Romet Ogar 200&205

Miejsce gdzie możecie prowadzić swobodne rozmowy na tematy motoryzacyjne. Taki Off-topic ale związany z motoryzacją!

Postprzez staszek » 30 sie 2009, o 19:44

Racz zauważyć że S38 był produkowany do lat 90tych tylko pod inną postacią a wiec nie był taki zły
Szlif: Mechaniczna obróbka motocykla i motocyklisty w wyniku jazdy niekoniecznie na kołach i niekoniecznie po asfalcie
Avatar użytkownika
staszek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 192
Dołączył(a): 23 kwi 2007, o 19:06
Lokalizacja: Grudzielec

Postprzez Pani Kontekstowa » 30 sie 2009, o 19:44

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Artur » 30 sie 2009, o 20:05

Oglądaliście Legendy PRL-u o rometach, były to sprzęty na których Polacy uczyli się motoryzacji i duma, że w ogóle mieliśmy jakąś motoryzację, po prostu s38 to silnik kultowy, ale nie jest to silnik do wielkich osiągów sportowych ze względu na konstrukcję silnika, choć też nie mało czasem można z niego wycisnąć, było kilku użytkowników na forum co tuningowało z powodzeniem te silnik, głównie ze względu na niemożliwość wybicia tuleii i słaby wałek zdawczy ma pewne ograniczenia, 019 jest już pod tym względem trochę lepszy, aczkolwiek, potwierdzam do 223 to mu jeszcze sporo brakluje, ale nasi konstruktorzy o tym wiedzieli, ale mieli związane ręce ze względu na system jaki panował, ale był już ten temat poruszany. :wink:
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez staszek » 30 sie 2009, o 20:20

no pewnie że nie wyścigowe - to miało zapiepszać tylko przepisowe 45km/h nie wiadomo dlaczego się do tego stosowali przecierz motorower może jechać szybciej tylko uzytkownik nie może przekraczać tych 45. Konsturktorzy za bardzo dbali o urzytkownika żeby sie nie zabił na romeciku. A ze słabym wałkiem zdawczym nigdy się nie spotkałem poza kumplem który jeździł we 3 osoby na romecie. i wcale nie mieli związanych rąk przecierz powstał 019 później 027. Co prawda przez 30 lat klepali te S38 ale to na pewno ze względów finansowych
Szlif: Mechaniczna obróbka motocykla i motocyklisty w wyniku jazdy niekoniecznie na kołach i niekoniecznie po asfalcie
Avatar użytkownika
staszek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 192
Dołączył(a): 23 kwi 2007, o 19:06
Lokalizacja: Grudzielec

Postprzez tara512 » 30 sie 2009, o 20:28

Artur4567 No a jawka kaczka to z którego roku jest :) z 1962 :D a wiadomo przecież że pierwsze jawki z podobnym silnikiem powstawały już w 1947r.!! i potem te silnik były tylko ulepszane podobnie jak w Polsce s38 i 023.
Ogar 200 aktualnie
Jawa 50 Mustang 1973rok simson s51 w częściach i ETZ 150 został tylko simek
Avatar użytkownika
tara512
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 732
Dołączył(a): 13 sty 2008, o 13:27
Lokalizacja: Łowicz

Postprzez staszek » 30 sie 2009, o 20:33

dokładnie, i gdyby nie to że inne kraje miały lepsze motorowery (simson) i zaczęto je sprowadzać do naszego kraju to mogli by robić tego 023 jeszcze przez 100 lat.
Szlif: Mechaniczna obróbka motocykla i motocyklisty w wyniku jazdy niekoniecznie na kołach i niekoniecznie po asfalcie
Avatar użytkownika
staszek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 192
Dołączył(a): 23 kwi 2007, o 19:06
Lokalizacja: Grudzielec

Postprzez Artur » 30 sie 2009, o 20:40

tara512< no tak, ale to nie jest żaden argument, mi chodzi tylko o to, że niektóre porównania nie mają sensu, to tak jak ludzie, którzy się nie znają na motoryzacji porównują samochody z innych klasa i segmentów, po prostu niektóre porównania w motoryzacji są bez sensu tak jest i koniec, a mi chodziło o jawkę bodajże 555, sorry, ale nie znam się na jawkach, to jest tak jakby, ktoś powiedział porsche jest lepsze od ferari, ale co to za porównanie, dlatego testy takich pojazdów robi się na torze i wtedy dopiero można coś powiedzieć, dam jeszcze jeden przykład, to tak jak się porównywało ruską ładę do naszego 125p. porównanie też bez sensu, ze względu na poziom Polskiej motoryzacji, to tak samo jak porównywano polonaza do golfa, znów porównanie bez sensu, ze wzgledu na poziom Niemieckiej motoryzacji i kapitał jaki mieli Niemcy a jaki Polacy, do czego zmierzam, że zawsze jest istotny kontekst danego porównania, z reguły robią to ludzie, którzy się nie znają na motoryzacji. :F
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Komar Rider » 30 sie 2009, o 21:28

staszek napisał(a):jeździł we 3 osoby na romecie. i wcale nie mieli związanych rąk


To dobrze, bo by się chyba przewrócili :D
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez staszek » 30 sie 2009, o 21:34

nie o to mi chodziło :D tam jest kropka
Szlif: Mechaniczna obróbka motocykla i motocyklisty w wyniku jazdy niekoniecznie na kołach i niekoniecznie po asfalcie
Avatar użytkownika
staszek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 192
Dołączył(a): 23 kwi 2007, o 19:06
Lokalizacja: Grudzielec

Postprzez Patryk. » 30 sie 2009, o 22:30

Ja dopiero mam zamiar kupic Ogara i zdecydowałem sie na Ogara 200 , ponieważ ma 3,5 KM i 3 biegi , a i ten dźwięk :D (fajny :F ) a do polskich silników nigdy sie nie przyzwycziłem :/ ponieważ zawsze sie obawiałem że cos sie zepsuje , a jak 223 sie zepsuje to ide " dwa kroki" i jestem u sąsiada który cale życie jeździł Ogarem 200 i umie wszystko przy nich zrobić :D

A do silnika 223 są większe możliwości tuningowe :D :F
Patryk.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2119
Dołączył(a): 25 lip 2009, o 11:35
Pochwały: 7

Postprzez Konik » 30 sie 2009, o 22:35

Patryk.F. napisał(a):A do silnika 223 są większe możliwości tuningowe :D :F

Seryjne osiągi wystarczają. W bardzo dobrym stanie Ogar, na 13z zębatce zdawczej 70km/h powinien osiągnąć. :yes:
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5415
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez Patryk. » 31 sie 2009, o 11:14

Seryjne osiągi wystarczają. W bardzo dobrym stanie Ogar, na 13z zębatce zdawczej 70km/h powinien osiągnąć. :yes:


Ale zawsze można dać 50/4 ,spawany wydech,gaźnik mikuni lub dellorto i membranke i wtedy 95 km/h jedzie :D , tylko spalanie ogromne :shock:
Patryk.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2119
Dołączył(a): 25 lip 2009, o 11:35
Pochwały: 7

Postprzez staszek » 31 sie 2009, o 13:14

taa 95 a z tłumika bedzie Ci buchał ogień
Szlif: Mechaniczna obróbka motocykla i motocyklisty w wyniku jazdy niekoniecznie na kołach i niekoniecznie po asfalcie
Avatar użytkownika
staszek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 192
Dołączył(a): 23 kwi 2007, o 19:06
Lokalizacja: Grudzielec

Postprzez Adamas1 » 31 sie 2009, o 20:54

NIEZGODZE SIĘ Z TYM że 023 pójdzie tylko 50 km/h... mój ojciec wymienił wał, cylinder, itp, itd, cylinder na 55 (chiński, ale bardzo dobrze trafił) pożądnie dotarty ponad 60-65 nawet do 70, Ja wyminiłem to samo w 019, ale trafiłem na gorszy cylek, i v-maxa mam 55 (mierzone skuterem) i jak wsiąde na tego 023 to odrazu luksus... ma takie doj*banie że jak wkręcam się tak na 2/3 manetki to zaczyna... nieidzie tego napisać.. .jak krosss przyspieszać... reakcja na gaz odrazu... powaga... to ma moc... możecie nie wierzyć... ale ja wiem co pisze... ojciec kumpla wiózł to mu kupel mówił że lepiej idzie jak jego ogar i jawka... na jedynce ze 30-35 idzie :yes:



i nie gadajcie że ogar by mnie wyprzedził...
Adamas1
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1734
Dołączył(a): 5 lip 2009, o 09:22
Lokalizacja: okolice Chojnic
Pojazdy: 2x OGAR 200, OGAR 205, Komar 2350, Delta, rower Goplana 1966

Postprzez Konik » 31 sie 2009, o 20:55

Adamas1 a licznik działa? :mrgreen: . Według mnie jest to technicznie nie możliwe- musiał by wykręcić minimum te 7000obr/min żeby wyciągnął te 70km/h ;).
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5415
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez Adamas1 » 31 sie 2009, o 20:59

i wkręca... około 30 na jedynce ma... napewno... tego rometa jeszcze nie mierzyliśmy, ale jak sie moim 019 bujnołem do tych 55, a później tamtym, to odrazu różnica... jawke też mieliśmy... taką jak ty masz w avatarze.. 5 km z pod dupy uciekała a reszta drogi pchanie :twisted: :evil: na drugi dzień odpaliła od kopa... :F
Adamas1
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1734
Dołączył(a): 5 lip 2009, o 09:22
Lokalizacja: okolice Chojnic
Pojazdy: 2x OGAR 200, OGAR 205, Komar 2350, Delta, rower Goplana 1966

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do MotoChat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 302 gości

cron