Cześć.
Od jakiegoś czasu mam problemy ze swoją Wieśką (rozładowuje akumulator), więc stała w kącie...
Wczoraj szukałem w internecie metod na odpalenie "na krótko", ale poza bardzo skąpym opisem nie znalazłem tutoriala- może słabo szukałem
To nakłoniło mnie do napisania takiego mini-poradnika na ten temat.
Całość pisana pod mniej więcej oryginalną instalację elektryczną.
Na początek będziesz potrzebował/a:
- 2 kawałki kabla, najlepiej czarny i czerwony
- 2 konektorki "męskie" i dwa "oczka" do podłączenia kabli do cewki WN. www.inelsc.pl/image_func.php?img=gfx/6c ... xwidth=150
www.centrumelektroniki.pl/product_thumb ... w=100&h=79
- szczypczyki do cięcia kabli
- coś do zdjęcia izolacji z kabli, może być scyzoryk
opcjonalnie
- przełącznik
Zaczynamy!
Najpierw zdejmij pokrywę od strony filtra powietrza, kanapę i zbiornik paliwa.
Następnie musisz znaleźć dwa kabelki. W tym celu spójrz na pokrywę zapłonu. Wychodzi stamtąd "wiązka" kabli. Idąc wzdłuż jej dojdziesz do kostki znajdującej się pod kanapą (u mnie jest biała)
Przy kostce znajdź kabelki: czerwony i czarny. Wyjmij je z kostki.
[img][570:450]http://motoalbum.pl/zdjecie/pokaz/5249/4/600/bka5NLB94Rt.jpg[/img]
[img][570:450]http://motoalbum.pl/zdjecie/pokaz/5249/5/600/A549dz9Qf5M.jpg[/img]
Następnie przygotuj sobie dwa kabelki (już domyślacie się dla czego miały mieć takie kolory? )
Teraz dwie wersje.
1. Na jednym końcu każdego z kabelków zaciśnij konektorek "męski", na drugim konektorek "oczko".
2. Jak wyżej z tą różnicą, ze w środku kabla możesz wstawić przełącznik do gaszenia. ( u mnie niestety nie było na nim iskry- zły przełącznik )
[img][570:450]http://motoalbum.pl/zdjecie/pokaz/5249/6/600/gpze4SlfX9y.jpg[/img]
Teraz końcówka.
Włóż czarny i czerwony kabelek do odpowiadających im kabli z wiązki- możesz je przełożyć przez opaski przy ramie żeby nie latały.
[img][570:450]http://motoalbum.pl/zdjecie/pokaz/5249/7/600/md5DE4e7Stg.jpg[/img]
Drugą stronę kabelków przykręć do cewki butelkowej. Co do ich kolejności, to nie wiem, bo cewki mogą być różne. Musisz je włożyć i zobaczyć czy jest iskra- jak nie ma, to zamień je kolejnością.
Koniec!
Na takim połączeniu iskra powinna się pojawić. Jeżeli dalej jej nie ma, to znaczy, że któraś cewka jest zepsuta. Jeżeli będzie, to musisz szukać dalej. Możliwości jest dużo- od rozładowanego akumulatora aż po niesprawną stacyjkę i przerwane kabelki....
Tak dla podtrzymania atmosfery :
Tutorial jest napisany wyłącznie dla forum www.motomaniacy.com. Obowiązuje zakaz kopiowania go w całości, lub jego części bez zgody autora (mnie)
[WSK 175] Jak odpalić "na krótko"?
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 7
• Strona 1 z 1
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Masz zapłon 6/12v? 6v to 5 kabli z silnika a 12v 4 kable. Na 12v motor pali od kopa, na 6v na pych oba zapłony testowałem i wybrałem 12v. Na 12v jest jeszcze jeden sposób nie wiem czy działa bo nie testowałem mianowicie 2 zołte kable pod prostownik i + z prostownika na cewke reszta tak jak w tutorialu. Wywal ten przełacznik i próbuj palic. Na krótko i tak może nie miec wolnych obrotów więc gaszenie raczej nie jest potrzebne
-
izydor - MotoManiak
- Posty: 1043
- Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
- Lokalizacja: Świdnik
- Pochwały: 17
- Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj
Mam 6V. Jak nie było iskry, to wywaliłem włącznik i dla tego dałem 2 opcje do zrobienia
Iskra jest wielka, niebieska... nawet większa niż z akumulatorem
Pojeżdżę, nacieszę się, dam dla taty, a potem wezmę się za elektrykę od nowa
Iskra jest wielka, niebieska... nawet większa niż z akumulatorem
Pojeżdżę, nacieszę się, dam dla taty, a potem wezmę się za elektrykę od nowa
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
To git. U mnie na 6v była słaba. Jak bedziesz robił elektryke to rób na mostku gretza zamiast na prostowniku unitry. Taka mała rada na przyszłość
-
izydor - MotoManiak
- Posty: 1043
- Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
- Lokalizacja: Świdnik
- Pochwały: 17
- Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj
Dzięki. przydadzą się takie rady
Podobno to nie chodzi o samą wersję zapłonu, ale o stan cewek Czytałem, ze na 6V też potrafi mieć wolne obroty i na dodatek pali z kopa. Z resztą tata tak kiedyś jeździł. Mówił, ze jechała, ale gasła na kierunkach, albo na stopie, ale to normalka
izydor napisał(a):U mnie na 6v była słaba
Podobno to nie chodzi o samą wersję zapłonu, ale o stan cewek Czytałem, ze na 6V też potrafi mieć wolne obroty i na dodatek pali z kopa. Z resztą tata tak kiedyś jeździł. Mówił, ze jechała, ale gasła na kierunkach, albo na stopie, ale to normalka
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
tata mówił że wsk paliła bez aku ale kierunki dasz i gasła albo hamulec (światło stop)
komara może mieć każdy, Deltę nieliczni...
ale ja mam i to i to
-
Piotrek.P - MotoManiak
- Posty: 1535
- Dołączył(a): 8 mar 2010, o 22:45
- Lokalizacja: Dubicze Cerkiewne
- Pojazdy: dleta rmr 24 i wieeeeeele wiele innych :)
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 342 gości