ZAPŁON TYRYSTOROWY DO KOMARA (how it's made )

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez Tomciosz » 10 sty 2010, o 11:10

Ja ostatnio zamówiłem w http://www.nikomp.com.pl/. Wszystko ok.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Postprzez Pani Kontekstowa » 10 sty 2010, o 11:10

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Krzysiek.WRC » 11 sty 2010, o 18:04

A takie pytanie mam, jeśli chcę się zarejestrować na www.tme.pl to skąd mam wziąć nazwę firmy albo rodzaj działalności gospodarczej, jeśli jestem osobą prywatną?
FSO Polonez 1.5 X '83
Fiat 126p FL '89
Romet Ogar 205 '87
Krzysiek.WRC
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 16 lis 2009, o 20:29

Postprzez Black Rider » 11 sty 2010, o 18:05

tam masz przełącznik na osobe prywatną
Obrazek
Naprawiam sprzęty RTV itp
Avatar użytkownika
Black Rider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2728
Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
Lokalizacja: łask

Postprzez Krzysiek.WRC » 11 sty 2010, o 19:04

Faktycznie, nie zauważyłem :D Dzięki :P


Jeszcze jedno, ma znaczenie czy to będzie kondensator poliestrowy czy polipropylenowy, bo tych pierwszych na 220nF nie ma w magazynie?
Krzysiek.WRC
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 16 lis 2009, o 20:29

Postprzez Black Rider » 11 sty 2010, o 19:56

niewiem czym się one róznią
Obrazek
Naprawiam sprzęty RTV itp
Avatar użytkownika
Black Rider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2728
Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
Lokalizacja: łask

Postprzez doman30 » 20 sty 2010, o 14:37

Jakie są zalety takiego zapłonu i czy mogę go zastosować w moim Hercules Prima 5S ?

[ Dodano: 20 Sty 2010, 16:45 ]

Czytałem cały ten temat i niestety mało mi to wszystko mówi (może dlatego że mój Hercules to nie Romet?). Chciałbym zrobić taki zapłon jaki zaproponował autor tematu z tym że pogubiłem się w paru miejscach. Konkretnie to tak:

Na zdjęciu z płytką gdzie są narysowane ścieżki jest opis "do cewki butelkowej pod 15 lub 16" a zaraz niżej "do cewki butelkowej pod 1" i tutaj mam pytanie czy te "15 lub 16" to wyjście czy wejście cewki tak samo te "1". Czy cewka takowa jest do dostania w sklepie elektronicznym? Jeśli nie to w sklepie w którym sprzedają min. części do maluchów, polonezów znajde taką? Ile takowa kosztuje? Ma ona jakiś konkretny model/parametry?
Kolejna sprawa to zdjęcie poniżej tego które opisałem wyżej.
"między 1 a 2 usuwamy kabel łączący cewke nn i przerywacz"
Cewka nn to Niskie Napięcie, tak? Czyli ta od świateł?
W moim wypadku od przerywacza idzie kabel bezpośrednio do kondensatora. Z cewki świateł odchodzi tylko jeden kabel i jest on podłączony bezpośrednio pod oświetlenie. Z cewki w/n odchodzą dwa kable. Jeden to w/n który idzie do świecy a drugi idzie do kondensatora czyli jeśli dobrze myślę to względem zdjęcia będzie to kabel o oznaczeniu "2" A kabel oznaczony 1 gdzie idzie?
Tak chyba nie ma sensu się bawić, może wstawię dokładne zdjęcie mojego zapłonu, dokładnie opisany każdy kabelek do czego idzie i pomożecie mi wtedy? To ja ide robić zdjęcie...

[ Dodano: 20 Sty 2010, 16:59 ]

Obrazek

Oto zdjęcie. Pozwoliłem sobie dokładnie opisać kable i pozaznaczać je kolorami aby było łatwiej. Proszę o w miare szybką odpowiedź bo już za kilka dni (piątek, sobota) będę składał silnik i chcę dokonać modyfikacji takich jak umieszczenie układu z dyskretnym, bezpiecznym miejscu w trakcie montażu silnika. Wyczytałem że ten układ tyrystorowy jest bardziej niezawodny, i nawet silnik lepiej pracuje więc z korzyścią dla mnie :) Proszę o pomoc ;]
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!


http://doman30.pl.tl
moja stronka :) zapraszam

http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się :)

www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Avatar użytkownika
doman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 877
Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez SEBASTIAN12345 » 20 sty 2010, o 20:29

To znowu ja z moim nieudanym zapłonem . :x
na wyjściu układu czyli tam gdzie podłączamy cewkę 15 lub 16 jest iskra bardziej ustabilizowana a jak podłącze cewke WN to nie mam iskry tylko b.mały błysk (sprawdzałem próbnikiem) jak myślicie co może być :hmm: POMOCY :hmm:
0gar 205 sprzedam
Ładuj na GG: 2453139
To nic nie kosztuje
http://zalukaj.pl/polecony,92223/
Avatar użytkownika
SEBASTIAN12345
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 00:12
Lokalizacja: Łysomice
Pojazdy: Aprilia AF1

