Jak zbudować prostą glebogryzarkę?

Miejsce gdzie możecie prowadzić swobodne rozmowy na tematy motoryzacyjne. Taki Off-topic ale związany z motoryzacją!

Jak zbudować prostą glebogryzarkę?

Postprzez Babetta » 20 sie 2011, o 18:49

Witam

Na youtubie znalazłem taka samoróbkę glebogryzarki na silniku od rometa, czy można by to jeszcze jakoś uprościć, ulepszyć i żeby była mniejsza, bardziej mobilna.



http://www.youtube.com/watch?v=ga74uEArbyQ
Avatar użytkownika
Babetta
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 23 maja 2008, o 19:32
Lokalizacja: Wrocław

Jak zbudować prostą glebogryzarkę?

Postprzez Pani Kontekstowa » 20 sie 2011, o 18:49

Miejsce na reklamę
Pani Kontekstowa
 

Jak zbudować prostą glebogryzarkę?

Postprzez Rade_k » 20 sie 2011, o 18:58

jak chcesz to mam taki traktorek na sell.


http://imageshack.us/photo/my-images/64 ... 19034.jpg/

+ jakies tam przyrzady do niego (nie pamietam co jest)

tylko ze jest do naprawy rozrusznik(sznurek pekl) ale palic pali
Avatar użytkownika
Rade_k
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 422
Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 18:49
Lokalizacja: Zimna Wódka
Pochwały: 4
Pojazdy: ogar 200

Jak zbudować prostą glebogryzarkę?

Postprzez Babetta » 20 sie 2011, o 19:42

magdamichał

fajny ciągniczek , ja potrzebuje czegoś zdecydowanie mniejszego "takiego mini mini".
Avatar użytkownika
Babetta
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 23 maja 2008, o 19:32
Lokalizacja: Wrocław

Jak zbudować prostą glebogryzarkę?

Postprzez magneto » 20 sie 2011, o 20:13

Ten z YT niezle wymłodził gość . jedynie do poprawki wg mnie przy nim to przeniesienie napedu.
Ten łańcuch szorujacy w ziemi długo nie pociagnie . :)
Obrazek
Avatar użytkownika
magneto
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 12:52
Lokalizacja: Wola
Pochwały: 2

Jak zbudować prostą glebogryzarkę?

Postprzez Rade_k » 20 sie 2011, o 21:04

ok nie ma sprawy. czy ja wiem czy on jest taki duży:] to jest traktorek ogrodowy

a co do tego filmiku to tak jak wspominał magneto przełożenie trochę inaczej mógł zastosować i jeszcze bym dal jakieś małe kola do glebogryzarki.
Avatar użytkownika
Rade_k
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 422
Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 18:49
Lokalizacja: Zimna Wódka
Pochwały: 4
Pojazdy: ogar 200

Jak zbudować prostą glebogryzarkę?

Postprzez Babetta » 20 sie 2011, o 21:10

Magneto
Jak byś poprawił to przeniesienie napędu?

Jak można zrobić jak najmniejszę glebogryzarkę na powyższym przykładzie?
Avatar użytkownika
Babetta
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 23 maja 2008, o 19:32
Lokalizacja: Wrocław

Jak zbudować prostą glebogryzarkę?

Postprzez Łukasz. » 20 sie 2011, o 21:40

Babetta, tylko na YT jest taki filmik? Bo znowu w Niemczech zablokowany...

Co do napędu, nie widzę, jak jest to tutaj wykonane, ale może by tak pasek klinowy? Albo nawet podwójny.

I przy okazji:magdamichał, powiedz mi, ile byś rządał za ten wehikuł?
Obrazek
Obrazek
"...gdy ktoś, kto mi jest światełkiem, gaśnie nagle w biały dzień..."
Avatar użytkownika
Łukasz.
@admin
@admin
 
Posty: 4403
Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
Lokalizacja: Czasem tu, czasem tam...
Pochwały: 10
Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87

Jak zbudować prostą glebogryzarkę?

Postprzez Babetta » 21 sie 2011, o 01:59

Niestety tylko ten filmik jest na yt

I jak zrobić zeby ten łańcuch nie rył w glebie?
Avatar użytkownika
Babetta
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 23 maja 2008, o 19:32
Lokalizacja: Wrocław

Jak zbudować prostą glebogryzarkę?

Postprzez Marcek » 21 sie 2011, o 10:40

Tak jak pisze Łukasz., najlepiej byłoby zamiast łańcucha dać pasek. Napęd bez ślizgania przeniesie, a ziemia mu nie zaszkodzi. Ewentualnie zrobić jakąś w miarę szczelną osłonę.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 5715
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 2

Re: Jak zbudować prostą glebogryzarkę?

Postprzez husek » 21 sie 2011, o 12:32

Marcek napisał(a):Tak jak pisze Łukasz., najlepiej byłoby zamiast łańcucha dać pasek. Napęd bez ślizgania przeniesie, a ziemia mu nie zaszkodzi. Ewentualnie zrobić jakąś w miarę szczelną osłonę.


Na pasku będą w kij starty po za tym pasek klinowny jesli o taki mowa to musi byc odpowiednio napiety przez co znów troche mocy odejdzie na rzecz naciganiecia a ten silnik za wiele mocy nie ma ,na filmiku widac że lekko mu nie jest.
Z osłoną juz lepszy pomysł.
Avatar użytkownika
husek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 212
Dołączył(a): 28 mar 2011, o 04:56
Lokalizacja: Rawa

Re: Jak zbudować prostą glebogryzarkę?

