Siemka! Jak wam wczoraj na SB obiecałem, dzisiaj będzie nowy tut! Jeżdżąc na K60b zawsze irytowało mnie, że kranik nie nadąża podawać paliwa, przez co na jedynce komar rwał jak głupi, a na dwójce się ledwo toczył. Dzisiaj nadszedł temu kres
No więc do rzeczy, cała modyfikacja ma na celu zwiększenie przepustowości kranika, jak tego dokonać? rozwiercając pewne kanaliki
Co nam będzie potrzebne:
sprawny kranik
jeden pusty METALOWY wkład do długopisu typu PARKER <klik>
wiertła: 6, 5.5, 5, 4, 3
najlepiej wiertarka stołowa
trochę poxipolu
trochę wody, by móc chłodzić grzejący się kranik i wypłukiwać wióry
dobry miuzik i coś do picia
Z GÓRY PRZEPRASZAM ZA BAŁAGAN NA STOLE I CAŁYM GARAŻU, ALE TRWA U MNIE REMONT ŁAZIENKI
No to do dzieła
Pierwszą czynnością, którą należy wykonać jest demontaż kranika na części składowe, taki widok chcemy uzyskać
Kolejną czynnością będzie zapięcie do wiertarki wiertła nr 5 i rozwiercenie króćca, na który wkłada się wężyk
BEFORE AFTER
Przewiercenie tego trochę trwa, mi zajęło jakieś 10 minut sprawdzając co chwila ile jeszcze brakuje, potem wypadałoby jeszcze poszerzyć otwór, którym paliwo przedostaje się z komory odstojnika do w/w króćca
Powiększamy tą dziurkę, musi wyjść pokaaaaźne dziursko
następnie rozwiercamy gniazdo dłuższej rurki, ale tak tylko trochę, wiertłem 6, żeby móc wbić rurkę z długopisu
w przygotowany otwór wbijamy posmarowaną poxipolem rurkę, obciętą w miejscu gdzie zaczyna ona się zwężać, tak żeby zostało 0,5mm tego stożka
potem powinien nasz kranik wyglądać tak:
Jak widać, zaznaczyłem na czerwono dwa otwory, je należy przewiercić wiertłem 4, z czym dolny pionowo w dół, a prawy pod kątem, żeby poszerzyć cały kanalik, nie tylko jego początek
Jest różnica
do zrobienia pozostają już tylko dwie rzeczy
rozwiercamy odpowiednie dwa otwory w uszczelce (zrobiłem to 4,5 wiertłem)
Ostatnia czynność, to rozwiercenie i delikatne pogłębienie kanalika, którym przepływa paliwo w pokrętle
wykonane 4 wiertłem
teraz płuczemy cały kranik wodą, przedmuch ujemy(głupia autokorekta ), składamy i taki oto efekt
Efekty? Aaaa... Sami zobaczcie
http://www.youtube.com/watch?v=G_8pLGduJqA
Łączny czas pracy: 32 minuty
Koszty: 3,20 za butelkę karmi
TUTORIAL NAPISANY WYŁĄCZNIE DLA FORUM MOTOMANIACY.COM ZAKAZ KOPIOWANIA BEZ ZGODY AUTORA
Przerabiamy rometowski kranik :)
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 17
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Przerabiamy rometowski kranik :)
Ostatnio edytowano 22 gru 2012, o 21:29 przez Kuba, łącznie edytowano 2 razy
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
-
sebasuper - MotoManiak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 20:39
- Lokalizacja: Kamienna Góra
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Ogar 205
jak tylko do połowy? zależy ile beny nalejesz, ta krótsza to jest od rezerwy powiększałem tylko kanaliki dla ponad 1,5 litra
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
niestety nie, ale więcej się chyba i tak jeździ na otwartym kraniku, rezerwie idzie tylko poszerzyć kanaliki
i żebyś nie ważył się marudzić, że nie dzielę się pomysłami
i żebyś nie ważył się marudzić, że nie dzielę się pomysłami
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
-
sebasuper - MotoManiak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 20:39
- Lokalizacja: Kamienna Góra
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Ogar 205
Sprawdź jaka przepustowość, oryginalnie jest 210 cm3/min
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
zmierzone, ~pół litra na minutę jutro zapodam wraz z filmikiem
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
dobry big bore 90cc i kranik się wykorzysta :F
a tak serio to coś musiało być nie tak skoro nie wyrabiał przy k60b
a tak serio to coś musiało być nie tak skoro nie wyrabiał przy k60b
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
może, nie wiem, produkcja obecna, wcześniej dziura do wężyka miała 2,5mm
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
Kuba napisał(a):zmierzone, ~pół litra na minutę
a spalanie podobne? Nie no bo trochę mnie to dziwi, że przez przepustowość kranika, która jest x razy większa od spalania, nagle nie wyrabia...
Ale pomysł sam w sobie ciekawy
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Łukasz. przez kranik nie nadążało dolatywać pod zaworek iglicowy spalanie nie ma nic do rzeczy w tym momencie w k60b musi być ustawiony dosyć wysoki poziom, a zaworek działa z lekkim opóźnieniem i przy 50/4 po prostu nie wyrabiał, z dellorto było jeszcze gorzej, bo silnik wysysał jak głupi
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
Romecik2t napisał(a):dobry big bore 90cc i kranik się wykorzysta :F
a tak serio to coś musiało być nie tak skoro nie wyrabiał przy k60b
Kranik już w Ogórze 339 nie wyrabia czasem, a co dopiero w stuningowanym dwusuwie.
Jak wrócę to sobie rozwiercę kranik. Gdzieś mi tam po głowie świtało, aby to uczynić, ale teraz mnie kolega do działania popchnął.
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Posty: 17
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 236 gości