Dwusuwowe diesle są cały czas produkowane. Są to silniki okrętowe.
Największym silnikiem świata jest właśnie dwusuwowy diesel okrętowy Wartsila-Sulzer RTA96-C
trochę danych:
długość: 27,13 metrów
wysokość: 13,41 metrów
masa: 2300 ton
średnica cylindra: 95,52cm
skok tłoka: 2,49 metra
objętość skokowa wersji 14 cylindrowej: 25480litrów
moc: 108920 HP
zużycie paliwa: 7546,5 litra na godzinę
Rudolf Diesel i jego wynalazek - silnik Diesla ;)
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 74
• Strona 3 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Ja pierdziu ile to paliwa wsysa taki okrętowiec
Tutek napisany profesjonalnie, gratulacje Pitucha pochwała zasłużona
Rodzice mają Opla Corsę D CDTI 1,3 Litra i to tylko na wolnych tak stuka, a potem tak przy 3 tys obr to nieźle gwizda w końcu nie ma to jak turbo
Tutek napisany profesjonalnie, gratulacje Pitucha pochwała zasłużona
Rodzice mają Opla Corsę D CDTI 1,3 Litra i to tylko na wolnych tak stuka, a potem tak przy 3 tys obr to nieźle gwizda w końcu nie ma to jak turbo
///M42B18 136KM
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
marcing17 napisał(a):w końcu nie ma to jak turbo
Tylko, ze jak turbawka padnie, to jest wydatek
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
dokładnie tylko trzeba pamietac zeby zawsze ja ochłodzic a do dwusuwowych dieslow, hmm nie wiem czy sa jeszcze produkowane do uzytku dziennego (na okretach to wiadomo ze sa dwusuwy) chyba multicary miały dwusuwowe diesle chociaz tak nie brzmia, te małe traktorki cos w stylu dzika(ktory swoja droga tez miał diesla 2t) co sa produkowane chyba maja takie dyszelki
- Alonzo
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 5550
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
- Lokalizacja: Dobroń
Alonzo napisał(a):dokładnie tylko trzeba pamietac zeby zawsze ja ochłodzic
I u mając Dieselka, trzeba pamiętać, że przy rozruchu ( szczególnie tych starszych konstrukcji ), nie wolno dodać za dużo gazu, bo jeżeli silnik od razu załapie na wysokich obrotach, to pompa olejowa jeszcze nie poda oleju, no i w końcu nam się i silniczek i turbinka zaciera Tak samo przy gaszeniu, nie wolno dać silniczkowi 5tys. obrotów i wyłączyć zapłonu, bo też się turbinka zaciera
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
tez diesla zanim sie odpali tego starczego trzeba porzadnie nagrzac, szczegolnie jesli jest to diesel taki roboczy znaczy w jakis ciezarowkach maszynach itd.(te z wielkim momentem i bardzo nisko umieszczona moca) nie wiem czemu tak maja ale je sie dosc ciezko odpala i trzeba je szczegolnie zima grzac dosc długo, mojego busa musiałem trzy razy grzac zima inaczej czekało mnie krecenie rozrusznikiem(a to był bus z 2004r. ) takze te diesla w osobowkach w te robocze to dwie rozne bajki a ogolnie diesla raczej nie powinno sie bez obciazenia gazowac ostro bo rozrzad moze sie posypac
- Alonzo
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 5550
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
- Lokalizacja: Dobroń
Pitucha napisał(a):Tylko, ze jak turbawka padnie, to jest wydatek
tylko jak ktos nie umie jezdzic to i rower zajezdzi
bo tak to to nie padają tak czesto
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
enduras napisał(a):tylko jak ktos nie umie jezdzic to i rower zajezdzi
Masz racje :P
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
mandos napisał(a): diesel okrętowy Wartsila-Sulze
Oooo tak , to jest potwór. Wielkości bloku mieszkalnego. Jest o nich kilka filmów na "Jutubie" - warto poszukać. A ja podrzucę jeszcze jednego Diesla, "cwajtakta" - nasz poczciwy Ursus C45, czyli pochodna Lanz-Bulldoga. Bajeczna maszyna
- jarekvolvo
- MotoManiak
- Posty: 773
- Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
- Lokalizacja: Milanówek
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...
jarekvolvo napisał(a):C45, czyli pochodna Lanz-Bulldoga
Nie pochodna, a Polska kopia, wolne obroty ma tak niskie, że można je liczyc stojąc obok.
-
Angler - Zwycięzca konkursu
- Posty: 2224
- Dołączył(a): 12 sie 2007, o 20:33
- Lokalizacja: Rawicz
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Yamaha XS 400 27 KM, Opel Meriva 1,7CDTI 100kuni, Keeway Cruiser 18 koników i Peżo ludix mocy b/d.
Angler napisał(a):Nie pochodna
"Pochodna" jest kopią
Angler napisał(a):wolne obroty ma tak niskie, że można je liczyc
Dlatego był stosowany wskaźnik kierunku obrotów, po prawej stronie u dołu "deski" - silnik ten z łatwością odpalał w obie strony. Nie sprawdzenie kierunku pracy groziło poważnym wypadkiem.
- jarekvolvo
- MotoManiak
- Posty: 773
- Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
- Lokalizacja: Milanówek
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...
Quniuś napisał(a):a on do tyłu
Dokładnie . Zresztą każdy dwusów może tak zapalić. Np. w Velorexach bieg wsteczny był tak realizowany. Był tam przełącznik krzyżowy dynastartera i przełącznik przerywaczy. Miał cztry biegi do przodu i cztery do tyłu
- jarekvolvo
- MotoManiak
- Posty: 773
- Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
- Lokalizacja: Milanówek
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...
Posty: 74
• Strona 3 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości