ZAPŁON TYRYSTOROWY DO KOMARA (how it's made )

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez Marcek » 22 sty 2010, o 13:18

doman30 napisał(a):kondensator mam pominąć oczywiście?

Jak Ci pasuje, jest on obojętny.

doman30 napisał(a):Dobra zaznaczę na tym schemacie o co mi chodzi

Chyba się domyślam ;) Otóż jak już pisał Quniuś ta czarna cewka to w rzeczywistości dwie cewki - nisko- i wysokonapięciowa. Jedna wychodzi do przerywacza, na drugą nakręcony jest kabel w/n.
Oczywiście musisz odpiąć przewód idący do przerywacza (jeżeli nie zrobisz tego, to skopcisz moduł).
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Pani Kontekstowa » 22 sty 2010, o 13:18

Pani Kontekstowa
 

Postprzez doman30 » 22 sty 2010, o 14:35

Ok już rozumiem ale chcę się upewnić. Chodzi o ten szary kabelek który idzie do kondensatora a z kondensatora kabel idze do przerywacza. Czyli teraz te D1 podłączyć tam gdzie sie wkręca kabel idący do świecy a pod ten szary kabelek podłączyć tę drugą diodę (na schemacie równolegle do D1) ?
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!


http://doman30.pl.tl
moja stronka :) zapraszam

http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się :)

www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Avatar użytkownika
doman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 877
Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Konrad » 22 sty 2010, o 16:14

Kabel mający iść do przerywacza podpinasz pod diodę 1n4007, jest ona równolegle położona do D1. Oczywiście musisz daćdodatkową cewkę w/n(butelkową)
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez doman30 » 22 sty 2010, o 16:22

Ok dzięki już wszystko rozumiem! Czyli ten szary kabelek mam podpiąć pod 1n4007. Zobaczę jak będzie z kasą i może nawet jutro złożę silnik ale raczej to nie wypali więc odkładam ten temat do "za tydzień" bo wtedy ferie mi sie zaczynają ;]
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!


http://doman30.pl.tl
moja stronka :) zapraszam

http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się :)

www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Avatar użytkownika
doman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 877
Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez SEBASTIAN12345 » 22 sty 2010, o 22:25

pomocy :!: zrobiłem moduł na nowo, :) dobrze podłączony, diody nie są spalone, bez podłączonego kabla do cewki wn jest sygnał a jak podłącze kabel to znika CO MOżE BYć :( :(
0gar 205 sprzedam
Ładuj na GG: 2453139
To nic nie kosztuje
http://zalukaj.pl/polecony,92223/
Avatar użytkownika
SEBASTIAN12345
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 00:12
Lokalizacja: Łysomice
Pojazdy: Aprilia AF1

Postprzez doman30 » 22 sty 2010, o 23:09

Z własnego doświadczenia wiem, że przy budowie takich układów i samodzielnym projektowaniu płytek itp zdarzają się bardzo proste błędy uniemożliwiające poprawne działanie układu. Sprawdź ze schematem DOKŁADNIE, nawet 10 razy jak będzie trzeba, czy na płytce wszystko dobrze zlutowane, czyli polaryzacja dobra, czy tyrystor dobrze podłączony, czy kable dobrze podłączone... Czy nie ma jakiegoś zwarcia...

[ Dodano: 22 Sty 2010, 22:13 ]

A i dodam że warto zrobić go na zwykłej płytce (nie jestem pewien cyz Ty przypadkiem nie zrobiłeś na karcie telefonicznej) ale taka płytka jest bardzo tania i kwasek do wytrawiania też, jakimś markerem wodoodpornym narysuj ścieżki i wytraw a jeżeli nie chce ci sie bawić w takie rzeczy to kup płytę uniwersalną - taka cała powiercona i można do niej pewnie wkładać elementy i lutować mając pewność że sie nie rozsypie. Weź tez to pod uwage.
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!


http://doman30.pl.tl
moja stronka :) zapraszam

http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się :)

www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Avatar użytkownika
doman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 877
Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Black Rider » 23 sty 2010, o 09:38

