Na prośbę kolegów, postanowiłem zaprezentować mój sposób, na zepsuty gwint wydechu w cylindrze Sposób jest uniwersalny, można praktykować na każdym motorku, jednak ja przedstawię go na podstawie mojego Simsona
Różni sie od trochę od tego przedstawionego tutaj ->
viewtopic.php?t=8751
przed użytkownika Adi.G ( nie mogłem odmienić przez przypadki jego nicku :F )
Co nam będzie potrzebne?
1. Wiertło +/- 6mm
2. Dwie dość twarde i mocne sprężynki o długości od 0,5 do 1cm
3. Drut stalowy 5mm
4. Narzynki 5mm
5. Coś z czego zrobimy obejmę Najlepszy będzie sworzeń wahacza
Niemal idealny jest z VW T4
6. Takie rzeczy jak wiertarka, pilnik itd, wszystko co każdy MotoManiak powinien mieć
No to zaczynamy
Na początek odcinamy z naszej końcówki wahacza czop, tak aby została nam sama góra
Wiadomo, odcinamy, szlifujemy, żeby nie było zadziorków itd
Następna czynnością jaką musimy zrobić ( w przypadku Simsona ), to oszlifować trochę te takie wypustki na nakrętce wydechu
Nie za dużo, żeby nie przeszlifować nakrętki na wylot, ale tak, aby były mniejsze
No to mamy już odcięte, wyszlifowane... I co teraz? A no teraz trzeba otwór w naszej obejmie doszlifować do wielkości nakrętki, tak aby się zmieściła w nim cała, ale nie przeszła na wylot
O coś takiego
Użyjemy do tego kamienia szlifierskiego, rozwiertaka, lub po prostu pilnikiem do metalu
Wnętrze tej obejmy, można doszlifować na stożek, tak, żeby nakrętka się w nim zacięła
Oczywiście możemy sobie w mocowaniu obejmy przewiercić dziury na haczyki, jak nam nie odpowiadają oryginalne
No to szlifujemy, szlifujemy... Doszlifowaliśmy tak, że mucha nie siada, wszystko łagodnie wchodzi, wszystko jest cacy
Następną czynnością, którą należny wykonać, to zniszczenie naszego zniszczonego gwintu na wydechu Chodzi o to, żeby nie trzeba było zakręcać nakrętki, tylko, żeby ona się wciskała na gwint Jeśli szkoda nam cylindra, można zeszlifować gwint wewnątrz nakrętki, da to taki sam efekt
Mamy?
No to lecimy dalej, bo szkoda czasu
Teraz w żeberkach cylindra należny przewiercić dwa otwory na mocowanie naszej obejmy
Robimy to wiertłem o średnicy większej niż średnica naszego druta z którego, będziemy wykonywać haczyki Otwory wiercimy pod takim kontem, by haczyki po założeniu i dociśnięciu śrubami, były równoległe do końcówki wydechowej cylindra Oczywiście wiercimy je w bezpiecznej odległości od krawędzi żeberka, żeby po mocnym dokręceniu nie ułamać żeberka
Teraz musimy wykonać takie oto haczyki
Z jednej strony mają być one zagięte, tak aby mogły się zahaczyć o wcześniej wywiercone otworki, a z drugiej strony mają być one nagwintowane
Myślę, że już mamy Zbliżamy się do końca naszych prac Obejma gotowa, haczyki gotowe, otwory powiercone, nakrętka przygotowana
Zabieramy się za montowanie naszego dzieła
Na sam początek na gwint w cylindrze nawijamy trochę pakuł, czy innego dziadostwa które będzie nasz całość uszczelniało Potem pakuły cienko smarujemy silikonem wysokotemperaturowym Wszystko, po to, żeby było jak najszczelniej Na to wciskamy nakrętkę, staramy się by była prosto Wkładamy haczyki w cylinder, przepuszczając przez haczyki na nakrętkę zakładamy obejmę I teraz... Teraz będą nam potrzebne dwie sprężynki, o których wspominałem na początku Na wystające z obejmy szpilki wkładamy owe sprężynki, następnie podkładki i na końcu nakrętki I raz z jednej strony, raz z drugiej dociskamy, tak aby wszystko było prosto i ładnie Jednym słowem równomiernie
Sprężynki mają za zadanie amortyzować drgania, które powodują odkręcanie się wydechu Jeśli mamy sprężynki, i dobrze dokręciliśmy nakrętkami, to nic nie ma prawa nam się odkręcać
Zapraszam jeszcze tutaj ->
viewtopic.php?t=16135&start=0
Jest tam co nieco, na temat mocowania Kilka fotek To tak żebym sie już nie powtarzał
Oczywiście, docinając haczyki, wiercąc wszelakie otwory, robimy wszystko tak, by to miało ręce i nogi Nie podaje konkretnych wymiarów ani nic, bo każdy robi jak mu wygodnie itd Więc wiecie, z wyczuciem chłopaki
Mam nadzieję, że wszystko jest w miarę jasno i zrozumiale napisane
ZAKAZ KOPIOWANIA BEZ ZGODY AUTORA
Sposób na zjechny gwint wydechu - wersja 2 :)
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Sposób na zjechny gwint wydechu - wersja 2 :)
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
-
Michallres - Zwycięzca konkursu
- Posty: 3142
- Dołączył(a): 15 lip 2009, o 16:35
- Lokalizacja: Złoczew/Łódź
- Pochwały: 5
- Pojazdy: XTZ 750, ETZ 251, Audi A8 D2
No i elegancko, przyda mi się
Myślałem o tym samym, ale w swoim projekcie nie uwzględniłem sprężynek, które sa bdb pomysłem.
Dzieki
Myślałem o tym samym, ale w swoim projekcie nie uwzględniłem sprężynek, które sa bdb pomysłem.
Dzieki
///M42B18 136KM
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
marcing17 napisał(a):Dzieki
Nie ma sprawy Mam nadzieje, że jeszcze komuś pomogę
Romecik2t napisał(a):Hehe a kto Ci podpowiedział abyś zrobił tutek?
No ty
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
Ale jest jeszcze inny sposób niż te co są w tutkach.Taki że drut odpowiednio wygięty obejmuje cały cylinder i ma końcówki takie żeby przykręcić śróbkami mocowanie od tłumika.Ciężko to opisać, kolega miał to w kadecie.
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 160 gości