Dziś przekażę wam wiadomości dotyczące prawidłowego ustawienia zapłonu w Simsonie z silnikiem M541 z zapłonem elektronicznym jak i przerywaczowym. Potrzebne będą :
-czujnik zegarowy
-adapter czujnika
-klucz 14
-ściągacz magneta
-kombinerki
-kawałek kabla
-żarówka
-prostownik
-lampa stroboskopowa
Zazwyczaj zaczynamy od takiego widoku
Odkręcamy świecę i ustalamy wstępnie GMP przy pomocy kawałka szpilki, drewkienka czy śrubokręta, posłuży nam to do ustalenia przerwy na przerywaczu.
Widzimy rozwarcie styków przerywacza.
Korygujemy przerwę odkręcając śubkę. Przerwę ustawiamy szczelinomierzem 0,4mm. Dokręcamy śrubkę i ponownie sprawdzamy przerwę czy w skutek dokręcenia podstawki przerywacza nie uległa zmianie.
Odkręcamy magneto
Odkręcamy nakrętkę kabla przerywacza i chowiemykabel na bok aby nie dotykał sprężyny naciągowej.
Przeciągamy nasz kabalek tak jak na zdjęciu i zakręcamy go do przerywacza.
Przygotowujemy cuzjnik i adapter (ten można łatwo zrobić z starej świecy)
Adapter wkręcamy w głowicę i zakładamy czujnik.
Wyszukujemy GMP jest to punkt zwrotny zarówno tłoka jak i czujnika, bez problemu znajdziemy go na tarczy.
Gdy go już znajdziemy przesuwamy tarczę aby wskazówka pokazywała 0
Cofiemy tłok o 1,8mm w dół.
Nie ruszając megneta i stale kontolując czujnik czy tłok się nie przemeiścił robimy cechę na magnecie dokładnie w tym samym miejscu gdzie jest na karterze. Znaki w momencie zapłonu muszą się pokrywać
Bierzemy naszą żaróweczkę i montujemy obwód, jeden koniec do przewodu który wyprowadziliśmy z przerywacza drugi do prostownika, jedna z klem prostownika idzie na masę - najlepiej żebra cylindra.
Po zmontowaniu obwodu i załączeniu prądu z prostownika żarówka zacznie świecić lub nie. Gdy świeci zapłon jest za puźny gdy nie świeci analogicznie za wczesny.
U mnie świeci więc musimy go przyspieszyć, w takim przypadku luzuję śryby iskrownika o obrót tak aby podstawa nie latała i przesuwała się z oporem. Opieram śrubokręt o rdzeń cewki i przesuwam ostrożnie stojan uderzając w śrubokręt ręką do puki żarówna nie zgaśnie. Należy to robić z wyczuciem aby nie przedobrzyć, najlepiej sprawdzić obracając magnetem o 2 setki czy się zaświeca i gaśnie w właścywym punkcie. Dokręcamy podstawę i ponownie sprawdzamy ustawienie, może się bowiem okazać że po dokręceniu podstawa przesunęła się.
Gdy wszystko jest ok ponownie ściągamy magneto. Zaznaczamy nasz punkt zapłonu na podstawie iskrownika
Wyciągamy nasz kabelek i przykręcamy spowrotem kabel przerywacza. Smaujemy filc kilkoma kroplami oleju.
Zakładamy magneto, dokręcamy z momentem około 12Nm. Pod prostownik podpinamy lampę stroboskopową motamy kilka zwoji na kablu w/n, odpalamy moto i sprawdzamy czyznaki w trakcie pracy się zgadzają.
W przypadku zapłonu elektronicznego pomijamy ustawianie przerywacza i montowaniu obwodu z żarówką.
Ustawianie zapłonu Simson M541 i inne
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Konrada chyba znamy już z tego, że jego tutoriale są zawsze rzeczowe i dokładne Nic nie trzeba dodawać. Zielony pasek pod jego postem wszystko tłumaczy
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
-
Sławek. - #mod
- Posty: 3622
- Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
- Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.
Konrad mam pytanko
http://img155.imageshack.us/i/dsc2479.jpg/ na tym zdjęciu przy slimaku masz takie zabezpiecznie, czy one było oryginalnie zakładane, gdyż u siebie mam taki problem, licznik mam dobry, linka ok, ślimak i ten napęd w kapie jest raczej dobry, okręca się, zęby też są w dobrym stanie, jak to ręcznie okręcam to linka się kręci ale jak juz założe to coś chodzić nie chce czy to może być spowodowane brakiem tego zabezpieczenia?
http://img155.imageshack.us/i/dsc2479.jpg/ na tym zdjęciu przy slimaku masz takie zabezpiecznie, czy one było oryginalnie zakładane, gdyż u siebie mam taki problem, licznik mam dobry, linka ok, ślimak i ten napęd w kapie jest raczej dobry, okręca się, zęby też są w dobrym stanie, jak to ręcznie okręcam to linka się kręci ale jak juz założe to coś chodzić nie chce czy to może być spowodowane brakiem tego zabezpieczenia?
-
sssTOMEKsss - MotoManiak
- Posty: 1599
- Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
- Lokalizacja: Chocz
- Pochwały: 5
-
Krzysztof1993 - Zwycięzca konkursu
- Posty: 2200
- Dołączył(a): 16 lut 2009, o 18:28
- Lokalizacja: Skierniewice
- Pochwały: 7
- Pojazdy: SZROT
Re: Ustawianie zapłonu Simson M541 i inne
Konrad napisał(a):W przypadku zapłonu elektronicznego pomijamy ustawianie przerywacza i montowaniu obwodu z żarówką.
Czyli co? Tylko na znaki? A skąd wiedzieć w którym momencie czujnik wysyła impuls do modułu? Wytłumacz mi to, bo nie kumam.
-
Tomo eS. - MotoManiak
- Posty: 329
- Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 23:13
- Lokalizacja: Cieszyn
- Pochwały: 3
- Pojazdy: BMW e36, Audi A4 B7
do kasacji..
Ostatnio edytowano 26 cze 2010, o 18:00 przez Krzysztof1993, łącznie edytowano 1 raz
KOBIETY TO ZŁO!!
-
Krzysztof1993 - Zwycięzca konkursu
- Posty: 2200
- Dołączył(a): 16 lut 2009, o 18:28
- Lokalizacja: Skierniewice
- Pochwały: 7
- Pojazdy: SZROT
Impulsator działa na zasadzie cewki nawinietej przeciwsobnie, czyli gdy cały nabiegunnik przechodzi nad rdzeniem prąd nie płynie, jak wiesz w elektroniku jest wcięcie w nabiegunnikach i dzięki niemu mozliwy jest przepływ prądu który wysteruje tyrystor.
W dodatku tutorial obejmuję ustawianie zapłonu elektronicznego więc przeczytaj ponownie ze zrozumieniem.
W dodatku tutorial obejmuję ustawianie zapłonu elektronicznego więc przeczytaj ponownie ze zrozumieniem.
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 240 gości