Postprzez Babetta » 21 sie 2011, o 15:59

Osłaniając łańcuch to i tak osłona będzie ryła w ziemi i utrudniała trochę pracę, jak można rozwiązać napęd noży?
Jakby wstawić koło na przód to polepszy to prace czy utrudni.
Avatar użytkownika
Babetta
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 23 maja 2008, o 19:32
Lokalizacja: Wrocław

Jak zbudować prostą glebogryzarkę?

Postprzez Łukasz. » 21 sie 2011, o 16:16

husek napisał(a):a ten silnik za wiele mocy nie ma

A skutery na paskach chodzą :P

husek napisał(a):to musi byc odpowiednio napiety

Łańcuch w sumie też.
husek, łańcuch i pasek działąją praktycznie tak samo, tyle że:
-łańcuch musi być konserwowany, ale wtedy zyskujemy na wiele większej trwałości
-pasek ma mnieszą trwałość, ma tendencję do ślizgania (czasami zaleta, a czasami wada :P ), ale jego konserwacja ogranicza się tylko do okresowego sprawdzenia napięcia paska.

Najpopularniej przekazuje się napęd przez łańcuch, pasek i przekładnie. Ciągnikowe glebogryzarki mają najczęściej (w sumie z innym sposobem się tam nie spotkałem) przekładnie kątowe i wały przegubowe. Trwałe jak cholera, zalejesz olejem i w sumie nic więcej nie robisz, czasami tylko sprawdzasz jego poziom i nasmarujesz przeguby. No ale, domowym sposobem wątpię, by udało Ci się zrobić takie przeniesienie napędu :P

No niestety, na ciemno nic nie dam rady wymyślić, nie wiem, może ktoś ściągnie ten filmik, wpakuje na jakiś serwer i przyśle mi na PW link?
Obrazek
Obrazek
"...gdy ktoś, kto mi jest światełkiem, gaśnie nagle w biały dzień..."
Avatar użytkownika
Łukasz.
@admin
@admin
 
Posty: 4403
Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
Lokalizacja: Czasem tu, czasem tam...
Pochwały: 10
Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87

Jak zbudować prostą glebogryzarkę?

Postprzez Tomek » 21 sie 2011, o 16:54

zaraz będzie ;)

zawsze można przenieść napęd kołami zębatymi. Wystarczą 3 koła, a napęd masz w tą samą stronę co teraz, ale bez paska/ łańcucha :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 6854
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Pochwały: 65
Pojazdy: Cezet 350 472.5, Renault Espace phII

Jak zbudować prostą glebogryzarkę?

Postprzez Tomek » 21 sie 2011, o 17:57

Łukasz., własnie coś sobie wymyśliłem.
Skoro jesteś w Niemcowni, to może widać tam takie fabryczne glebogryzarki? Nie uwierzę, że tam same giganty :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 6854
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Pochwały: 65
Pojazdy: Cezet 350 472.5, Renault Espace phII

Jak zbudować prostą glebogryzarkę?

Postprzez Łukasz. » 21 sie 2011, o 18:43

Tomek napisał(a):to może widać tam takie fabryczne glebogryzarki?

Jakiś dziadek jeździ po wsi dzikiem, to wszystko :P Reszta to już sprzęt większego pokroju, tu w Niemczech mówią na ciągnik mocy 100 PS, że to w sumie mały ciągnik :D

Babetta, Muszę Cię zganić :D Dlaczego? ano bo już kiedyś podobny temat powstał, a najlepsze jest to że sam go zakładałem :P Co prawda pytałem tam o minitraktorek do wszystkiego, ale odpowiedzi dostałem również na temat glebogryzarki. M.in. coś takiego mi ktoś polecił: http://www.mt.com.pl/archiwum/91-Nw-05- ... linowa.pdf

Jeżeli nic z tego nie rozumiesz, to radzę Ci porzucić plany budowy. Jeżeli rozumiesz doskonale, to do dzieła, zmniejszasz tylko silnik, szerokość roboczą i używasz lżejszych materiałów, np. cieńsze profile itp.

A jeżeli mówimy o modyfikacji tego co podałeś (pozdro dla Tomka :P ), i o twoim kole z przodu, to owszem, może pomóc regulować głębokość, łatwo też będzie się nią przemieszczać (np. gdy chcemy zawrócić w miejscu, którego nie chcemy uprawiać).
Tomek napisał(a):zawsze można przenieść napęd kołami zębatymi.

Jak już napisałem, wtedy jest problem ze smarowaniem, ciężko zrobić osłonę tak szczelną, że może w niej być olej. A przy takich prędkościach koła zębate muszą być w kąpieli olejowej.
Babetta napisał(a):Osłaniając łańcuch to i tak osłona będzie ryła w ziemi i utrudniała trochę pracę,

Można si ę i z tym uporać, trzeba tak dobrać wcześniejsze przełożenia, by zębatka, która odbiera napęd przy "łapkach" była możliwie jak najmniejsza. Wtedy montujemy osłonę i nic w ziemi nie ryje, poza tym, co ma ryć :P
Obrazek
Obrazek
"...gdy ktoś, kto mi jest światełkiem, gaśnie nagle w biały dzień..."
Avatar użytkownika
Łukasz.
@admin
@admin
 
Posty: 4403
Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
Lokalizacja: Czasem tu, czasem tam...
Pochwały: 10
Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87

Następna strona

Powrót do MotoChat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: NIKE i 12 gości