ZAPŁON TYRYSTOROWY DO KOMARA (how it's made )
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Ja ostatnio zamówiłem w http://www.nikomp.com.pl/. Wszystko ok.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
A takie pytanie mam, jeśli chcę się zarejestrować na www.tme.pl to skąd mam wziąć nazwę firmy albo rodzaj działalności gospodarczej, jeśli jestem osobą prywatną?
FSO Polonez 1.5 X '83
Fiat 126p FL '89
Romet Ogar 205 '87
Fiat 126p FL '89
Romet Ogar 205 '87
- Krzysiek.WRC
- MotoManiak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 16 lis 2009, o 20:29
Faktycznie, nie zauważyłem Dzięki
Jeszcze jedno, ma znaczenie czy to będzie kondensator poliestrowy czy polipropylenowy, bo tych pierwszych na 220nF nie ma w magazynie?
Jeszcze jedno, ma znaczenie czy to będzie kondensator poliestrowy czy polipropylenowy, bo tych pierwszych na 220nF nie ma w magazynie?
- Krzysiek.WRC
- MotoManiak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 16 lis 2009, o 20:29
Jakie są zalety takiego zapłonu i czy mogę go zastosować w moim Hercules Prima 5S ?
[ Dodano: 20 Sty 2010, 16:45 ]
Czytałem cały ten temat i niestety mało mi to wszystko mówi (może dlatego że mój Hercules to nie Romet?). Chciałbym zrobić taki zapłon jaki zaproponował autor tematu z tym że pogubiłem się w paru miejscach. Konkretnie to tak:
Na zdjęciu z płytką gdzie są narysowane ścieżki jest opis "do cewki butelkowej pod 15 lub 16" a zaraz niżej "do cewki butelkowej pod 1" i tutaj mam pytanie czy te "15 lub 16" to wyjście czy wejście cewki tak samo te "1". Czy cewka takowa jest do dostania w sklepie elektronicznym? Jeśli nie to w sklepie w którym sprzedają min. części do maluchów, polonezów znajde taką? Ile takowa kosztuje? Ma ona jakiś konkretny model/parametry?
Kolejna sprawa to zdjęcie poniżej tego które opisałem wyżej.
"między 1 a 2 usuwamy kabel łączący cewke nn i przerywacz"
Cewka nn to Niskie Napięcie, tak? Czyli ta od świateł?
W moim wypadku od przerywacza idzie kabel bezpośrednio do kondensatora. Z cewki świateł odchodzi tylko jeden kabel i jest on podłączony bezpośrednio pod oświetlenie. Z cewki w/n odchodzą dwa kable. Jeden to w/n który idzie do świecy a drugi idzie do kondensatora czyli jeśli dobrze myślę to względem zdjęcia będzie to kabel o oznaczeniu "2" A kabel oznaczony 1 gdzie idzie?
Tak chyba nie ma sensu się bawić, może wstawię dokładne zdjęcie mojego zapłonu, dokładnie opisany każdy kabelek do czego idzie i pomożecie mi wtedy? To ja ide robić zdjęcie...
[ Dodano: 20 Sty 2010, 16:59 ]
Oto zdjęcie. Pozwoliłem sobie dokładnie opisać kable i pozaznaczać je kolorami aby było łatwiej. Proszę o w miare szybką odpowiedź bo już za kilka dni (piątek, sobota) będę składał silnik i chcę dokonać modyfikacji takich jak umieszczenie układu z dyskretnym, bezpiecznym miejscu w trakcie montażu silnika. Wyczytałem że ten układ tyrystorowy jest bardziej niezawodny, i nawet silnik lepiej pracuje więc z korzyścią dla mnie Proszę o pomoc
[ Dodano: 20 Sty 2010, 16:45 ]
Czytałem cały ten temat i niestety mało mi to wszystko mówi (może dlatego że mój Hercules to nie Romet?). Chciałbym zrobić taki zapłon jaki zaproponował autor tematu z tym że pogubiłem się w paru miejscach. Konkretnie to tak:
Na zdjęciu z płytką gdzie są narysowane ścieżki jest opis "do cewki butelkowej pod 15 lub 16" a zaraz niżej "do cewki butelkowej pod 1" i tutaj mam pytanie czy te "15 lub 16" to wyjście czy wejście cewki tak samo te "1". Czy cewka takowa jest do dostania w sklepie elektronicznym? Jeśli nie to w sklepie w którym sprzedają min. części do maluchów, polonezów znajde taką? Ile takowa kosztuje? Ma ona jakiś konkretny model/parametry?
Kolejna sprawa to zdjęcie poniżej tego które opisałem wyżej.
"między 1 a 2 usuwamy kabel łączący cewke nn i przerywacz"
Cewka nn to Niskie Napięcie, tak? Czyli ta od świateł?
W moim wypadku od przerywacza idzie kabel bezpośrednio do kondensatora. Z cewki świateł odchodzi tylko jeden kabel i jest on podłączony bezpośrednio pod oświetlenie. Z cewki w/n odchodzą dwa kable. Jeden to w/n który idzie do świecy a drugi idzie do kondensatora czyli jeśli dobrze myślę to względem zdjęcia będzie to kabel o oznaczeniu "2" A kabel oznaczony 1 gdzie idzie?
Tak chyba nie ma sensu się bawić, może wstawię dokładne zdjęcie mojego zapłonu, dokładnie opisany każdy kabelek do czego idzie i pomożecie mi wtedy? To ja ide robić zdjęcie...
[ Dodano: 20 Sty 2010, 16:59 ]
Oto zdjęcie. Pozwoliłem sobie dokładnie opisać kable i pozaznaczać je kolorami aby było łatwiej. Proszę o w miare szybką odpowiedź bo już za kilka dni (piątek, sobota) będę składał silnik i chcę dokonać modyfikacji takich jak umieszczenie układu z dyskretnym, bezpiecznym miejscu w trakcie montażu silnika. Wyczytałem że ten układ tyrystorowy jest bardziej niezawodny, i nawet silnik lepiej pracuje więc z korzyścią dla mnie Proszę o pomoc
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!
http://doman30.pl.tl
moja stronka zapraszam
http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się
www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!
http://doman30.pl.tl
moja stronka zapraszam
http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się
www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
-
doman30 - MotoManiak
- Posty: 877
- Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
- Lokalizacja: Koszalin
To znowu ja z moim nieudanym zapłonem .
na wyjściu układu czyli tam gdzie podłączamy cewkę 15 lub 16 jest iskra bardziej ustabilizowana a jak podłącze cewke WN to nie mam iskry tylko b.mały błysk (sprawdzałem próbnikiem) jak myślicie co może być POMOCY
na wyjściu układu czyli tam gdzie podłączamy cewkę 15 lub 16 jest iskra bardziej ustabilizowana a jak podłącze cewke WN to nie mam iskry tylko b.mały błysk (sprawdzałem próbnikiem) jak myślicie co może być POMOCY
-
SEBASTIAN12345 - MotoManiak
- Posty: 86
- Dołączył(a): 26 paź 2008, o 00:12
- Lokalizacja: Łysomice
- Pojazdy: Aprilia AF1
Black Rider - pomocy! Wiem że sie znasz i jak znajdziesz czas to proszę pomóż mi. Kilka minut temu wróciłem ze strychu z potrzebnymi rzeczami do zbudowania tego zapłonu, jedynie brak cewki butelkowej ale to sie dokupi gdzieś na szrocie... muszę dokupić tylko tyrystor i kwasek do wytrawienia bo laminat już mam mam nawet specjalny marker do płytek (już kilka układów robiłem na własnych płytkach. układy typu mały wzmacniacz m. cz. czy jakiś konwerter radiowy lub przedwzmacniacz do mikrofonu). Proszę o pomoc!
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!
http://doman30.pl.tl
moja stronka zapraszam
http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się
www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!
http://doman30.pl.tl
moja stronka zapraszam
http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się
www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
-
doman30 - MotoManiak
- Posty: 877
- Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
- Lokalizacja: Koszalin
Cewka n/n to potoczna nazwa uzwojenia pierwotnego cewki w/n w romecie gdzie w tym uzwojeniu indukowane jest małe napięcie. Jeżeli w Twoim iskrowniku jest cewka zapłonowa nie wpomagana butelkową to możesz zastosować ten zapłon.
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Zapłon składa się właśnie tylko z tej czarnej cewki widocznej na zdjęciu ale czy to oznacza że nie muszę kupować dodatkowej cewki butelkowej? I jak to wszystko popodłączać bo już sie totalnie pogubiłem Jeżeli ktoś może to bym prosił o oznaczenie na zdjęciu gdzie autor postu zamieścił swoją płytkę i tam proszę o opis co i gdzie jeśli chodzi o mój zapłon, bo ja w tych sprawach jeszcze zbyt biegły nie jestem (zaczynam dopiero).
