Jak powszechnie wiadomo, skrzynia biegów w 019 jest nieudana. Wypusty na wałku dla koła drugiego biegu są zbyt wąskie, co sprawia, że skrzynia musi być idealnie wyregulowana, żeby wszystkie biegi wchodziły i nie wyskakiwały. Z czasem pojawiają się luzy na wodziku i kole zębatym z którym się łączy(raczej małe) i na zmieniaczu(duże). W moim zmieniaczu krytycznym miejscem(luz około 1-1,5 mm) było to(zdjęcia niestety tylko po naprawie):
http://img412.imageshack.us/my.php?image=dsc00414xrx8.jpg
Jak je wyeliminować? Rozwiązanie jest proste: zaspawać i nawiercić nowe dziury. Naprawę wykonał mój Wujek, a zaspawał to MIG-omatem. Blaszki na zdjęciu poniżej są zgrzane(zaznaczone na czerwono), jednak łatwo można je rozgiąć:
http://img90.imageshack.us/my.php?image=dsc00417xag3.jpg
Po naprawie nie ma najmniejszego luzu i myślę, że skrzynia będzie chodzić idealnie po perfekcyjnym wyregulowaniu(jeszcze nie zamontowałem). Przed naprawą 2-ka raz była, raz nie było, wyskakiwała; czasem nie było 3-ki.
Poradnik tylko dla motomaniacy.com. Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora zabronione.
Usuwanie luzów w zmieniaczu biegów silnika 019 (3-biegowy)
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Usuwanie luzów w zmieniaczu biegów silnika 019 (3-biegowy)
Lelek, Dudek, Junak, Osa, Gazela, Chart, Komar
Emka
500OHC, Cross380, 90, 50GoldenSport, TS350
BK350, ETZ251, TS150
...
Emka
500OHC, Cross380, 90, 50GoldenSport, TS350
BK350, ETZ251, TS150
...
-
piasek125 - MotoManiak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 28 mar 2007, o 21:23
- Lokalizacja: Suwalki
posiadam dwa zmieniacze(jeden od 50T1, a drugi kupiłem na allegro) i w obu luzy były tylko w tym miejscu, a u mnie w okolicy nie widziałem żadnego innego 50T1 żeby porównać zmieniacze
pomysł ze sprężyna jest prostszy i pewnie równie skuteczny, tylko jakąś sprężynę dobrać i już
pomysł ze sprężyna jest prostszy i pewnie równie skuteczny, tylko jakąś sprężynę dobrać i już
Lelek, Dudek, Junak, Osa, Gazela, Chart, Komar
Emka
500OHC, Cross380, 90, 50GoldenSport, TS350
BK350, ETZ251, TS150
...
Emka
500OHC, Cross380, 90, 50GoldenSport, TS350
BK350, ETZ251, TS150
...
-
piasek125 - MotoManiak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 28 mar 2007, o 21:23
- Lokalizacja: Suwalki
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 226 gości