Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie elementu;)

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie elementu;)

Postprzez gacekx1 » 30 lip 2013, o 20:49

Witam wszystkich, postanowiłem dodać mały tutek w ramach malowania klapy od golfa III. A więc zaczynamy ( o maskowaniu elementów nie lakierowanych nie pisze, jest to to chyba oczywiste :D ):

1. Na początku (w przypadku klapy, lub innego elementu zawierającego szybę, jeśli nie mamy jej, lub nam się nie chce bądź się boimy omijamy ten punkt ) zalecam wycięcie szyby, wtedy mamy pewność że usuniemy rudą z każdego zakamarku. W samochodach z klejonymi szybami robimy to tak jak poniżej opisałem. W przypadku gdy mamy szyby wciskane na uszczelce ( golf II, maluch itp) wystarczy szybę wyciągnąć, opisy są w googlu.

Obrazek

Niebieski – szyba
Czerwony - blacha
Czarny - klej
Zielony - 2 lub 3 druty ze splotu linki np. od gazu z motorowera :)
Pomarańczowy - uszczelka

Przeciągamy linkę stalową przez warstwę kleju pomiędzy szybą a blachą, ja pomogłem sobie nożykiem to płyt gipsowych. Dalej nawijamy oba końce drutu na drewniane kije i „wycinamy” trybem „moja twoja” Po koło 10-15 minutach szyba zostaje całkowicie wycięta i nie uszkodzona. W moim przypadku znis :shock: zczeniu uległa uszczelka, ale zastąpię ją sylikonem neutralnym ( nie powoduje korozji) co pokażę później. Po wycięciu szyby usuwamy warstwę kleju która została na blasze, ja użyłem płaskiego śrubokręta ( można użyć wąskiego dłutka) i młotka.

2. Gdy uporaliśmy się z szybą demontujemy wszystkie inne elementy z malowanego elementu które da się zdemontować, np. rejestracja, klamki, uszczelki itp.

3. Kolejnym krokiem jest wyczyszczenie wszystkich podejrzanych o korozję miejsc (np. bąbli) do gołej blachy. Użyłem grubego papieru ściernego ( np. 100) i szczotki drucianej na szlifierce kątowej. W tym punkcie należy także zmatowić papierem ok. 240 cały element (również miejsca gdzie lakier nie był zdzierany aby kładzione warstwy się dobrze trzymały). Zdjęcie przedstawia jak to wygląda w trakcie.

Obrazek

Obrazek

4. Następnie należy oczyścić wszystkie pozostałości po szlifowaniu sprężonym powietrzem i obmyć cały element Zmywaczem Silikonowym, bądź benzyną ekstrakcyjną, jak kolega adrian podpowiada :)

5. Przystępujemy do nakładania podkładu reaktywnego na rdzę, ja stosuję Novol Wash Primer 340 oraz utwardzacz do niego H5910, proporcje 1:1.

Obrazek



Nakładamy go jedną cienką warstwę.
Efekt widać na zdjęciu poniżej

Obrazek

6. Po wyschnięciu podkładu reaktywnego (zalecam poczekać po aplikacji ok. 15 minut) przystępujemy do naniesienia ( w moim przypadku jednej warstwy) podkładu akrylowego, ja kupiłem jakiś taki na allegro, czyli:

Obrazek

Obrazek


7. Po wyschnięciu ( 2-3h) szlifujemy powierzchnie np papier 600 :o, oraz szpachlujemy miejsca które mają wgłębienia i nierówności. Po wyschnięciu szpachli ( ok 30 minut) szlifujemy ją na równo z podkładem, (ja szlifuję zawsze na sucho podkład jak i szpachlę)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

8. Kolejnym krokiem jest nałożenie kolejny raz podkładu akrylowego (uprzednio zmywając powierzchnie zmywaczem silikonowym bądź benzyną ekstrakcyjną) i wyszlifowanie go na gładko papierem 600:

Obrazek


9. Kolejno dalej zmywamy powierzchnię :D oraz przystępujemy do nałożenia lakieru akrylowego ( w moim przypadku :)), ok 200ml w zupełności wystarczy. Ja nakładam 3 warstwy w odstępach 10-15 min, pierwsza bardzo cienka:

Obrazek

Kolejna grubsza warstwa:

Obrazek

Ostatnia końcowa:

Obrazek


Lakier jakiego użyłem - kupiony na allegro (jestem z niego zadowolony):

Obrazek

10. Czekamy aż wszystko elegancko wyschnie :D . Ciąg dalszy nastąpi....( wklejanie szyby, szlifowanie, polerka)


Autor postu otrzymał pochwałę
Ostatnio edytowano 31 lip 2013, o 13:53 przez gacekx1, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
gacekx1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 408
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 2
Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125

Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie elementu;)

Postprzez Pani Kontekstowa » 30 lip 2013, o 20:49

Pani Kontekstowa
 

Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie elementu;)

Postprzez adrian » 30 lip 2013, o 21:41

Jedna mała uwaga nie odtłuszcza się nitrem bo jest za tłuste, jak coś to benzyną ekstrakcyjną lub jak piszesz zmywaczem silikonowym, do tego przejechać szmatka antystatyczną w celu usunięcia kurzu czy innych przeciwciał :D. Napisze ci od razu ze jak będziesz kład szpachle to jak wiadomo można szlifować ją na mokro i sucho co się z tym wiąże. Szlifowanie szpachli na mokro jest fajne bo się nie pyli itp. ale auto/element musi potem postać z 2-3 dni żeby woda z szpachli odparowała (szpachla siąknie wodę jak gąbka) albo szlifować na sucho co wiąże się z ogromnym zapyleniem, chyba że szlifujesz oscylacyjną z wyciągiem sprawiłem sobie nie dawno taką zabawkę polecam :) Następnie są 2 szkoły przy odtłuszczaniu szpachli. Pierwsza, że nie odtłuszcza się szpachli wystraszy wydmuchać, 2 zaś mówi ze się odtłuszcza ja jestem zwolennikiem tej pierwszej bo tak mnie uczono.

PS. Polecam lakier akrylowy firmy Novol do cienkiego podładowania Protect 330 do wypełnienia grubszych rys lub zniwelowania lekkich nierówności Protect 310
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie elementu;)

Postprzez gufiee » 21 lip 2014, o 12:44

Szkoda, że nie zamieściłeś zdjęcia po, jestem ciekawy jak całośc wyglądała już po robocie. Sam kiedyś zastanawiałem się nad zaputem starego merca, który wymagał nieco pracy, ale był zjawiskowy. Przeraziło mnie to, że sobie nie poradzę, więc odpuściłem. A szkoda bo samochód można było dostać za grosze.
gufiee
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 21 lip 2014, o 12:18
Lokalizacja: Wrocław
Pojazdy: motory

Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie elementu;)

Postprzez gacekx1 » 24 lip 2014, o 21:56

Gdy chcesz sam malować najważniejsze to stałe ciśnienie, pistolet możesz mieć tańszy oby mieć wysoką wydajność sprężarki i odwadniacz, gdyż ci gluty będą na lakierze się robić. Fakt nie dodałem jak to dalej wygląda i co robiłem, po prostu zapomniałem :x Postaram ci wrzucić zdjęcie jak wyglądają błotniki i klapa, gdyż te elementy lakierowałem.
Avatar użytkownika
gacekx1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 408
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 2
Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125

Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie elementu;)

Postprzez ankin11 » 31 sie 2014, o 10:02

Przy lakierowaniu musimy też mieć maskę lakierniczą, by nie wdychać oparów. Tutaj jest poradnik - [url]xxx[/url] jaką wybrać i dlaczego używanie jej jest ważne.
Ostatnio edytowano 19 mar 2015, o 16:33 przez Romecik2t, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Usuniecie linku z reklamą
ankin11
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 31 sie 2014, o 09:59
Pojazdy: Mazda

Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie elementu;)

Postprzez hobosto22 » 18 mar 2015, o 18:27

No niezle a czy rdzawką na lakierze tez sie zajmujecie.Mam kilka miejsc gdzie sie pojawiła.
hobosto22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 18 mar 2015, o 10:42

Re: Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie element

Postprzez Kuba99 » 20 paź 2015, o 15:26

Witajcie, jest coraz więcej pomysłów i substancji, które pomogą w usuwaniu korozji oraz lakierowaniu pojazdu. Wystarczy zobaczyć na te pojazdy, które są sprowadzane z zagranicy do komisów. Jak pięknie są przerabiane na sprzedaż. Oczywiście potrzeby jest profesjonalny sprzęt.
Kuba99
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 paź 2015, o 15:22

Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie elementu;)

Postprzez hell_rider » 25 lis 2015, o 11:08

Kurde, szkoda że nie działają obrazki, bym skorzystał z tutoriala :D
Avatar użytkownika
hell_rider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 24 lut 2015, o 15:11
Pojazdy: Ford Focus 1

Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie elementu;)

Postprzez sidorboss » 31 gru 2015, o 10:27

Ja dodatkowo maczam elementy zardzewiałe i podejrzane w KORTANINIE -potem to co było nałożone na lakier zmywam wodą a tam gdzie rdza działa Kortanin i dopiero podkład.
sidorboss
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2 lut 2014, o 13:27
Lokalizacja: Wrocław

Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie elementu;)

Postprzez gacekx1 » 14 sty 2016, o 14:33

Postaram się odszukać zdjęcia i zaktualizować, tym razem na Picasa to nie wygasną;)
Avatar użytkownika
gacekx1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 408
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 2
Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125

Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie elementu;)

Postprzez feliksm690 » 6 wrz 2017, o 11:01

musisz znalezc jakis lepszy środek do odtłuszczania
feliksm690
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 22 sie 2017, o 13:07
Pojazdy: Golf Polo Plus


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości