Oznaczenia silników produkcji krajowej (pojemność 50 cm3)

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Oznaczenia silników produkcji krajowej (pojemność 50 cm3)

Postprzez Mateusz » 9 mar 2008, o 00:34

Ten temat ma pomóc w rozróżnianiu silników produkcji polskiej. Przy opisach posłużyłem się literaturą dostępną w download jak i materiałami dostępnymi w sieci.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SM01
Stosowany w Rysiu

Obrazek

Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,6 KM przy 5000 obr/min
*Ilość biegów 2
*Zmiana biegów ręczna
*Gaźnik G12

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SM02
Stosowany w Komar 230

Obrazek

Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,5 KM przy 5600 obr/min
*Ilość biegów 2
*Zmiana biegów ręczna
*Gaźnik GM12

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

S-38
Stosowany w Żaku oraz Komar 231

Obrazek

Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,5 KM przy 5000 obr/min
*Ilość biegów 2
*Zmiana biegów ręczna
*Gaźnik G12

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

S-38B
Stosowany w Komar 232

Obrazek

Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,4 KM przy 4000 obr/min
*Ilość biegów 2
*Zmiana biegów ręczna
*Gaźnik GM12a

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

S-38B4
Stosowany w Komar 2320 i 2330

Obrazek

Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,4 KM przy 4000 obr/min
*Ilość biegów 2
*Zmiana biegów ręczna
*Gaźnik GM12F

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

S-38SH
Stosowany w Komar 2328 oraz 2338

Obrazek

Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,5 KM przy 4700 obr/min
*Ilość biegów 1
*Automat
*Gaźnik GM12A

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

S-38ZB4
Stosowany w Komar 2350, 2350-2, 2351, 2360 oraz 2361

Obrazek

Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,4 KM przy 4000 obr/min
*Ilość biegów 2
*Zmiana biegów ręczna
*Gaźnik GM12F

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

010
Stosowany w Romet 700 Pegaz, 710 Pegaz

Obrazek

Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,7 KM przy 5600 obr/min
*Ilość biegów 1
*Automat
*Gaźnik GM12F

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

017
Stosowany w Komar 2352, Romet 750 Pegaz, 760 Polo

Obrazek

Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,8 KM przy 5600 obr/min
*Ilość biegów 2
*Zmiana biegów ręczna
*Gaźnik GM12F

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

019
Stosowany w Romet 50-T-1, 50-TS-1, 50-T-3

Obrazek

Dane techniczne:
*Moc maksymalna 2.5 KM przy 5200 obr/min
*Ilość biegów 3
*Zmiana biegów nożna
*Gaźnik GM13F

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

022
Stosowany w Romet Pony 50-M-1

Obrazek

Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,5 KM przy 4800 obr/min
*Ilość biegów 2
*Zmiana biegów ręczna
*Gaźnik GM12F

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

023
Stosowany w Romet Ogar 205, 780 Kadet, Pony 50-M-2,Dezamet Stella typ 756

Obrazek

Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,7 KM przy 5600 obr/min
*Ilość biegów 2
*Zmiana biegów nożna
*Gaźnik GM12F

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

025
Stosowany w Romet 100, Pony 50-M-3

Obrazek

Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,4 KM przy 4000 obr/min
*Ilość biegów 2
*Zmiana biegów nożna
*Gaźnik GM12F1

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

027
Stosowany w Romet Chart 210 i 211

Obrazek

Dane techniczne:
*Moc maksymalna 2,8 KM przy 5800 obr/min
*Ilość biegów 3
*Zmiana biegów nożna
*Gaźnik 14MC lub Bing1/14/206
Ostatnio edytowano 14 mar 2008, o 11:48 przez Mateusz, łącznie edytowano 5 razy
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Oznaczenia silników produkcji krajowej (pojemność 50 cm3)

Postprzez Pani Kontekstowa » 9 mar 2008, o 00:34

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Mariusz » 9 mar 2008, o 02:12

nono, na prawdę genialny opis :yes: wszystko jasne, proste porównanie. zobaczcie jak wysokoobrotowy był SM02, wyżej moc mial później tylko 027, a więc pierwszy i ostatni silnik były wysokoobrotowe...
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez marcing17 » 9 mar 2008, o 10:05

Bardzo fajne i przydatne :yes:

Dopisz do silnika 023 Pony 50-M-2 :)
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez Pawlus » 9 mar 2008, o 11:05

Przydatny tutek, pochwała oczywiście zasłużona :)
Avatar użytkownika
Pawlus
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 738
Dołączył(a): 17 kwi 2007, o 17:32
Lokalizacja: DOA

Postprzez Mateusz » 9 mar 2008, o 11:11

marcing17 napisał(a):Dopisz do silnika 023 Pony 50-M-2 :)


Zrobione :]
Myślę jeszcze nad dodaniem do spisu silnika rowerowego GNOM, bo jakby nie patrzył też ma pojemność 50 cm3 i jest polski :P
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Pawlus » 9 mar 2008, o 11:17

Oczywiście, dodaj GNOM'a :) Moznaby jeszcze zrobić tak, że każdy kto jest w posiadaniu któregoś z tych silników, zrobiłby ładne zdjęcie i wysłał do Ciebie, które nastepnie bys umieszczał obok zdjęć czarno-białych. Można by zobaczyć wtedy jak dokładnie dany silnik wygląda :)
Avatar użytkownika
Pawlus
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 738
Dołączył(a): 17 kwi 2007, o 17:32
Lokalizacja: DOA

Postprzez Alonzo » 9 mar 2008, o 11:22

zobaczcie jak wysokoobrotowy był SM02, wyżej moc mial później tylko 027, a więc pierwszy i ostatni silnik były wysokoobrotowe...



010, 017, 023 sa tak samo wysokobrotowe jak sm02 :D ale to prawda s-38 i jego kolejne wersje to bylo uwstacznianie tego silniczka, chyba dopiero na 023 i 019 cos sie zmienilo :)
opis super, mozna latwo zobaczyc polityke zakladow romet :)
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez pawel15 » 9 mar 2008, o 13:29

Bardzo ładny tutek wszystko jasno i konkretnie opisane. Mateusz co do pierwszych silników to (SM01) można opisać jeszcze czym się oprócz nazwy różniły(chodzi mi o takie części mechaniczne itd.). Wtedy było by idealnie :). Ale nawet bez tego jest bardzo dobrze :).
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez Garry1 » 9 mar 2008, o 13:32

hmmm ja mam komara mr230 z 1961 roku(SM02) i mam gaźnik g12 a wg opisu powinien być gm12? coś tu jest nie tak...
Hi! :D

Wykonuję osprzęty do silników, tłumiki(dyfuzory), końcówki, króćce! kontakt: gg: 7047182 Co do ceny to na pewno się dogadamy ;)
Avatar użytkownika
Garry1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 139
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 22:09
Lokalizacja: Konin

Postprzez Koner » 9 mar 2008, o 16:17

Wszystko ładnie i zrozumiale napisane,pochwała jak najbardziej zasłużona :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Mateusz » 9 mar 2008, o 22:48

Pawlus napisał(a):Oczywiście, dodaj GNOM'a :)


Świetny pomysł, tak więc apeluje do posiadaczy GNOMÓW o jakieś fotki i dane techniczne :P

Pawlus napisał(a):Moznaby jeszcze zrobić tak, że każdy kto jest w posiadaniu któregoś z tych silników, zrobiłby ładne zdjęcie i wysłał do Ciebie, które nastepnie bys umieszczał obok zdjęć czarno-białych. Można by zobaczyć wtedy jak dokładnie dany silnik wygląda :)


Tu również moja prośba - wszyscy chętni niech piszą, robią fotki i przesyłają je do mnie a ja dodam je obok czarno-białych miniaturek :)
(oczywiście pod koniec postu napiszę kto mi przesłał fotki)

Garry1 napisał(a):hmmm ja mam komara mr230 z 1961 roku(SM02) i mam gaźnik g12 a wg opisu powinien być gm12? coś tu jest nie tak...


Może miałeś zmieniany cylek a co za tym idzie i gaźnik...
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Koner » 9 mar 2008, o 22:52

Jeszcze był chyba taki silnik jak S38D i podobno miał ponad 2,2km ale czy to jest prawda to do końca pewności nie mam.
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Alonzo » 9 mar 2008, o 22:57

moze D jak diesel :D:D
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Mateusz » 9 mar 2008, o 22:57

Koner napisał(a):Jeszcze był chyba taki silnik jak S38D i podobno miał ponad 2,2km ale czy to jest prawda to do końca pewności nie mam.


Hmm wiesz coś więcej może o tym silniku? 2,2 km to już nieźle... To był zwykły "wzmocniony" S38? Czy różnił się czymś znacznie np z wyglądu :>
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Koner » 9 mar 2008, o 23:01

No właśnie za dużo o nim nie wiem ale zaciekawiło mnie to że z silnika s38 wyciągnęli tyle mocy.Miał on chyba gaźnik G12A.A czym się różnił to nie wiem.
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości