Jak zrobić żeby odpalał z kopa.

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Jak zrobić żeby odpalał z kopa.

Postprzez parcelak » 3 sty 2008, o 20:22

Jak zrobić żeby odpalał z kopa?


Na początek musimy rozebrać silnik. Sprawdzić jaki jest stan łożysk, wału korbowego (czy ma luzy), półksiężyca, trybów w skrzyni oraz jaka jest kompresja zostawiamy ewentualnie tylko te bdb. stanie. Nie należy oszczędzać na tanich podrabianych częściach bo silnik rozsypie się niż zdążymy go dotrzeć. Polecam
łożyska SKF z luzem C3. Wymieniamy zużyte części i składamy silnik porządnie na uszczelkę+silikon lub uszczelkę+hermetyk.


Musimy teraz wyregulować poszczególne podzespoły.


Najpierw trzeba wyczyścić i wyregulować gaźnik. Gdy go wyczyścimy bierzemy się za jego regulację, na początek ustawiamy zapinkę na środkowym rowku iglicy.
Nagrzewamy silnik i wkręcamy śrubkę obrotów biegu jałowego na maxa uruchamiamy silnik przy uchylonej przepustnicy i przymykamy ją za pomocą śrubki regulującej ustawienie przepustnicy aż do chwili wystąpienia zakłóceń w pracy silnika, należy wówczas powoli odkręcać śrubkę obrotów biegu jałowego aż do uzyskania równych wolnych obrotów.


Zabieramy się za ustawienie zapłonu. Ustawiamy tłok w GMP (górnym martwym punkcie) i ustawiamy przerwę na przerywaczu 0,3-0,4mm. Gdy już ustawimy przerwę ustawiamy wkręcamy w otwór świecy czujnik zapłonu między styki przerywacza wkłada się pasek bibułki i pokręcamy kołem magnesowym w przeciwnym kierunku do obrotów silnika jednnocześnie próbując
wyjąć bibułkę, gdy bibułka porusza się suwliwie między kontaktami przerwa wynosi wtedy 0,05mm, wcześniejsze rozwarcie styków (zwolnienie bibułki) oznacza opóźniony zapłon, a późniejsze rozwarcie styków oznacza zapłon przedwczesny. Po ustawieniu zapłonu jeszcze raz sprawdzamy wyprzedzenie zapłonu. Podstawą iskrownika możemy poruszać bez zdejmowania koła magnesowego jeśli będzie stosowany odpowiednio wąski klucz 8mm.

Docieranie

Po wymianie łożysk,tłoka,cylindra, pierścieni itp. trzeba elegancko dotrzeć silnik, używamy oleju w stosunku 1:25 (1l. oleju na 25l. benzyny). Podczas docierania należy używać lepszego oleju niż Mixol, polecam olej 2T Semisyntthetic ORLEN kosztuje ok. 15zł.
ale zostawia dużo mniej nagaru. Nie przekraczamy prędkości na I biegu-12km/h, II biegu 23km/h. Silnik docieramy ok. 1500km. Gdy już dotrzemy swój motorwer możemy cieszyć się mopedem odpalającym na pierwszego kopa:D . Teraz nie pozostaje nam tylko dbać o swojego sprzęta :lol:.

Mój pierwsszy tutorial więc proszę o wyrozumiałość.
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Jak zrobić żeby odpalał z kopa.

Postprzez Pani Kontekstowa » 3 sty 2008, o 20:22

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Komarcio » 3 sty 2008, o 21:37

Imo odpalanie z kopa zależy od kompresji i właściwej regulacji. Pegaz ma dość luźna skrzynię, ale za to kompresję jak nówka i odpala z pierwszego. Komar jest na dotarciu, ma dobre ,,wnętrzności", ale przede wszystkim dużą kompresję. Po kilku miesiącach stania w zimnie odpalił z pierwszego :mrgreen: Ważna jest też technika odpalania. W moim przypadku: gdy zimny to gaz max zamknięty, silnik mocno zalany i energiczny kop. Natomiast gdy ciepły, to nie ma litości: popych z 50 m.... :lol:
Tutek fajny :wink:
30KM wydaje się w zupełności wystarczające. Ale 60KM pozostawia już pewien niedosyt ;)
Avatar użytkownika
Komarcio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1672
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez muczos » 16 sty 2008, o 18:57

