Cześć postanowiłem napisać krótki poradnik, dotyczący malowania sprayem.
1. Na początku musimy przygotować sobie miejsce, w którym będziemy malować nasz motocykl.
-pomieszczenie musi być dobrze wentylowane, aby nie wdychać szkodliwych dla nas oparów lakieru w sprayu.
-musimy również zadbać o to, aby pomieszczenie było pozbawione pyłów, kurzu itp. (pyły lub kurz, mogą przylepiać się do malowanej powierzchni, co popsuje cały efekt).
2.Teraz musimy rozkręcić nasz motor
-odłączamy wszystkie linki (linkę sprzęgła gazu), odłączamy przewód od świateł, zdejmujemy łańcuch i wykręcamy silnik z ramy.
-odkręcamy bak,błotniki, siedzenie (siedzenia oczywiście nie malujemy ), skrzynkę narzędziową (skrzynkę również zostawiamy taką jaka jest ), kierownicę, koła.
3. Zdemontowaliśmy już wszystkie części ramy, więc teraz musimy zedrzeć stary lakier.
-wszystkie części musimy wyczyścić z brudu oraz odtłuścić za pomocą benzyny ekstrakcyjnej.
- lakier musimy zmatowić za pomocą papierów ściernych lub tarczy z papierem ściernym.
-jeżeli chcemy możemy nie zdzierać całego, starego lakieru, ponieważ może on służyć jako podkład (usuwamy tylko nie równości)
4. Jeżeli jednak zdarliśmy stary lakier, musimy nałożyć na wszystkie elementy motocykla, podkład.
-przygotowujemy sobie biały podkład w sprayu
-nakładamy 1-2 warstwy tego podkładu
-gdy podkład ten wyschnie, należy lekko zmatowić go papierem wodnym P1200 (papier maczamy w wodzie) na koniec odtłuszczamy.
5. Możemy zabrać się do malowania
-nakładamy 3-6 warstw farby ( Zależy jak farba ta kryje)
-podczas malowania, unikamy powstawania zacieków i nierówności
-malując, puszkę ze sprayem trzymamy w większej odległości od malowanego elementu
-gdy nałożymy jedna warstwę farby, czekamy aż ta warstwa wyschnie, a gdy wyschnie nakładamy kolejną warstwę.
6.Nałożyliśmy już wszystkie warstwy farby, teraz nałożymy lakier bezbarwny w sprayu.
-nakładamy 2-3 warstwy takiego lakieru na każdy element.
-tak jak w poprzednim etapie malowania, staramy się unikać zacieków i nierówności, malujemy z większym odstępem puszki od malowanego elementu, po nałożeniu każdej warstwy czekamy aż ta warstwa wyschnie, wtedy możemy nałożyć kolejną warstwę.
-Gdy już wszystko będzie suche, możemy dla lepszego efektu, wypolerować każdy element naszego motocykla za pomocą pasty polerskiej do karoserii samochodowych.
Powodzenia!
Tekst i opracowanie by Michał3010, zakaz kopiowania bez mojej zgody!