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!
http://doman30.pl.tl
moja stronka zapraszam
http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się
www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!
http://doman30.pl.tl
moja stronka zapraszam
http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się
www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
-
doman30 - MotoManiak
- Posty: 877
- Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
- Lokalizacja: Koszalin
Z tego co widzę cewka działa na takiej samej zasadzie jak ta z rometa więc możesz zrobić ten zapłon. Co do podpięcia wszystko jest jasno napisane na schemacie.
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
No widzisz jednak nie jest... ja nie wiem bo tam po lewej stronie schematu jest narysowany iskrownik i tam idą do niego dwie ścieżki tzn tyły diód. Ta górna dioda idzie jak się domyślam do cewki ale ta dolna? Do masy czy jak? Poza tym dlaczego z mojej cewki wychodzi dodatkowy, szary kabelek oznaczony na zdjęciu, połączony do kondensatora? Od czego on jest? to do niego podłączyć tę dolną diodę?
Nic cholera nie rozumiem już... Układ już sobie zbudowałem (wkrótce zdjęcia) tylko teraz jak to podłączyć i czy mam zastosować tą dodatkową cewkę czy nie?
[ Dodano: 21 Sty 2010, 22:59 ]
A jeszcze lepiej to gdybyś mógł np na schemacie gdzie są własnie po lewej stronie te dwie diody co ich tyły idą do cewki, napisać numerek np 1 dla górnej i 2 dla dolnej a potem na tym zdjęciu zapłonu który dałem przy odpowiednich kablach też 1 i 2 tak żebym wiedział co do czego. Ogólnie to z czytaniem ze schematów nie mam problemów ale to jaką ja mam cewkę i co to za ustrojstwo to jest dla mnie WIELKI problem dlatego proszę o tak banalną pomoc. Jutro chyba składam silnik z moim motorze bo jadę raczej po simeringi a jak nie jutro to pojutrze i chciałbym cholerka żebym wiedział jak to wszystko do siebie podłączyć...
Nic cholera nie rozumiem już... Układ już sobie zbudowałem (wkrótce zdjęcia) tylko teraz jak to podłączyć i czy mam zastosować tą dodatkową cewkę czy nie?
[ Dodano: 21 Sty 2010, 22:59 ]
A jeszcze lepiej to gdybyś mógł np na schemacie gdzie są własnie po lewej stronie te dwie diody co ich tyły idą do cewki, napisać numerek np 1 dla górnej i 2 dla dolnej a potem na tym zdjęciu zapłonu który dałem przy odpowiednich kablach też 1 i 2 tak żebym wiedział co do czego. Ogólnie to z czytaniem ze schematów nie mam problemów ale to jaką ja mam cewkę i co to za ustrojstwo to jest dla mnie WIELKI problem dlatego proszę o tak banalną pomoc. Jutro chyba składam silnik z moim motorze bo jadę raczej po simeringi a jak nie jutro to pojutrze i chciałbym cholerka żebym wiedział jak to wszystko do siebie podłączyć...
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!
http://doman30.pl.tl
moja stronka zapraszam
http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się
www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!
http://doman30.pl.tl
moja stronka zapraszam
http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się
www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
-
doman30 - MotoManiak
- Posty: 877
- Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
- Lokalizacja: Koszalin
Tam gdzie podpinasz kabel w/n dajesz wyprowadzenie do D1 czy diody nr1, kabel idący do przerywacza/kondensatora wpinasz pod diodę nr (równoległa poniżej). Reszta już jest chyba jasna ?
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Tak jasna ale kondensator mam pominąć oczywiście? Poza tym przerywacz jest zaznaczony po prawej stronie a mi chodzi o lewą. Dobra zaznaczę na tym schemacie o co mi chodzi i mi powiesz dokładnie bo gdybać to sobie możemy do końca życia...
Na tym schemacie wszystko opisałem
I dodatkową cewkę butelkową także musze zamontować?
Na tym schemacie wszystko opisałem
I dodatkową cewkę butelkową także musze zamontować?
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!
http://doman30.pl.tl
moja stronka zapraszam
http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się
www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!
http://doman30.pl.tl
moja stronka zapraszam
http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się
www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
-
doman30 - MotoManiak
- Posty: 877
- Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
- Lokalizacja: Koszalin
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 335 gości