Kupujemy motorek

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Kupujemy motorek

Postprzez parcelak » 2 mar 2008, o 17:44

Kupujemy motorek

Pierwsze moto człowiek napalony :D, chciałby kupić pierwszego lepszego mopeda. Opiszę tutaj podstawowe zasady jak kupić dobry i sprawny motorek.

1. Motorków należy szukać w prasie lokalnej np. Tygodnik Siedlecki, Anonse itp. Odradzam szukania moplików na www.allegro.pl , ceny niektórych motorów są tam mocno przesadzone. Cena Komara zależnie od jego stanu powinna wynosić od 100 zł do ok. 400zł. Cena taka jest dla motorków zarejestrowanych i opłaconych. Jeśli moto nie ma dokumentów nie radzę go kupować ponieważ może być kradziony.

2. Powiedzmy że znaleźliśmy interesującą nas ofertę :wink:. Umawiamy się na obejrzenie motorku. Najlepiej na oględziny zabieramy kogoś kto zna się na motorowerach (np. kumpla. tatę, dziadka, znajomego mechanika itp.)

3. Pierwsza rzecz na jaką zwracamy uwagę to jak moto prezentuje się na pierwszy rzut oka. Czy lakier nie ma zacieków, czy rama jest nie obtarta itp.

4. Następnie sprawdzamy jednośladowość kół oraz czy rama jest prosta i czy koła nie są scentrowane.

5. Gdy już wykonaliśmy tamte czynności oglądamy opony, czy mają dobry bieżnik, czy nie mają guzów itd.

6. Teraz zwracamy uwagę na stan silnika. Silnik powinien dać się uruchomić po 3-krotnej próbie uruchomienia. Jeśli pali tylko na popych to znaczy że gaźnik lub zapłon są rozregulowane :(. Silnik powinien pracować równomiernie oraz cicho. Jeśli usłyszymy jakieś stukanie, brzęczenie itp. ze strony silnika może to być oznaka wytartych pierścieni tłokowych, zużytego tłoka, zbyt dużego luzu między tłokiem a cylindrem, zbyt dużym luzem łożysk wału korbowego, dużym luzem łożyska igiełkowego korbowodu lub zużytej tulejki korbowodowej. Głośność silnika zależy też od zanieczyszczenia układu wydechowego nagarem powstającym przy procesie spalania mieszanki.

7. Następna czynność to sprawdzenie działania hamulców . Hamulce powinny zatrzymać motorower przy prędkości 40km/h po 10 m przy użyciu obu hamulców.

8. Działanie instalacji elektrycznej też jest bardzo ważne. Sprawdzamy działanie świateł oraz sygnału dźwiękowego. Przy przełączaniu świateł z krótkich na długie tylne światło powinno lekko przygasnąć.

9. Najwięcej do powiedzenia ma jazda próbna. Sprawdzamy czy biegi płynnie wchodzą, czy sprzęgło się ślizga oraz jaki jest v-max oraz przyśpieszenie.

10. Najlepiej kupować motorki od starszych osób, tacy ludzie dbają o motorek oraz nie wyżywają się na nich :D. Gdy kupujemy mopeda od jakiegoś małolata uwagę zwracamy na wszystko, ponieważ nie wiemy co może kryć w środku :D.

11. Sprawdzamy również rok produkcji, czy numery ramy zgadzają się na ramie i w dokumentach (numer ramy znajduje się na główce ramy).

11. Jeśli motor nie pali, cylinder cały jest zalany benzą i olejem, mocno kopci, dużo pali, muli się przy wyższych obrotach z silnika dochodzą różne dźwięki :wink: taki motorek najwyżej nadaje się do remontu. Remont Rometa nie jest tak drogi jak w przypadkach Simsonów, lub innych zachodnich motorowerów :/. Koszt malowania oraz remontu kapitalnego to na moje skromne oko ok. 400 zł. Więc to już od was zależy jaki motor wolicie kupić, w dobrym stanie czy jakiegoś trupa do remontu :wink:.

Tekst napisany wyłącznie dla www.motomaniacy.com. Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora surowo zabronione!!!
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Kupujemy motorek

Postprzez Pani Kontekstowa » 2 mar 2008, o 17:44

Pani Kontekstowa
 

Postprzez 600rr » 2 mar 2008, o 18:23

Pięknie napisany tutek ;) parcelak postarałeś się ;) Na pewno przyda się komuś, kto poszukuje moplika a nie ma zielonego pojęcia od czego zacząć :D Dużo jest właśnie takich osób ktore kompletnie nie mają pojęcia o motorowerach a jednak je użytkują ;) Choćby na naszym forum co chwilę widzimy tematy np. Komar nie pali, czy coś i w opisie czytamy : Nie znam się za bardzo na motorowerach, proszę pomóżcie...

