ZAPŁON TYRYSTOROWY DO KOMARA (how it's made )

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez Kuba » 22 sie 2009, o 09:13

2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Pani Kontekstowa » 22 sie 2009, o 09:13

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Morus » 24 sie 2009, o 03:15

O ile mnie oczy nie mylą to taki układ robił Marcek
Motóóóóóóóórrrrrrrrrrr
Morus
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 176
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 23:50

Postprzez Koki » 12 wrz 2009, o 10:58

Czy można zastosować jakiś inny tyrystor? U mnie w sklepie nie ma na 800V, jest tylko 650, może jakiś odpowiednik??
Koki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 24 sie 2009, o 07:59


ZAPŁON TYRYSTOROWY DO KOMARA (how it's made )

Postprzez teodorb » 14 wrz 2009, o 13:35

Witam czy do tego układu moge zastosowac cewke zapłonową od MALUCHA o nastepującym typie :BIAZET typ 101 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1,47-1,57ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 7000 -12000ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z bezrozdzielaczowych z zamontowanym przewodem oporowym o wartości 1,7ohma)
teodorb
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 12 cze 2009, o 10:19

Postprzez Koki » 14 wrz 2009, o 16:12

Moim zdaniem powinna być dobra.

Do czego jest podłączony kondensator 220nF??
Koki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 24 sie 2009, o 07:59

Postprzez turbboGT » 14 wrz 2009, o 18:17

Ja mam:
rezystor 100 Ohm na 5w a powinien byc na 1w

rezystor 2,2 kOhm na 5w a powinien byc na 2w

kondensator elektrolityczny 1000uf na 35 v a powinien być na 25v

Gosciu w elektronicznym twierdzi, ze wszystko ma chodzic z tym jak on mi dał. Jutro bede lutował to sie okaze.
Avatar użytkownika
turbboGT
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 14 kwi 2009, o 16:11
Lokalizacja: złotniki/chorzów

Postprzez Marcek » 14 wrz 2009, o 18:40

Wyższe napięcie czy moc w tym wypadku nie przeszkadza.
Z tym, że np. oporniki o większej mocy są droższe.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Koki » 15 wrz 2009, o 17:25

Ja też robię ten układ. Mam już wytrawioną płytkę, brakuje mi tylko kondensatorów 330 i 220nF i cewki zapłonowej butelkowej. Dlaczego Marcek napisałeś, że rezystor 2,2k/2W nie jest konieczny? Jak go podłączę to prąd zmaleje do danej wartości, a jak nie to pójdzie całą mocą. Czy jest jakaś większa różnica?
Koki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 24 sie 2009, o 07:59

Postprzez Laszlo » 15 wrz 2009, o 18:10

Dzięki temu rezystorowi oszczędzamy trochę tyrystora.
Gdy tyrystor dostaje sygnał to zwiera kondensator na masę i kondensator wyładowuje swój prąd przez cewkę ale od strony iskrownika cewki cały czas produkują prąd, między innymi ta która ładuje kondensator gdy tyrystor zwiera kondensator to gdy nie ma tego opornika zwiera też tą cewkę na mesę. Przez to przez trystor przepływa większe natężenie prądu i może bardziej się grzać. Dodatkowo zwarta cewka będzie stawiała większy opór megnesą wirnika.
Wszystko zrozumiałe?
-Jak byś ostatni raz jechał motocyklem, to jak byś jechał?
-zapie*ał bym ile wlezie ;]
Avatar użytkownika
Laszlo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 466
Dołączył(a): 26 cze 2008, o 16:04
Lokalizacja: Gorzkowice

Postprzez Koki » 16 wrz 2009, o 13:55

Mniej więcej rozumiem. Wlutowałem te 2.2k, w dodatku mam tyrystor tylko na 600V, ale powinien wytrzymać, ponieważ tam przepływa napięcie chwilowe. Czy może dodać jakiś mały radiator??
Koki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 24 sie 2009, o 07:59

Postprzez turbboGT » 18 wrz 2009, o 19:09

Ja juz mam poluowany. Zaraz wrzuce zdjęcia. 8)

[ Dodano: 18 Wrz 2009, 19:27 ]

Obrazek

Obrazek


Obrazek


Obrazek

[ Dodano: 18 Wrz 2009, 19:29 ]

piszcie co o im sadzicie
Avatar użytkownika
turbboGT
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 14 kwi 2009, o 16:11
Lokalizacja: złotniki/chorzów

Postprzez Bronas » 18 wrz 2009, o 20:43

No chłopie, ładnie Ci wyszedł. Bardzo estetyczną płytkę wybrałeś :D
Polska to taki kraj, że jak nie weźmiesz wszystkiego w swoje ręce i czasem nie zakombinujesz, to długo nie pociągniesz.
Avatar użytkownika
Bronas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 276
Dołączył(a): 24 sie 2009, o 13:52
Lokalizacja: Łowin
Pojazdy: Ogar 205

Postprzez turbboGT » 18 wrz 2009, o 20:50

dzięki, płytka jest to stara karta z jakiegos banku.
Avatar użytkownika
turbboGT
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 14 kwi 2009, o 16:11
Lokalizacja: złotniki/chorzów

Postprzez PiotreQ » 18 wrz 2009, o 21:11

A ja w tym tygodniu zamontowałem gotowy moduł, który wykonał Marcek. Skończyły się moje problemy z odpalaniem, zaraz po odpaleniu na max obrotach nie dławi się. Ogółem chodzi lepiej.
KIEDYŚ: Komar > Ogar >Hercules > Ogar 205 > Audi 1OO C3 > Corolla E9 > 126p > Vectra A > Lantra J2 > Nissan Altima > CZ 350
A

OBECNIE:WSK 125 & VW Golf Mk2 & Renault Clio I & Quad SAM & Suzuki GSX600F
SPRZEDAM CZĘŚCI: Toyota Corolla E9 1.3 HTB & Opel Omega A 2.3D Caravan
"Bez Gwiazdy nie ma jazdy" :D
Avatar użytkownika
PiotreQ
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 163
Dołączył(a): 13 sie 2009, o 17:47
Lokalizacja: Kozłówka /k. Lubartowa
Pochwały: 1
Pojazdy: WSK 125 & Clio I & Golf Mk2 & Quad SAM & GSX600F

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 415 gości