Malowanie Sprayem
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 20
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Malowanie Sprayem
Moje pojazdy:
http://motoalbum.pl/uzytkownik/4361/pojazdy
Renowacja Komara:
viewtopic.ph...mp;start=0
http://motoalbum.pl/uzytkownik/4361/pojazdy
Renowacja Komara:
viewtopic.ph...mp;start=0
- Michał3010
- MotoManiak
- Posty: 194
- Dołączył(a): 13 sty 2010, o 18:34
- Lokalizacja: Włocławek
- Pojazdy: Nissan almera n15
Malowanie sprejem (a przynajmniej przygotowanie do malowania) nie różni się wiele od malowania kompresorem
viewtopic.php?t=10446
viewtopic.php?t=10446
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Ok, więc jeśli temat nie może się przydać, proszę o jego usuniecie
Moje pojazdy:
http://motoalbum.pl/uzytkownik/4361/pojazdy
Renowacja Komara:
viewtopic.ph...mp;start=0
http://motoalbum.pl/uzytkownik/4361/pojazdy
Renowacja Komara:
viewtopic.ph...mp;start=0
- Michał3010
- MotoManiak
- Posty: 194
- Dołączył(a): 13 sty 2010, o 18:34
- Lokalizacja: Włocławek
- Pojazdy: Nissan almera n15
Każdy tutorial, jeśli jest prawidłowo napisany, powinien zostać
A ja na zachętę raportuję o pochwałę
A ja na zachętę raportuję o pochwałę
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Dzięki komar Rider, jednak tutorial może się przydać
Moje pojazdy:
http://motoalbum.pl/uzytkownik/4361/pojazdy
Renowacja Komara:
viewtopic.ph...mp;start=0
http://motoalbum.pl/uzytkownik/4361/pojazdy
Renowacja Komara:
viewtopic.ph...mp;start=0
- Michał3010
- MotoManiak
- Posty: 194
- Dołączył(a): 13 sty 2010, o 18:34
- Lokalizacja: Włocławek
- Pojazdy: Nissan almera n15
Jasne że się przyda w wakacje malowałem sprayem i widzę że robiłem to źle więc nawet dla jednej osoby się przydało tyle.
Od za małej bluzy z za dużym logo
Po luksusową marynarę Burberry
Po luksusową marynarę Burberry
-
RedBull - Zwycięzca konkursu
- Posty: 702
- Dołączył(a): 25 sty 2010, o 23:51
- Pochwały: 1
- Pojazdy: TDR 125 / Megane II
-
Michallres - Zwycięzca konkursu
- Posty: 3142
- Dołączył(a): 15 lip 2009, o 16:35
- Lokalizacja: Złoczew/Łódź
- Pochwały: 5
- Pojazdy: XTZ 750, ETZ 251, Audi A8 D2
Tut spoko, ale trochę nie rozumiem tekstu: staramy się unikać zacieków i nierówności.
Wypadało by napisać, że aby wyszło to najlepiej 1 warstwą należy "przykurzyć" element. Pistolet/puszkę lepiej trzymać dalej lakierowanego elementu niż bliżej. Nawet jeżeli więcej lakieru "pójdzie w powietrze" to łatwiej jest uniknąć zacieków.
Michallres :
Co do zużycia spreju to Ci specjalnie nie pomogę, przy lakierowaniu sprężarką na bak, schowek i błotniki do jawki zużyłem około 2 setek.
Znajomy z mieszalni mówił mi, że w spreju 1/4 to lakier a reszta to powietrze
więc ze 3 puszki po 400 spokojnie pójdą najbardziej to zależy od krycia danego koloru no i twoich umiejętności.
Pozdrawiam
Wypadało by napisać, że aby wyszło to najlepiej 1 warstwą należy "przykurzyć" element. Pistolet/puszkę lepiej trzymać dalej lakierowanego elementu niż bliżej. Nawet jeżeli więcej lakieru "pójdzie w powietrze" to łatwiej jest uniknąć zacieków.
Michallres :
Co do zużycia spreju to Ci specjalnie nie pomogę, przy lakierowaniu sprężarką na bak, schowek i błotniki do jawki zużyłem około 2 setek.
Znajomy z mieszalni mówił mi, że w spreju 1/4 to lakier a reszta to powietrze
więc ze 3 puszki po 400 spokojnie pójdą najbardziej to zależy od krycia danego koloru no i twoich umiejętności.
Pozdrawiam
- jaqn
- MotoManiak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 5 maja 2008, o 21:03
- Lokalizacja: Przyłęki obok Bydgoszczy
Malowanie sprejem jest jednak trochę trudniejsze niż pistoletem lakierniczym.
Właśnie jestem po malowaniu błotników i podkład robiłem "kompresorem", a kolor sprejem (sprej 14 zeta, a farba 35 za litr + rozpuszczalnik, a mniejszych nie było). Co prawda przy sprejowaniu odpada nam rozcieńczanie i mieszanie farby, mycie naczyń i pistoletu, ale samo krycie farbą jest gorsze, powierzchnia pokrywana "jednym psiknięciem" mniejsza i łatwiej o zacieki, no i palec boli od naciskania . Poza tym w spreju jest dość trujący gaz, najlepiej malować w masce p-gaz, a przynajmniej w dobrej masce przeciwpyłowej. Serio, ze dwa razy nieźle mi się we łbie kręciło do wieczora, jak malowałem bez żadnej osłony. Teraz, jak mam więcej sprejowania, to używam wojskowej maski z pochłaniaczem, nie jest to wygodne, ale nie chcę się truć.
Na dwa błotniki od WFM poszła puszka 450 ml.
Właśnie jestem po malowaniu błotników i podkład robiłem "kompresorem", a kolor sprejem (sprej 14 zeta, a farba 35 za litr + rozpuszczalnik, a mniejszych nie było). Co prawda przy sprejowaniu odpada nam rozcieńczanie i mieszanie farby, mycie naczyń i pistoletu, ale samo krycie farbą jest gorsze, powierzchnia pokrywana "jednym psiknięciem" mniejsza i łatwiej o zacieki, no i palec boli od naciskania . Poza tym w spreju jest dość trujący gaz, najlepiej malować w masce p-gaz, a przynajmniej w dobrej masce przeciwpyłowej. Serio, ze dwa razy nieźle mi się we łbie kręciło do wieczora, jak malowałem bez żadnej osłony. Teraz, jak mam więcej sprejowania, to używam wojskowej maski z pochłaniaczem, nie jest to wygodne, ale nie chcę się truć.
Na dwa błotniki od WFM poszła puszka 450 ml.
Serwus
JanekZ
JanekZ
-
JanekZ - MotoManiak
- Posty: 397
- Dołączył(a): 29 sty 2009, o 14:04
- Lokalizacja: Wrocław
Tak czy siak sprej nie nadaje się na malowanie motorków. Słabe krycie, żadkie jak woda, co firma to na innym rozpuszczalniku. Co do tych oparów nie jest tak źle sprej to czystość w porównaniu z kładzieniem claru pistoletem.
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
A malujesz grafiti na dworze? Bo ja się zatrułem w pomieszczeniu bez wentylacji. Mój błąd. Nie piszę głupot, bo ledwie do domu doszedłem, równowagę łapałem jak po wypiciu 2 flaszek wina .
A że nie chcę tego wdychać to nie jest głupota, przeciwnie.
Konrad, masz rację, malowanie motora sprejem to lipa. Albo tzw ostateczność
A że nie chcę tego wdychać to nie jest głupota, przeciwnie.
Konrad, masz rację, malowanie motora sprejem to lipa. Albo tzw ostateczność
Serwus
JanekZ
JanekZ
-
JanekZ - MotoManiak
- Posty: 397
- Dołączył(a): 29 sty 2009, o 14:04
- Lokalizacja: Wrocław
Ja pomalowałem sprejem i jest ok , owszem jest słabe krycie ale efekt jest dobry , ale pistoletem lepszy .
-
Michallres - Zwycięzca konkursu
- Posty: 3142
- Dołączył(a): 15 lip 2009, o 16:35
- Lokalizacja: Złoczew/Łódź
- Pochwały: 5
- Pojazdy: XTZ 750, ETZ 251, Audi A8 D2
Malowanie Sprayem
Mi za całość motorynki (rama + błotnik i wszystkie elementy) policzył 100zł. Ale to różnie, zależy od lakiernika, jego chęci i umiejętności.
-
Fa3nta - MotoManiak
- Posty: 91
- Dołączył(a): 29 paź 2011, o 17:49
- Lokalizacja: Łańcut.
- Pojazdy: Aprilia RS 50
Posty: 20
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 229 gości