Ta,i można telewizję oglądać wystarczy odpalić moto...
Jak wam za mało prądu to jedną z prostych i sprawnych metod jest przewinięcie cewek lub zrobienie własnej dodatkowej.
KONIEC DYLEMATÓW PRZETWORNICA 6-12V
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 42
• Strona 3 z 3 • 1, 2, 3
Fajnie , ale skoro mamy prądnice 20W to przy tych 6 V max otrzymamy ok 3,3A , wiec jakto jest ze przy 12V dostaniesz 2 - 3 A ? Skoro powinno byc gora 1,6 A nie liczac tego ile energi pojdzie w powietrze w postaci ciepła ???
- P@co
- MotoManiak
- Posty: 439
- Dołączył(a): 30 sie 2008, o 12:04
- Lokalizacja: Ostrowite
- Pochwały: 1
dostaniesz 2-3A, ale nie 20 a 10W mocy
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
CZegos tu nie czaje bo P=U*I wiec powiedzmy przez rezyztor o R=4 Ohm podpiety do 12 V poplynie prad 3 A a moc jaka sie na nim wydzieli np. w postaci ciepla to 12*3 = 36 W
Popraw mnie jak czegos nie czaje ?
Popraw mnie jak czegos nie czaje ?
- P@co
- MotoManiak
- Posty: 439
- Dołączył(a): 30 sie 2008, o 12:04
- Lokalizacja: Ostrowite
- Pochwały: 1
Alonzo napisał(a):ja pierdziele co wam po 12v ?? jak i tak macie 20W :D czyli nic wiecej poza 15 z przodu i 5 z tyłu nie załozycie najwyzej tyle ze mniej pradu czerpie ale bez aku co to was obchodzi
lysymax napisał(a):dodatkowo do tej przetwornicy mozna podlaczyc akumulator a do niego jeszcze starego upsa i juz mamy 220v w bzyku
Właściwy komentarz
Black Rider. Nie chwal się wydajnością. Owszem, z tej przetwornicy wyciągniesz grube ampery, ale musiałbyś ją zasilić z czegoś mocniejszego niż 20W.
W Romecie/Jawce zastosowanie sprzętu, który sumarycznie bierze więcej niż 20W mocy ciągłej albo przeciąży cewke, albo akumulator wybebeszy szybko.
Wydajność 2-3 ampery? Czyli 24-36W. Po miesiącu możesz nowe cewki kupować, jeśli wykorzystasz taką moc. Poza tym napięcie na iskrowniku przysiądzie gdzieś po przekroczeniu dwudziestego trzeciego wata
[ Dodano: 05 Mar 2009, 18:23 ]
Jeszcze sobie ktoś motóra zepsuje, potrzebne Ci to?
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
w komarkach jest to bezsensu, ja najpierw bym zaczoł od zwiekszenia mocy iskrownika, przeiwnąc cewki albo dopasowac jakies wieksze. Potem załozył sobie akusia i w zaleznosci od mocy jaka wygenerowalismy z iksrownika dobrał parametry odbiorników, ale jesli chcemy miec kierunki i stop to i tak nic mocniejszego niz 15w na przód nie walniemy, ofc przy akusiu diodki na tył zeby jak najwiecej nam zostało, w kierunkach jakies 15w i oszczednosci i powinno grac, a 12v to dla mnie bezsensu przy pradnicy 6v w jawce jest juz lepiej bo wiecej miejsca na akumulator no i w iskrowniku bo cewki mamy na zewnatrz wiec mozna sobie kombinowac z iskrownikami nawet 60W (a widziałem takie tuningowe do jawki) wtedy akum na przód np halogenik 35/35 i wtedy sie opłaca te 12v robic
- Alonzo
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 5550
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
- Lokalizacja: Dobroń
Sorki że odgrzewam kotleta ale ta przetwornica bardzo mi się przydała a jeśli chodzi o to co napisał Alonzo
nie każdy motórek ma tylko 20W ja mam jawkę i mam 30W ale inne piździki mogą mieć też więcej..
Alonzo napisał(a):ja pierdziele co wam po 12v ?? jak i tak macie 20W
nie każdy motórek ma tylko 20W ja mam jawkę i mam 30W ale inne piździki mogą mieć też więcej..
Jest jikov...nie ma paliwa xD
-
((Hubert)) - MotoManiak
- Posty: 1005
- Dołączył(a): 10 gru 2008, o 20:04
- Lokalizacja: Pogwizdów
-
Black Rider - MotoManiak
- Posty: 2728
- Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
- Lokalizacja: łask
tu jest przetwornica 5/12v http://www.elportal.pl/pdf/k04/83_50.pdf tylko trzeba by bylo zastosowac mostek prostowniczy na wyjściu z cewek
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
nie każdy motórek ma tylko 20W ja mam jawkę i mam 30W ale inne piździki mogą mieć też więcej..
zauwaz ze ta przetwornica była dedykowana przez BR do rometów a w szczególnosci do komara, a romety maja pradnice po 20W. Pisałem o jawce ze tu inaczej bo duzo miejsca, a standardowo były prądnice 20W,25W i własnie 30W, ale i tak te 30W to mało i dla mnie nadal bezsens bo nadal nie widze sensu 12v (i tak zadnego halogenu na przód sie nie walnie)
- Alonzo
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 5550
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
- Lokalizacja: Dobroń
Odbiorniki stałe i ładowanie sumarycznie nie mogą przekroczyć mocy iskrownika. Kierunki, klakson itp mogą mieć choćby po 100W, o ile aku uciągnie, ale układ powinien w momencie ich pracy odcinać ładowanie, żeby nie uwalić iskrownika.
Opracowałem już taki układ w wersji 12V (na przepięte cewki), jeszce tylko dostowuję go do 6V. Zamieszczę w tutach. A na razie proszę, nie psujcie sobie motórków. Poczekajcie z tydzień. Od 16 mam urlop. Jestem zawodowym elektronikiem i mam pewne rozeznanie. Opracowałem wszystko (poza przodem) Na LED'ach.
Jest to rozwiązanie trwałe i energooszczędne.
15 W żarówa, a 5W rozdzielone między tylną lampę a ładowarkę. Lampa tylna nie gaśnie po wyłaczeniu silnika (motor nie staje się wieczorem ciemną plamą). W razie użycia kierunków/klaksona itp. ładowarka izoluje aku od iskrownika, przez kilka sekund można ciągnąć dziesiątki watów. Nawet gdyby ktoś sobie kierunki na żarwkach zrobił. Na moim układzie obciążenie iskrownika nie przekracza nigdy 20W.
Opracowałem już taki układ w wersji 12V (na przepięte cewki), jeszce tylko dostowuję go do 6V. Zamieszczę w tutach. A na razie proszę, nie psujcie sobie motórków. Poczekajcie z tydzień. Od 16 mam urlop. Jestem zawodowym elektronikiem i mam pewne rozeznanie. Opracowałem wszystko (poza przodem) Na LED'ach.
Jest to rozwiązanie trwałe i energooszczędne.
15 W żarówa, a 5W rozdzielone między tylną lampę a ładowarkę. Lampa tylna nie gaśnie po wyłaczeniu silnika (motor nie staje się wieczorem ciemną plamą). W razie użycia kierunków/klaksona itp. ładowarka izoluje aku od iskrownika, przez kilka sekund można ciągnąć dziesiątki watów. Nawet gdyby ktoś sobie kierunki na żarwkach zrobił. Na moim układzie obciążenie iskrownika nie przekracza nigdy 20W.
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Posty: 42
• Strona 3 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 148 gości