Wszystko porządnie napisane ;) Pozdro dla Ciebie parcelak 8)
Avatar użytkownika
600rr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 829
Dołączył(a): 17 sty 2008, o 13:41
Lokalizacja: SBE - Czeladź
Pochwały: 1
Pojazdy: KTM SMC 690 LC4 SUPERMOTO '11, SUZUKI GS500E '96, PEUGEOT SV 80 '98 , SEAT IBIZA 1,9 TDI '01

Postprzez parcelak » 2 mar 2008, o 18:27

Dzięki :)
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Johnny Moped » 2 mar 2008, o 19:12

Hmm... myślę, że inspirację brałeś z przecinaka ;) Ale good ;)
Wkleiłem sobie TO do podpisu


-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
Avatar użytkownika
Johnny Moped
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez parcelak » 2 mar 2008, o 19:17

Ale wykonanie własnoręczne :D :wink:
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez endek » 2 mar 2008, o 22:04

no nieźle napisane trzeba przyznac :)

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez misiek_17 » 14 lip 2008, o 16:44

wszystko ok, duzo przydatnych informacji ale boli mnie jeden błąd który popelniaja prawie wszyscy - motor,motorek to jest tylko silnik :) Motocykl to już co innego :) pozdro
Największą Ochroną Motocyklisty Jest Jego ROZUM!
Avatar użytkownika
misiek_17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 15:48
Lokalizacja: Częstochowa/Wapiennik

Postprzez endek » 14 lip 2008, o 19:35

misiek_17 napisał(a):motor,motorek to jest tylko silnik
bo to po niemiecku :D ale kazdy i tak wie o co chodzi :]

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Kosior » 14 lip 2008, o 19:37

Super art. przyda się, może kiedyś będę kupował motor to zwrócę na to uwagę ;-)
Remontuje komara 2320 :-)

Kupię tylne koło do komara i manetkę biegów..
Avatar użytkownika
Kosior
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 119
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 20:44
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez parcelak » 14 lip 2008, o 19:50

Dzięki :)
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez purchaw090293 » 14 lip 2008, o 21:40

Z doświadczenia wiem że należy jeszcze sprawdzić jak to tylko możliwe co kryje silnik w środku, czy w karterach wszystkie gwinty są w porządku itd.
XioR
http://www.piotrskarga.pl
WFM nie ma już.
anty\m/=n||n/
Avatar użytkownika
purchaw090293
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 3 lip 2007, o 21:46
Lokalizacja: z Radomia
Pochwały: 2
Pojazdy: Octavia Kombi 2.0

Postprzez czorny-1 » 31 lip 2008, o 09:59

Remont silnika wraz z malowanie to 400 zł. Hehe
Ja zrobiłem remont ramy wymiana amorków itp. wszystko na nowe i wyszło mnie około 1000zł. wraz z remontem silnika itp.
Koszt remontu zależy od tego kto ile może przeznaczyć itp. i co chce wymienić. Ale w 30 letnim romecie i takim co przejechał z 90tys km. to trzeba wymienić wszystko
Pozdrawiam.
czorny-1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 23:58
Lokalizacja: wiocha

Postprzez buszmen222 » 31 lip 2008, o 14:23

parcelak napisał(a):Kupujemy motorek

Pierwsze moto człowiek napalony :D, chciałby kupić pierwszego lepszego mopeda. Opiszę tutaj podstawowe zasady jak kupić dobry i sprawny motorek.

1. Motorków należy szukać w prasie lokalnej np. Tygodnik Siedlecki, Anonse itp. Odradzam szukania moplików na www.allegro.pl , ceny niektórych motorów są tam mocno przesadzone. Cena Komara zależnie od jego stanu powinna wynosić od 100 zł do ok. 400zł. Cena taka jest dla motorków zarejestrowanych i opłaconych. Jeśli moto nie ma dokumentów nie radzę go kupować ponieważ może być kradziony.

2. Powiedzmy że znaleźliśmy interesującą nas ofertę :wink:. Umawiamy się na obejrzenie motorku. Najlepiej na oględziny zabieramy kogoś kto zna się na motorowerach (np. kumpla. tatę, dziadka, znajomego mechanika itp.)

