Ten temat ma pomóc w rozróżnianiu silników produkcji polskiej. Przy opisach posłużyłem się literaturą dostępną w download jak i materiałami dostępnymi w sieci.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SM01
Stosowany w Rysiu
Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,6 KM przy 5000 obr/min
*Ilość biegów 2
*Zmiana biegów ręczna
*Gaźnik G12
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SM02
Stosowany w Komar 230
Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,5 KM przy 5600 obr/min
*Ilość biegów 2
*Zmiana biegów ręczna
*Gaźnik GM12
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
S-38
Stosowany w Żaku oraz Komar 231
Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,5 KM przy 5000 obr/min
*Ilość biegów 2
*Zmiana biegów ręczna
*Gaźnik G12
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
S-38B
Stosowany w Komar 232
Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,4 KM przy 4000 obr/min
*Ilość biegów 2
*Zmiana biegów ręczna
*Gaźnik GM12a
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
S-38B4
Stosowany w Komar 2320 i 2330
Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,4 KM przy 4000 obr/min
*Ilość biegów 2
*Zmiana biegów ręczna
*Gaźnik GM12F
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
S-38SH
Stosowany w Komar 2328 oraz 2338
Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,5 KM przy 4700 obr/min
*Ilość biegów 1
*Automat
*Gaźnik GM12A
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
S-38ZB4
Stosowany w Komar 2350, 2350-2, 2351, 2360 oraz 2361
Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,4 KM przy 4000 obr/min
*Ilość biegów 2
*Zmiana biegów ręczna
*Gaźnik GM12F
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
010
Stosowany w Romet 700 Pegaz, 710 Pegaz
Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,7 KM przy 5600 obr/min
*Ilość biegów 1
*Automat
*Gaźnik GM12F
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
017
Stosowany w Komar 2352, Romet 750 Pegaz, 760 Polo
Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,8 KM przy 5600 obr/min
*Ilość biegów 2
*Zmiana biegów ręczna
*Gaźnik GM12F
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
019
Stosowany w Romet 50-T-1, 50-TS-1, 50-T-3
Dane techniczne:
*Moc maksymalna 2.5 KM przy 5200 obr/min
*Ilość biegów 3
*Zmiana biegów nożna
*Gaźnik GM13F
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
022
Stosowany w Romet Pony 50-M-1
Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,5 KM przy 4800 obr/min
*Ilość biegów 2
*Zmiana biegów ręczna
*Gaźnik GM12F
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
023
Stosowany w Romet Ogar 205, 780 Kadet, Pony 50-M-2,Dezamet Stella typ 756
Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,7 KM przy 5600 obr/min
*Ilość biegów 2
*Zmiana biegów nożna
*Gaźnik GM12F
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
025
Stosowany w Romet 100, Pony 50-M-3
Dane techniczne:
*Moc maksymalna 1,4 KM przy 4000 obr/min
*Ilość biegów 2
*Zmiana biegów nożna
*Gaźnik GM12F1
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
027
Stosowany w Romet Chart 210 i 211
Dane techniczne:
*Moc maksymalna 2,8 KM przy 5800 obr/min
*Ilość biegów 3
*Zmiana biegów nożna
*Gaźnik 14MC lub Bing1/14/206
Oznaczenia silników produkcji krajowej (pojemność 50 cm3)
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Oznaczenia silników produkcji krajowej (pojemność 50 cm3)
Ostatnio edytowano 14 mar 2008, o 11:48 przez Mateusz, łącznie edytowano 5 razy
- Mateusz
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 3683
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
- Lokalizacja: WM 6668A
nono, na prawdę genialny opis wszystko jasne, proste porównanie. zobaczcie jak wysokoobrotowy był SM02, wyżej moc mial później tylko 027, a więc pierwszy i ostatni silnik były wysokoobrotowe...
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
marcing17 napisał(a):Dopisz do silnika 023 Pony 50-M-2
Zrobione
Myślę jeszcze nad dodaniem do spisu silnika rowerowego GNOM, bo jakby nie patrzył też ma pojemność 50 cm3 i jest polski
- Mateusz
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 3683
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
- Lokalizacja: WM 6668A
Oczywiście, dodaj GNOM'a Moznaby jeszcze zrobić tak, że każdy kto jest w posiadaniu któregoś z tych silników, zrobiłby ładne zdjęcie i wysłał do Ciebie, które nastepnie bys umieszczał obok zdjęć czarno-białych. Można by zobaczyć wtedy jak dokładnie dany silnik wygląda
-
Pawlus - Zwycięzca konkursu
- Posty: 738
- Dołączył(a): 17 kwi 2007, o 17:32
- Lokalizacja: DOA
zobaczcie jak wysokoobrotowy był SM02, wyżej moc mial później tylko 027, a więc pierwszy i ostatni silnik były wysokoobrotowe...
010, 017, 023 sa tak samo wysokobrotowe jak sm02 ale to prawda s-38 i jego kolejne wersje to bylo uwstacznianie tego silniczka, chyba dopiero na 023 i 019 cos sie zmienilo
opis super, mozna latwo zobaczyc polityke zakladow romet
- Alonzo
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 5550
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
- Lokalizacja: Dobroń
Bardzo ładny tutek wszystko jasno i konkretnie opisane. Mateusz co do pierwszych silników to (SM01) można opisać jeszcze czym się oprócz nazwy różniły(chodzi mi o takie części mechaniczne itd.). Wtedy było by idealnie . Ale nawet bez tego jest bardzo dobrze .
- pawel15
- MotoManiak
- Posty: 1790
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
- Lokalizacja: Dąbie
hmmm ja mam komara mr230 z 1961 roku(SM02) i mam gaźnik g12 a wg opisu powinien być gm12? coś tu jest nie tak...
Hi!
Wykonuję osprzęty do silników, tłumiki(dyfuzory), końcówki, króćce! kontakt: gg: 7047182 Co do ceny to na pewno się dogadamy
Wykonuję osprzęty do silników, tłumiki(dyfuzory), końcówki, króćce! kontakt: gg: 7047182 Co do ceny to na pewno się dogadamy
-
Garry1 - MotoManiak
- Posty: 139
- Dołączył(a): 25 lut 2008, o 22:09
- Lokalizacja: Konin
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Pawlus napisał(a):Oczywiście, dodaj GNOM'a
Świetny pomysł, tak więc apeluje do posiadaczy GNOMÓW o jakieś fotki i dane techniczne
Pawlus napisał(a):Moznaby jeszcze zrobić tak, że każdy kto jest w posiadaniu któregoś z tych silników, zrobiłby ładne zdjęcie i wysłał do Ciebie, które nastepnie bys umieszczał obok zdjęć czarno-białych. Można by zobaczyć wtedy jak dokładnie dany silnik wygląda
Tu również moja prośba - wszyscy chętni niech piszą, robią fotki i przesyłają je do mnie a ja dodam je obok czarno-białych miniaturek
(oczywiście pod koniec postu napiszę kto mi przesłał fotki)
Garry1 napisał(a):hmmm ja mam komara mr230 z 1961 roku(SM02) i mam gaźnik g12 a wg opisu powinien być gm12? coś tu jest nie tak...
Może miałeś zmieniany cylek a co za tym idzie i gaźnik...
- Mateusz
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 3683
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
- Lokalizacja: WM 6668A
Jeszcze był chyba taki silnik jak S38D i podobno miał ponad 2,2km ale czy to jest prawda to do końca pewności nie mam.
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Koner napisał(a):Jeszcze był chyba taki silnik jak S38D i podobno miał ponad 2,2km ale czy to jest prawda to do końca pewności nie mam.
Hmm wiesz coś więcej może o tym silniku? 2,2 km to już nieźle... To był zwykły "wzmocniony" S38? Czy różnił się czymś znacznie np z wyglądu
- Mateusz
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 3683
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
- Lokalizacja: WM 6668A
No właśnie za dużo o nim nie wiem ale zaciekawiło mnie to że z silnika s38 wyciągnęli tyle mocy.Miał on chyba gaźnik G12A.A czym się różnił to nie wiem.
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości