Witam. Jako że nabyłem silnik Minarelli RV4 z Aprilii ze spalonym cewko-modułem, musiałem znaleźć sposób na odpalenie silnika na innym module ponieważ dostać ori cewkomoduł graniczy z cudem, i trzepie po kieszeniach. Wygląda on tak:
Jeden styk to zasilanie z cewki, czyli jest to zapłon AC-CDI, drugi styk to impuls.
Wystarczy wydać 9zł na moduł i 18zł na cewkę od chińskich silników, moduł od 139fmb, popularnego czterobiegowca chińskiego.
i podpinamy w ten sposób:
Nie no, dam schemacik :F
Czyli tak:
IMPULS - jest to zawsze, w każdym motoplacie czarny kabel, z żeńskim konektorem.
CEWKA WN - tu nie ma się co rozpisywać, podpinamy pod cewkę, a rdzeń cewki do masy.
MASA - masa to masa
GASZENIE - nie trzeba podpinać, zewrzenie tego pinu z masą powoduje odcięcie zapłonu
ZASILANIE CEWKA - jest to zawsze, w każdym motoplacie niebieski kabel, z żeńskim, szerokim konektorem.
Po takim podpięciu u mnie zagościła piękna niebieska iskra
http://www.youtube.com/watch?v=TgY--Um8KX4
I foto silniczka:
Tutorial w całości napisany przeze mnie dla motomaniacy.com, kopiowanie surowo zabronione
Sposób na spalony cewkomoduł w hiszpańskim zapłonie MOTOPLAT
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Sposób na spalony cewkomoduł w hiszpańskim zapłonie MOTOPLAT
Wystarczy poświęcić 5 minut i można się dowiedzieć, że taki cewko-moduł to nic innego jak elektroniczny moduł zapłonowy i cewka wysokiego napięcia po prostu zamknięte w jednej obudowie i tyle w zasadzie.
Poradnik dobry, bo Przydatny dla ludzi, którzy tego nie wiedzą
Poradnik dobry, bo Przydatny dla ludzi, którzy tego nie wiedzą
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Sposób na spalony cewkomoduł w hiszpańskim zapłonie MOTOPLAT
A jak się sprawuje ten silnik na module od czterosuwu ? Bo czterosuw posiada przyśpieszacz elektroniczny.
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
-
Marek - *supporting
- Posty: 2179
- Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
- Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
- Pojazdy: In Comming >> MT SM XX
Sposób na spalony cewkomoduł w hiszpańskim zapłonie MOTOPLAT
Witam chciałem podmienić cewkomoduł motoplata. Zakupiłem chiński moduł z czerwonym radiatorem "tuning" 2t i najzwyklejszą cewkę zapłonową. Podłączyłem kolejno:
Czarny - masa
Pomarańczowy - cewka zapłonowa
Czarno czerwony - niebieski kabel zapłonu motoplat
Biało czerwony - czarny kabel z zapłonu motoplat
Niestety iskra nie pojawiła się wcale,na innym forum wyczytałem że można zamienić go cewkomodułem od malaguti próbowałem na dwóch zmienikach również bez rezultatu. Na org motoplacie iskra występuje jednak wydaje się być słaba,silnik nie wkręca się na pełne obroty i ma problemy z odpalaniem, pomimo regulacji gaźnik.
Czarny - masa
Pomarańczowy - cewka zapłonowa
Czarno czerwony - niebieski kabel zapłonu motoplat
Biało czerwony - czarny kabel z zapłonu motoplat
Niestety iskra nie pojawiła się wcale,na innym forum wyczytałem że można zamienić go cewkomodułem od malaguti próbowałem na dwóch zmienikach również bez rezultatu. Na org motoplacie iskra występuje jednak wydaje się być słaba,silnik nie wkręca się na pełne obroty i ma problemy z odpalaniem, pomimo regulacji gaźnik.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
- Stachu.G
- MotoManiak
- Posty: 1036
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm
Sposób na spalony cewkomoduł w hiszpańskim zapłonie MOTOPLAT
Witam, czy posiada ktoś może jeszcze te schematy? Niestety zdjęcia już wygasły, a bardzo by mi się przydały...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- mikolaj211
- MotoManiak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 6 sty 2012, o 18:06
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 148 gości