059
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:23
Z tym olejem zgadzam się w 100%. Sprzęgło mniej ciągnie, rzeczywiście jest "płynniejsze". Tylko zamiast Lotosa wlałem jakiś inny, chyba Selenia (byl najtańszy), ale też 15W40.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
najlepszy jest ten do skrzyni tani i porządnej jakośći. Na lux jest kitowej jakośći a hipol moim zdaniem jest za gęsty ten jest jak dla mnie w sam raz
i jest tani bo około 7~6 zł za 600 ml - jedna butelka starczy na raz
i jest tani bo około 7~6 zł za 600 ml - jedna butelka starczy na raz
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Jest to SG CD SAE 30 a lux 10 to SAE 30
SC CD oznacza wyższą jakość- jest to samo tylko lepsza wersja
Poczytaj sobie o olejach bo tym że do kosiarek nie oznacza że jakiś gorszy- patrzy się na oznaczenia, a nie na przeznaczenie
lux 10 to Czysty olej mineralny, może zawierać depresatory, bez jakościowych dodatków uszlachetniających. Może być stosowany jako olej silnikowy, maszynowy w urządzeniach nie wymagających stosowania olejów uszlachetnionych.
A trawol jest to lux tylko że z dodatkami uszlachetaniającymi
SC CD oznacza wyższą jakość- jest to samo tylko lepsza wersja
Poczytaj sobie o olejach bo tym że do kosiarek nie oznacza że jakiś gorszy- patrzy się na oznaczenia, a nie na przeznaczenie
lux 10 to Czysty olej mineralny, może zawierać depresatory, bez jakościowych dodatków uszlachetniających. Może być stosowany jako olej silnikowy, maszynowy w urządzeniach nie wymagających stosowania olejów uszlachetnionych.
A trawol jest to lux tylko że z dodatkami uszlachetaniającymi
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
adi-12 napisał(a):Poczytaj sobie o olejach bo tym że do kosiarek nie oznacza że jakiś gorszy- patrzy się na oznaczenia, a nie na przeznaczenie
Oczywiście
adi-12 napisał(a):Jest to SG CD SAE 30
Lotos: SL/CF i ma lepkość 15W/40 przez co ma większą przydatność do stosowania w różnych temperaturach.
Niewiele droższy, a lepszy. Pozatym nie wiem gdzie się można zaopatrzyć w olej o wdzięcznej nazwie TRAWOL, bo na stacji tego nie dostaniesz.
- Lizard
- MotoManiak
- Posty: 1015
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:43
- Lokalizacja: Łódź
Lizard napisał(a):Niewiele droższy, a lepszy. Pozatym nie wiem gdzie się można zaopatrzyć w olej o wdzięcznej nazwie TRAWOL, bo na stacji tego nie dostaniesz.
Ja wiem, czy droższy? W przeliczeniu na litr, Trawol kosztuje ok. 10zł, czyli podobnie jak Lotos.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 273 gości