3. Pierwsza rzecz na jaką zwracamy uwagę to jak moto prezentuje się na pierwszy rzut oka. Czy lakier nie ma zacieków, czy rama jest nie obtarta itp.

4. Następnie sprawdzamy jednośladowość kół oraz czy rama jest prosta i czy koła nie są scentrowane.

5. Gdy już wykonaliśmy tamte czynności oglądamy opony, czy mają dobry bieżnik, czy nie mają guzów itd.

6. Teraz zwracamy uwagę na stan silnika. Silnik powinien dać się uruchomić po 3-krotnej próbie uruchomienia. Jeśli pali tylko na popych to znaczy że gaźnik lub zapłon są rozregulowane :(. Silnik powinien pracować równomiernie oraz cicho. Jeśli usłyszymy jakieś stukanie, brzęczenie itp. ze strony silnika może to być oznaka wytartych pierścieni tłokowych, zużytego tłoka, zbyt dużego luzu między tłokiem a cylindrem, zbyt dużym luzem łożysk wału korbowego, dużym luzem łożyska igiełkowego korbowodu lub zużytej tulejki korbowodowej. Głośność silnika zależy też od zanieczyszczenia układu wydechowego nagarem powstającym przy procesie spalania mieszanki.

7. Następna czynność to sprawdzenie działania hamulców . Hamulce powinny zatrzymać motorower przy prędkości 40km/h po 10 m przy użyciu obu hamulców.

8. Działanie instalacji elektrycznej też jest bardzo ważne. Sprawdzamy działanie świateł oraz sygnału dźwiękowego. Przy przełączaniu świateł z krótkich na długie tylne światło powinno lekko przygasnąć.

9. Najwięcej do powiedzenia ma jazda próbna. Sprawdzamy czy biegi płynnie wchodzą, czy sprzęgło się ślizga oraz jaki jest v-max oraz przyśpieszenie.

10. Najlepiej kupować motorki od starszych osób, tacy ludzie dbają o motorek oraz nie wyżywają się na nich :D. Gdy kupujemy mopeda od jakiegoś małolata uwagę zwracamy na wszystko, ponieważ nie wiemy co może kryć w środku :D.

11. Sprawdzamy również rok produkcji, czy numery ramy zgadzają się na ramie i w dokumentach (numer ramy znajduje się na główce ramy).

11. Jeśli motor nie pali, cylinder cały jest zalany benzą i olejem, mocno kopci, dużo pali, muli się przy wyższych obrotach z silnika dochodzą różne dźwięki :wink: taki motorek najwyżej nadaje się do remontu. Remont Rometa nie jest tak drogi jak w przypadkach Simsonów, lub innych zachodnich motorowerów :/. Koszt malowania oraz remontu kapitalnego to na moje skromne oko ok. 400 zł. Więc to już od was zależy jaki motor wolicie kupić, w dobrym stanie czy jakiegoś trupa do remontu :wink:.

Tekst napisany wyłącznie dla www.motomaniacy.com. Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora surowo zabronione!!!




Jestem ciekaw kto w chwili jak stoi przed nim motor bedzie sie czepial szczolow ?! 'czy bieznik jest dobry' ? bez przesady !!! to jak np z tylu opona bedzie lysa to znaczy ze mam nie kupowac bo ktos mogl gume jarac i silnik przy okazji?? a moze ktos po prostu ostro hamuje ?? pozory moga mylic :]
Obrazek
GO GO V6 RANGERS ! :twisted:
Avatar użytkownika
buszmen222
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 413
Dołączył(a): 18 maja 2007, o 18:09
Lokalizacja: Panki

Postprzez Barthezz » 31 lip 2008, o 19:02

Ale widać ile ma przyejechane bo na liczniku nie zawsze prawda pisze :P
Wykonuje naprawy/remonty silników Romet, Komar, Simson, WSK. Info na GG lub PW. Dojazd do klienta.
Avatar użytkownika
Barthezz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 14 sie 2007, o 20:57
Lokalizacja: Polska->Lublin-> Świdnik->TRAWNIKI
Pojazdy: Vw Lupo 1.0 Cagiva W8 Simson S51 i jakieś tam graty...

Postprzez endek » 31 lip 2008, o 22:51

Barthezz napisał(a):Ale widać ile ma przyejechane bo na liczniku nie zawsze prawda pisze :P

tyle ze nie wiadomo z kolei który to juz jest komplet opon hehe :D

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości