ZAPŁON TYRYSTOROWY DO KOMARA (how it's made )
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
ZAPŁON TYRYSTOROWY DO KOMARA (how it's made )
Witam czy do tego układu moge zastosowac cewke zapłonową od MALUCHA o nastepującym typie :BIAZET typ 101 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1,47-1,57ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 7000 -12000ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z bezrozdzielaczowych z zamontowanym przewodem oporowym o wartości 1,7ohma)
- teodorb
- MotoManiak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 12 cze 2009, o 10:19
Ja mam:
rezystor 100 Ohm na 5w a powinien byc na 1w
rezystor 2,2 kOhm na 5w a powinien byc na 2w
kondensator elektrolityczny 1000uf na 35 v a powinien być na 25v
Gosciu w elektronicznym twierdzi, ze wszystko ma chodzic z tym jak on mi dał. Jutro bede lutował to sie okaze.
rezystor 100 Ohm na 5w a powinien byc na 1w
rezystor 2,2 kOhm na 5w a powinien byc na 2w
kondensator elektrolityczny 1000uf na 35 v a powinien być na 25v
Gosciu w elektronicznym twierdzi, ze wszystko ma chodzic z tym jak on mi dał. Jutro bede lutował to sie okaze.
-
turbboGT - MotoManiak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 14 kwi 2009, o 16:11
- Lokalizacja: złotniki/chorzów
Wyższe napięcie czy moc w tym wypadku nie przeszkadza.
Z tym, że np. oporniki o większej mocy są droższe.
Z tym, że np. oporniki o większej mocy są droższe.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Ja też robię ten układ. Mam już wytrawioną płytkę, brakuje mi tylko kondensatorów 330 i 220nF i cewki zapłonowej butelkowej. Dlaczego Marcek napisałeś, że rezystor 2,2k/2W nie jest konieczny? Jak go podłączę to prąd zmaleje do danej wartości, a jak nie to pójdzie całą mocą. Czy jest jakaś większa różnica?
- Koki
- MotoManiak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 24 sie 2009, o 07:59
Dzięki temu rezystorowi oszczędzamy trochę tyrystora.
Gdy tyrystor dostaje sygnał to zwiera kondensator na masę i kondensator wyładowuje swój prąd przez cewkę ale od strony iskrownika cewki cały czas produkują prąd, między innymi ta która ładuje kondensator gdy tyrystor zwiera kondensator to gdy nie ma tego opornika zwiera też tą cewkę na mesę. Przez to przez trystor przepływa większe natężenie prądu i może bardziej się grzać. Dodatkowo zwarta cewka będzie stawiała większy opór megnesą wirnika.
Wszystko zrozumiałe?
Gdy tyrystor dostaje sygnał to zwiera kondensator na masę i kondensator wyładowuje swój prąd przez cewkę ale od strony iskrownika cewki cały czas produkują prąd, między innymi ta która ładuje kondensator gdy tyrystor zwiera kondensator to gdy nie ma tego opornika zwiera też tą cewkę na mesę. Przez to przez trystor przepływa większe natężenie prądu i może bardziej się grzać. Dodatkowo zwarta cewka będzie stawiała większy opór megnesą wirnika.
Wszystko zrozumiałe?
-Jak byś ostatni raz jechał motocyklem, to jak byś jechał?
-zapie*ał bym ile wlezie
-zapie*ał bym ile wlezie
-
Laszlo - MotoManiak
- Posty: 466
- Dołączył(a): 26 cze 2008, o 16:04
- Lokalizacja: Gorzkowice
-
turbboGT - MotoManiak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 14 kwi 2009, o 16:11
- Lokalizacja: złotniki/chorzów
A ja w tym tygodniu zamontowałem gotowy moduł, który wykonał Marcek. Skończyły się moje problemy z odpalaniem, zaraz po odpaleniu na max obrotach nie dławi się. Ogółem chodzi lepiej.
KIEDYŚ: Komar > Ogar >Hercules > Ogar 205 > Audi 1OO C3 > Corolla E9 > 126p > Vectra A > Lantra J2 > Nissan Altima > CZ 350
A
OBECNIE:WSK 125 & VW Golf Mk2 & Renault Clio I & Quad SAM & Suzuki GSX600F
SPRZEDAM CZĘŚCI: Toyota Corolla E9 1.3 HTB & Opel Omega A 2.3D Caravan
"Bez Gwiazdy nie ma jazdy"
A
OBECNIE:WSK 125 & VW Golf Mk2 & Renault Clio I & Quad SAM & Suzuki GSX600F
SPRZEDAM CZĘŚCI: Toyota Corolla E9 1.3 HTB & Opel Omega A 2.3D Caravan
"Bez Gwiazdy nie ma jazdy"
-
PiotreQ - MotoManiak
- Posty: 163
- Dołączył(a): 13 sie 2009, o 17:47
- Lokalizacja: Kozłówka /k. Lubartowa
- Pochwały: 1
- Pojazdy: WSK 125 & Clio I & Golf Mk2 & Quad SAM & GSX600F
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 159 gości