ZAPŁON TYRYSTOROWY DO KOMARA (how it's made )

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez Koki » 2 sty 2010, o 20:18

skrzat06 napisał(a):Układ przynajmniej u mnie ma jedną wadę, po dłuższym czasie (ok. 0,5 roku) wytapia cynę z lutu jednego rezystora i przestaje działać.

z tego co wiem, przyczyną jest to, że masz rezystor za słabej mocy i Ci się grzeje. Rezystor ma za zadanie stracić prąd w wyniku oddania ciepła, ty masz za słaby (nie myl z opornością!!) i Ci się grzeje. Wymień na większy, a już Ci się takie coś nie stanie...
Koki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 24 sie 2009, o 07:59

Postprzez Pani Kontekstowa » 2 sty 2010, o 20:18

Pani Kontekstowa
 

Postprzez skrzat06 » 2 sty 2010, o 20:24

Znam troszkę więcej niż podstawy elektroniki i wiem na czym polega problem, tylko jakoś nie ma nigdy czasu tego zrobić, ale zawsze się znajdzie czas poprawić lut jak moto padnie :D Jak to się mówi "Nigdy nie ma czasu zrobić czegoś porządnie, ale zawsze jest czas zrobić to drugi raz.
Obrazek
Avatar użytkownika
skrzat06
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 21 sty 2008, o 19:38
Lokalizacja: Głuchów

Postprzez Black Rider » 2 sty 2010, o 22:00

Więc zamontuj rezystor wiekszej mocy :) tak myslałem zeby ten układzik stuningować;)
Obrazek
Naprawiam sprzęty RTV itp
Avatar użytkownika
Black Rider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2728
Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
Lokalizacja: łask

Postprzez Sławek. » 2 sty 2010, o 22:01

To tuninguj może coś z tego wyjdzie ;]
Obrazek
Avatar użytkownika
Sławek.
#mod
#mod
 
Posty: 3622
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
Pochwały: 18
Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.

Postprzez Black Rider » 2 sty 2010, o 22:42

No tak, ale na co mi tuning jak mam kawasaki :) hmhm
Obrazek
Naprawiam sprzęty RTV itp
Avatar użytkownika
Black Rider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2728
Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
Lokalizacja: łask

Postprzez skrzat06 » 3 sty 2010, o 10:23

Dla sportu stary :D Dla czystej zabawy, rozrywki, a jak coś z tego wyniknie to dla satysfakcji :P
Obrazek
Avatar użytkownika
skrzat06
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 21 sty 2008, o 19:38
Lokalizacja: Głuchów

Postprzez Marcek » 3 sty 2010, o 11:07

skrzat06 napisał(a):Może to przez to że mój silnik osiąga naprawdę wysokie obroty

Raczej nie przez obroty, a przez zbyt wysokie napięcie. Jeżeli topi cynę, to musi się naprawdę ostro grzać. Jeżeli opornik wytrzymuje, daj w pobliżu kawałek blaszki, która będzie pełnić rolę radiatora.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Koki » 3 sty 2010, o 12:04

Koki napisał(a):
Black Rider napisał(a):Wez miernik w łape przy kupnie cewek i miedzy zaciskami 1 a np 16 zalezy jak jest oznaczony plus zmierz jesli bedzie miała dosłownie 1-2ohmy to ta cewka da ci największy ładunek a cewka która bedzie miała wiecej ohm da ci wyzsze napięcie i rozlgądaj się za cewką 6V

hmm... czyli, która cewka lepsza, ta co ma znikomy opór czy ta o większym oporze?? Czy mogę zmierzyć napięcie w zakresie 0-20V na zaciskach cewki podczas pracy silnika??

Ponawiam pytanie.
Koki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 24 sie 2009, o 07:59

Postprzez Black Rider » 3 sty 2010, o 12:23

Nie musisz mierzyć na zakresie ja mam w swoich miernikach minimalny zakres 200 ohm ja bym brał cewke która da większy ładunek
Obrazek
Naprawiam sprzęty RTV itp
Avatar użytkownika
Black Rider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2728
Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
Lokalizacja: łask

Postprzez Koki » 3 sty 2010, o 16:26

Zmierzyłem jaką oporność ma ta cewka co aktualnie mam przy Romecie. Oporność "na zaciskach" wynosi 3.2 Ohma. Nie pokoi mnie fakt, że kabel WN ma oporność równą 622 Ohmów, czy to znaczy, że jest wyrobiony? Jak go wyginałem to na szczęście oporność była taka sama co znaczy, że jest cały. Oporność cewki od strony kabla WN do zacisków wynosiła kilkadziesiąt tysięcy Ohmów.

Zmierzyłem też napięcie wychodzące na cewkę WN z układu. Bardzo się zdziwiłem, bo przecież miało wynosić około napięcia cewki tak?? Napięcie przy słabym kopnięciu wynosiło do 300V~, natomiast przy trochę mocniejszym to około 400-550V~. Nie kopałem mocniej, bo mój miernik wytrzymuje do 600V. Czy wszystko jest OK??

Ile tak około powinno być na wyjściu układu, czy coś jest nie tak?

Pozdrawiam, Koki
Koki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 24 sie 2009, o 07:59

Postprzez SEBASTIAN12345 » 3 sty 2010, o 18:25

zrobiłem jeszcze raz ten moduł ale taki http://marcek20.ovh.org/zaplon.html
jest iskra :/ ale... jest bardzo słaba
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/003 ... a016e.html

jaka powinna być cewka bo mam dwie na 12v i jedną na 8v
0gar 205 sprzedam
Ładuj na GG: 2453139
To nic nie kosztuje
http://zalukaj.pl/polecony,92223/
Avatar użytkownika
SEBASTIAN12345
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 00:12
Lokalizacja: Łysomice
Pojazdy: Aprilia AF1

Postprzez Koki » 3 sty 2010, o 18:39

SEBASTIAN12345 napisał(a):jaka powinna być cewka bo mam dwie na 12v i jedną na 8v

niedawno była o tym mowa, powiedziano mi, że obojętnie jaka, szczegóły u góry...
Koki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 24 sie 2009, o 07:59

Postprzez Black Rider » 3 sty 2010, o 18:58

Nie no kolego popatrz nawet na układzik :) przed cewką jest kondensator na 630V więc o czymś to świadczy
Obrazek
Naprawiam sprzęty RTV itp
Avatar użytkownika
Black Rider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2728
Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
Lokalizacja: łask

Postprzez SEBASTIAN12345 » 3 sty 2010, o 18:58

czy może ktoś mi sprawdzić :yes: ten układ co? :cry:
0gar 205 sprzedam
Ładuj na GG: 2453139
To nic nie kosztuje
http://zalukaj.pl/polecony,92223/
Avatar użytkownika
SEBASTIAN12345
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 00:12
Lokalizacja: Łysomice
Pojazdy: Aprilia AF1

Postprzez Black Rider » 3 sty 2010, o 21:25

Sprawdz diody miernikiem
Obrazek
Naprawiam sprzęty RTV itp
Avatar użytkownika
Black Rider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2728
Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
Lokalizacja: łask

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 400 gości