Kurcze skąd wam ten układ nie działa ? jesli płytka jest ok to jest wina podłączenia w iskrowniku :) najwiecej zabawy było z połączeniem kabla do cewki WN musiałem posmarować cudenkiem co uzdatnia miejsce do lutowania
Obrazek
Naprawiam sprzęty RTV itp
Avatar użytkownika
Black Rider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2728
Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
Lokalizacja: łask

Postprzez Marcek » 23 sty 2010, o 12:48

Black Rider napisał(a):najwiecej zabawy było z połączeniem kabla do cewki WN musiałem posmarować cudenkiem co uzdatnia miejsce do lutowania

Jak masz problemy z lutowaniem, to często działa... tabletka Polopiryny ;) Rozgrzanym grotem na chwilę przykładasz do tabletki, dalej typowo, czyli cyna i kalafonia. Mam nadzieję, że wiesz dlaczego tak się dzieje ;)
Natomiast mogłeś zrobić inaczej - zostawić przewód w/n wkręcony na cewkę, odizolować 2-gi koniec i do niego dolutować przewód.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Black Rider » 23 sty 2010, o 13:08

Wole ten roztwór :) ZnCL chyba jak sie nie myle :)
Obrazek
Naprawiam sprzęty RTV itp
Avatar użytkownika
Black Rider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2728
Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
Lokalizacja: łask

Postprzez SEBASTIAN12345 » 23 sty 2010, o 19:43

mam kilka pytań
1.czy kondensatory muszą być na 630V a jeśli zastosowałem na 400V to mogły strzelić nawet jak nic nie widać na obudowie
2.w iskrowniku mam kable podłączone do cewki n/n a drugi do przerywacza i kondensatora czy dobrze??
3.czy musi być podłączony sam przerywaczy czy kondensator też??
4.czy tyrystor mógł strzelić jeśli podłączyłem odwrotnie anode i katode
5.zamiast diody by255 mam by299 ona jest na 2A/800V może być
0gar 205 sprzedam
Ładuj na GG: 2453139
To nic nie kosztuje
http://zalukaj.pl/polecony,92223/
Avatar użytkownika
SEBASTIAN12345
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 00:12
Lokalizacja: Łysomice
Pojazdy: Aprilia AF1

Postprzez Black Rider » 23 sty 2010, o 22:36

Kondensatory muszą byc przeznaczone do pracy impulsowej i tak na 630V
Moze byc 800V
Obrazek
Naprawiam sprzęty RTV itp
Avatar użytkownika
Black Rider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2728
Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
Lokalizacja: łask

Postprzez doman30 » 24 sty 2010, o 13:28

Napięcie kondensatora może być wyższe od zalecanego ale nigdy nie mniejsze!
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!


http://doman30.pl.tl
moja stronka :) zapraszam

http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się :)

www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Avatar użytkownika
doman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 877
Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez SEBASTIAN12345 » 24 sty 2010, o 13:47

a te kondensatory to powinny być MKS czy impulsowe :idea:
0gar 205 sprzedam
Ładuj na GG: 2453139
To nic nie kosztuje
http://zalukaj.pl/polecony,92223/
Avatar użytkownika
SEBASTIAN12345
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 00:12
Lokalizacja: Łysomice
Pojazdy: Aprilia AF1

Postprzez Black Rider » 24 sty 2010, o 15:15

No własnie te
Obrazek
Naprawiam sprzęty RTV itp
Avatar użytkownika
Black Rider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2728
Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
Lokalizacja: łask

Postprzez SEBASTIAN12345 » 24 sty 2010, o 18:23

mam kilka pytań
1.czy kondensatory muszą być na 630V a jeśli zastosowałem na 400V to mogły strzelić nawet jak nic nie widać na obudowie
2.w iskrowniku mam kable podłączone do cewki n/n a drugi do przerywacza i kondensatora czy dobrze??
3.czy musi być podłączony sam przerywaczy czy kondensator też??
4.czy tyrystor mógł strzelić jeśli podłączyłem odwrotnie anode i katode
5.zamiast diody by255 mam by299 ona jest na 2A/800V może być


powtarzam pytania :|
0gar 205 sprzedam
Ładuj na GG: 2453139
To nic nie kosztuje
http://zalukaj.pl/polecony,92223/
Avatar użytkownika
SEBASTIAN12345
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 00:12
Lokalizacja: Łysomice
Pojazdy: Aprilia AF1

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 386 gości