Postprzez Black Rider » 20 sty 2010, o 22:39

Musiałbym to przejrzec ale to nie dzis
Obrazek
Naprawiam sprzęty RTV itp
Avatar użytkownika
Black Rider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2728
Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
Lokalizacja: łask

Postprzez doman30 » 21 sty 2010, o 11:45

Black Rider - pomocy! Wiem że sie znasz i jak znajdziesz czas to proszę pomóż mi. Kilka minut temu wróciłem ze strychu z potrzebnymi rzeczami do zbudowania tego zapłonu, jedynie brak cewki butelkowej ale to sie dokupi gdzieś na szrocie... muszę dokupić tylko tyrystor i kwasek do wytrawienia bo laminat już mam mam nawet specjalny marker do płytek (już kilka układów robiłem na własnych płytkach. układy typu mały wzmacniacz m. cz. czy jakiś konwerter radiowy lub przedwzmacniacz do mikrofonu). Proszę o pomoc!
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!


http://doman30.pl.tl
moja stronka :) zapraszam

http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się :)

www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Avatar użytkownika
doman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 877
Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Konrad » 21 sty 2010, o 17:56

Cewka n/n to potoczna nazwa uzwojenia pierwotnego cewki w/n w romecie gdzie w tym uzwojeniu indukowane jest małe napięcie. Jeżeli w Twoim iskrowniku jest cewka zapłonowa nie wpomagana butelkową to możesz zastosować ten zapłon.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez doman30 » 21 sty 2010, o 22:43

Zapłon składa się właśnie tylko z tej czarnej cewki widocznej na zdjęciu ale czy to oznacza że nie muszę kupować dodatkowej cewki butelkowej? I jak to wszystko popodłączać bo już sie totalnie pogubiłem ;/ Jeżeli ktoś może to bym prosił o oznaczenie na zdjęciu gdzie autor postu zamieścił swoją płytkę i tam proszę o opis co i gdzie jeśli chodzi o mój zapłon, bo ja w tych sprawach jeszcze zbyt biegły nie jestem (zaczynam dopiero).
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!


http://doman30.pl.tl
moja stronka :) zapraszam

http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się :)

www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Avatar użytkownika
doman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 877
Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Konrad » 21 sty 2010, o 22:57

Z tego co widzę cewka działa na takiej samej zasadzie jak ta z rometa więc możesz zrobić ten zapłon. Co do podpięcia wszystko jest jasno napisane na schemacie.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez doman30 » 21 sty 2010, o 23:55

No widzisz jednak nie jest... ja nie wiem bo tam po lewej stronie schematu jest narysowany iskrownik i tam idą do niego dwie ścieżki tzn tyły diód. Ta górna dioda idzie jak się domyślam do cewki ale ta dolna? Do masy czy jak? Poza tym dlaczego z mojej cewki wychodzi dodatkowy, szary kabelek oznaczony na zdjęciu, połączony do kondensatora? Od czego on jest? to do niego podłączyć tę dolną diodę?
Nic cholera nie rozumiem już... Układ już sobie zbudowałem (wkrótce zdjęcia) tylko teraz jak to podłączyć i czy mam zastosować tą dodatkową cewkę czy nie?

[ Dodano: 21 Sty 2010, 22:59 ]

A jeszcze lepiej to gdybyś mógł np na schemacie gdzie są własnie po lewej stronie te dwie diody co ich tyły idą do cewki, napisać numerek np 1 dla górnej i 2 dla dolnej a potem na tym zdjęciu zapłonu który dałem przy odpowiednich kablach też 1 i 2 tak żebym wiedział co do czego. Ogólnie to z czytaniem ze schematów nie mam problemów ale to jaką ja mam cewkę i co to za ustrojstwo to jest dla mnie WIELKI problem dlatego proszę o tak banalną pomoc. Jutro chyba składam silnik z moim motorze bo jadę raczej po simeringi a jak nie jutro to pojutrze i chciałbym cholerka żebym wiedział jak to wszystko do siebie podłączyć...
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!


http://doman30.pl.tl
moja stronka :) zapraszam

http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się :)

www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Avatar użytkownika
doman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 877
Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Konrad » 22 sty 2010, o 00:32

Tam gdzie podpinasz kabel w/n dajesz wyprowadzenie do D1 czy diody nr1, kabel idący do przerywacza/kondensatora wpinasz pod diodę nr (równoległa poniżej). Reszta już jest chyba jasna ?
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez doman30 » 22 sty 2010, o 12:44

Tak jasna ale kondensator mam pominąć oczywiście? Poza tym przerywacz jest zaznaczony po prawej stronie a mi chodzi o lewą. Dobra zaznaczę na tym schemacie o co mi chodzi i mi powiesz dokładnie bo gdybać to sobie możemy do końca życia...
Na tym schemacie wszystko opisałem
Obrazek

I dodatkową cewkę butelkową także musze zamontować?
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!


http://doman30.pl.tl
moja stronka :) zapraszam

http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się :)

www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Avatar użytkownika
doman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 877
Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
Lokalizacja: Koszalin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 335 gości

cron