Chciałbym się dowiedzieć jakie są różnice między tymi silnikami ale nie chodzi mi np. o kształt karterów lub dekli tylko o stopień sprężania i wysokości okien w cylindrze od TS itp.
Jeżeli ktoś by miał silnik od Jawy na stole to prosiłbym o sprawdzenie.
I jak by ktoś miał instrukcję, katalog części do CZ lub jakieś inne księgi to chętnie przyjąłbym jakieś skany lub zdjęcia.
Silnik CZ350 i Jawa 350 TS [różnice]
Posty: 13
• Strona 1 z 1
W downloadzie większość wygasła ale i tak mam dużo tego na kompie tylko szkoda że do jawy.
Nie mogę nic konkretnego znaleźć na temat CZ.
Żadnych katalogów lub oryginalnych czeskich instrukcji.
--------------------
Znalazłem stopnie sprężania:
W CZ to 9,2 a w jawie 10,2.
Chciałbym jeszcze tylko dorwać mapy kanałów z jawy.
Nie mogę nic konkretnego znaleźć na temat CZ.
Żadnych katalogów lub oryginalnych czeskich instrukcji.
--------------------
Znalazłem stopnie sprężania:
W CZ to 9,2 a w jawie 10,2.
Chciałbym jeszcze tylko dorwać mapy kanałów z jawy.
- wojtek278
- MotoManiak
- Posty: 472
- Dołączył(a): 24 sie 2008, o 16:20
- Lokalizacja: Stróża
- Pochwały: 3
Mam instrukcję obsługi CZ 350, spróbuje zmusić się do skanowania ale niczego nie obiecuję
Ale w tej instrukcji za duzo o silnikach nie ma.
Edit:
http://zion.ajd.czest.pl/~laszlo/laszlo ... 350.tar.gz
Ale w tej instrukcji za duzo o silnikach nie ma.
Edit:
http://zion.ajd.czest.pl/~laszlo/laszlo ... 350.tar.gz
-Jak byś ostatni raz jechał motocyklem, to jak byś jechał?
-zapie*ał bym ile wlezie
-zapie*ał bym ile wlezie
-
Laszlo - MotoManiak
- Posty: 466
- Dołączył(a): 26 cze 2008, o 16:04
- Lokalizacja: Gorzkowice
hmm jeśli chodzi ci o ciekawostki a nie cechy konstrukcyjne to tak:
CZ350 ma z reguły prądnicę (po 1986 mialy alternator) a TS alternator, i co za tym idzie te pierwsze 6V a te drugie 12.
CZ350 ma o jakieś 5km mniej mocy i jakiegoś niutonometra momentu obrotowego mniej
CZ 350 ma dwa okna wydechowe i dwa okna płuczące na cylinder, a TS 350 ma 1 okno wydechowe na cylinder i 4 okna płuczące na cylinder
CZ350 ma 3 łożyska podtrzymujące wal korbowy a TS 350 4 łożyska
z tego powyżej wynika że CZ 350 ma lewą skrzynie korbową większą od prawej
w CZ 350 3 szpilki podtrzymują każdy z cylindrów, a w TS po 4
oba silniki mają prawie identyczną skrzynię biegów
i oba mają calkowicie inne sprzęgła, co ciekawe na forum jawy uważają że to z CZ jest pod każdym względem lepsze
CZ mają bardziej archaiczny gaźnik, ale podobnoć mniej palą od TS (mniejsze dysze)
tłumiki w TS 350 potrafią wystrzelić likwidując wszelkie formy życia w promieniu 100m za motorem, w CZ są tłumiki "cygara" które aż tak nei strzelają, i ogólnie malo sie mówi o zabiciu przez tłumik CZ
CZ350 ma z reguły prądnicę (po 1986 mialy alternator) a TS alternator, i co za tym idzie te pierwsze 6V a te drugie 12.
CZ350 ma o jakieś 5km mniej mocy i jakiegoś niutonometra momentu obrotowego mniej
CZ 350 ma dwa okna wydechowe i dwa okna płuczące na cylinder, a TS 350 ma 1 okno wydechowe na cylinder i 4 okna płuczące na cylinder
CZ350 ma 3 łożyska podtrzymujące wal korbowy a TS 350 4 łożyska
z tego powyżej wynika że CZ 350 ma lewą skrzynie korbową większą od prawej
w CZ 350 3 szpilki podtrzymują każdy z cylindrów, a w TS po 4
oba silniki mają prawie identyczną skrzynię biegów
i oba mają calkowicie inne sprzęgła, co ciekawe na forum jawy uważają że to z CZ jest pod każdym względem lepsze
CZ mają bardziej archaiczny gaźnik, ale podobnoć mniej palą od TS (mniejsze dysze)
tłumiki w TS 350 potrafią wystrzelić likwidując wszelkie formy życia w promieniu 100m za motorem, w CZ są tłumiki "cygara" które aż tak nei strzelają, i ogólnie malo sie mówi o zabiciu przez tłumik CZ
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Mariusz widzę że co nieco na ten temat wiesz
Ogólnie to szukam tych 5KM gdzie one się zgubiły.
Teraz już wiem co to spowodowało.
Czyli tak:
-w cz mniejszy stopień sprężania
-większa objętość skrzyni korbowej
-no i ta różnica powierzchni okien
Jeszcze tylko interesują mnie wysokości okien. Czy są tam jakieś różnice?
Ogólnie to szukam tych 5KM gdzie one się zgubiły.
Teraz już wiem co to spowodowało.
Czyli tak:
-w cz mniejszy stopień sprężania
-większa objętość skrzyni korbowej
-no i ta różnica powierzchni okien
Jeszcze tylko interesują mnie wysokości okien. Czy są tam jakieś różnice?
- wojtek278
- MotoManiak
- Posty: 472
- Dołączył(a): 24 sie 2008, o 16:20
- Lokalizacja: Stróża
- Pochwały: 3
Odnośnie sprzęgła:
Zmorą TS'ek jest aluminiowy kosz który lubi pęknąć.
W CZ ten kosz jest stalowy i jest nie do zdarcia.
Dlatego sprzęgło w CZ jest chwalone i zalecane to zamontowanie w TS.
Zmorą TS'ek jest aluminiowy kosz który lubi pęknąć.
W CZ ten kosz jest stalowy i jest nie do zdarcia.
Dlatego sprzęgło w CZ jest chwalone i zalecane to zamontowanie w TS.
-Jak byś ostatni raz jechał motocyklem, to jak byś jechał?
-zapie*ał bym ile wlezie
-zapie*ał bym ile wlezie
-
Laszlo - MotoManiak
- Posty: 466
- Dołączył(a): 26 cze 2008, o 16:04
- Lokalizacja: Gorzkowice
a jawa 350 lux miała silnik jak w CZ a tłumiki jak w TS
a takiego "wystrzelenia" tłumika to byłem świadkiem
fakt moży być groźne, ale TS ma tłumiki pod troche większym kątem od ziemi
a takiego "wystrzelenia" tłumika to byłem świadkiem
fakt moży być groźne, ale TS ma tłumiki pod troche większym kątem od ziemi
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
dlaczego moc inna? całkowicie inne rozplanowanie kanałów i okien, jak pisałem TS jest czteropłukiem, za to CZ ma dwa okna wydechowe. kolejna sprawa to inny gaźnik, inny wydech, inny wał, więc jak widzisz ta sama zostaje tylko skrzynia
PS pomiędzy silnikami jawy 634 a CZ 350 są różnice jak chociażby inne wyjście kabli z silnika czy inne mocowania, jak chociażby to że w CZ jest plastikowa skówka od tylnego łańcucha (bardzo fajny patent)
PS pomiędzy silnikami jawy 634 a CZ 350 są różnice jak chociażby inne wyjście kabli z silnika czy inne mocowania, jak chociażby to że w CZ jest plastikowa skówka od tylnego łańcucha (bardzo fajny patent)
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Jawa 350 lux też stoi w garażu z takim silnikiem ale dorwać do niego rysunek to tragedia
Ja zabrałem się za CZ-tkę.
Rozebrałem silnik teraz czas na nowe łożyska, regeneracje wału, szlify cylindrów, kute wodziki i inne graty. Tylko skąd ja wezmę fundusze
Wiecie może czy w stopie korbowodu też jest bieżnia którą można wymienić tak jak w główce?
Ja zabrałem się za CZ-tkę.
Rozebrałem silnik teraz czas na nowe łożyska, regeneracje wału, szlify cylindrów, kute wodziki i inne graty. Tylko skąd ja wezmę fundusze
Wiecie może czy w stopie korbowodu też jest bieżnia którą można wymienić tak jak w główce?
- wojtek278
- MotoManiak
- Posty: 472
- Dołączył(a): 24 sie 2008, o 16:20
- Lokalizacja: Stróża
- Pochwały: 3
Re: Silnik CZ350 i Jawa 350 TS [różnice]
Wiecie może czy w stopie korbowodu też jest bieżnia którą można wymienić tak jak w główce?
Tak, jest i da się wymienić ale musisz sobie spasować po wciśnięciu przez szlifowanie w specjalnym przyrządzie montowanym na tokarkę.
Różnica w mocy w silnikach Jawy 350 TS oprócz układu okien w cylindrach wynika też z innych tłumików. "Cygara" od CZ350 mają fajny wygląd i dźwięk ale niestety dławią silnik. W tłumikach Jawy po przerobieniu wkładów tłumiących silnik dostaje większego kopa i lepiej się zbiera z wolnych obrotów. Cygara niestety nie ta się tak przerobić w prosty sposób.
Jawa najlepiej się zbiera z wolnych obrotów na długich wydechach (102 cm) ze skróconym wkładem (tylko wkładem a nie całym tłumikiem!). Wtedy uzyskuje się rezonans przy niższych obrotach co przekłada się na odczuwalną większą moc i lepszy moment obrotowy. Niestety spora część nieświadomych właścicieli skraca tłumiki licząc na większą moc bez żadnych obliczeń i symulacji a to duży błąd, ponieważ silnik wtedy pracuje w rezonansie (największa moc) np. przy 8-10 tys obr których nigdy nie osiągnie. Dwusuw to zupełnie inna bajka niż czterosuw. Dominują tu zjawiska falowe i rezonansowe.
- mtx32
- MotoManiak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 23 kwi 2019, o 13:47
- Pojazdy: Jawa 350 (638-5)
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 262 gości