A o ile mm trzeba cofnąć tłok?
muczos
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 66
Dołączył(a): 17 gru 2007, o 20:17
Lokalizacja: Międzylesie D. Śląsk

Postprzez SVIPER » 17 sty 2008, o 11:14

Jak dla mnie to całkiem niezły tutorial, obejmuje dosyć sporo info, ale mógłby być bardziej-dokładniej opracowany, bo niektóre fragmenty trochę uogólniłeś :? , choć ogólnie jest spoko :)
ROMET 50-T-1 :)
Avatar użytkownika
SVIPER
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8 sty 2008, o 20:30
Lokalizacja: Zambrzyniec

Postprzez gruby66 » 20 lut 2008, o 10:24

Witam. Jestem początkujący w motoryzacji ;) Mam chinskiego Qingqi (gówno) , Coś mi się takiego stało że jak kopna to kop zoostaje na dole i trzeba go podnosić, a czasami nawet nie idzie kopnąć. Co jest grane ?? 8)
gruby66
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 9 lut 2008, o 21:17
Lokalizacja: Okolice Gdańska

Postprzez parcelak » 20 lut 2008, o 10:25

Widocznie sprężyna kopniaka ci poszła :yes:
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez gruby66 » 20 lut 2008, o 23:06

Nie. Już jest w porządku, dałem skuter znajomemu do naprawy, zrobił mi go porządnie. A kopa starczyło odkręcić , przykręciś z powrotem i nasmarować teraz to można ręką go odpalać(tak leciutko chodzi). Postaram się wrzucić zdjęcia mojego jednoślada. A tak po za tym to waszym zdaniem skuter lepiej wygląda z kuferkiem czy tz. spojlerkiem(na rączce dla pasażera jest coś takiego, taki plastik)
gruby66
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 9 lut 2008, o 21:17
Lokalizacja: Okolice Gdańska

siema

Postprzez Marcin8046 » 1 sty 2009, o 21:05

do odpalenia motoroweru potrzeba tylko mieć dobrze wyregulowany zapłon
i gaźnik ;D w tym całą filozofia xD i przy tych prędkościach to jest błąd bo na pierwszym biegu nie powinno się przekraczać 12/km h a na drugim biegu nie powinno się przekraczać 30/km h Ha xD
" Ja Mu W Gaz , A on Mi Zgasł "

" Pcham Go Ale Mam Go " :D
Marcin8046
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 1 sty 2009, o 15:33
Lokalizacja: Okolice Biłgoraja

Postprzez Kamil22 » 2 sty 2009, o 09:21

Racja,wszystko zależy od zapłonu a w gruncie rzeczy od wydajności iskry!,najlepsze lekarstwo na odpalanie z kopa jest moduł,można się pokusić o zrobienie porządnie zapłonu (zlikwidować iskrzenie na platynkach) ale rzadko to dochodzi do skutku...
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez czapla » 6 sty 2009, o 23:56

a parcelak o jakim zaplonie akurat mowiles? simsonowskim?

parcelak napisał(a): Podstawą iskrownika możemy poruszać bez zdejmowania koła magnesowego jeśli będzie stosowany odpowiednio wąski klucz 8mm.
Mix
czapla
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 454
Dołączył(a): 23 paź 2007, o 12:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Postprzez Konrad » 7 sty 2009, o 15:49

Tutek niedopracowany, bo już błąd który wprowadza ogromne zamieszanie jest na samym początku.Najpierw ustawiamy zapłon a potem gaźnik ! Nigdy nie na odwrót.A co zrobić żeby moto palilo na kopa ? Wsytarczy zgrać zapłon z gaźnikiem, nic więcej.Tutek tyczy się raczej rometów, w simsonie zapłon luzujesz śrubokrętem.Aha i przerwa 0,5 nie jest dobra
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 100 gości