Witam,
O tej kosiarce już trochę pisałem na forum, bo miałem już z nią problemy. Ale, sezon do końca przeleciała, i na zimę się o niej zapomniało... Silnik, jaki w niej siedzi, to dwusuwowy sachs, nie znam szczegółów.
Przyszła wiosna, trza zacząć trawniki kosić. No to dawaj, kosiarka, i odpalamy Pierwsze pociągnięcie linką, nic. Drugie, również. I tak przez pół godziny. Kurna, co jest? Świeca iskrę ma, paliwo dochodzi, powinna gadać, a tu ani widu ani słychu.
Dałem sobie spokój, wziąłem starą elektryczną ( o dziwo, odpaliła bez problemu ), trawę pokosiłem. Ale że mam kawał powierzchni, to kabel jest złym rozwiązaniem. Czyli trzeba reanimować spalinowca. Mówię sobie, może inną świecę założę, coś tam pogrzebałem, po 40 minutach, chodzi, ale tylko przez 15 sekund. po 15 minutach sytuacja się powtarza, i to w sumie byłoby na tyle, bo nawet iskra znikła. Wkurzyłem się, wziąłem dzisiaj od rana kosiarkę na warsztat, całkowicie rozkręciłem, znalazłem dodatkowo kilka innych drobiazgów, ale one nie mają wpływ na iskrę. Oczywiście odkryłem też, jakim cudem powstaje tam iskra, ten silnik jest prosty jak but Mamy tylko spore koło z umieszczonym w jednym miejscu magnesem, który to, gdy przechodzi koło cewki, na którym również de facto jest magnes, tworzy iskrę. Żadnych kondensatorów, żadnych przerywaczy, kompletnie tylko 2 elementy układu zapłonowego To skoro jest to tak proste, to jedyne, co mogło się zepsuć, to albo świeca (wykluczam, bo jest sprawna na bank), albo cewka. Nic prostszego, kupić nową i założyć, i można jechać. A jednak jest problem...
W internecie nie mogę znaleźć cewki do silnika SACHS do kompletnie żadnego silnika. Uznałem, że tak nic nie zrobimy, więc wziąłem starą cewkę, spisałem oznaczenia ( oto one: Prufrex CDI136/4 ), i takiej cewki również nie mogę znaleźć.I teraz pytanie, jak dobrać zamiennik? W serwisie stihla, gdzie w sumie naprawiają wszystko co spalinowe, uznali, że nie opłaca się tego naprawiać, bo jest za stare. Tyle że na chwilę obecną na lepszą kosiarkę mnie nie stać, i muszę reanimować starą, i tylko brakuje mi tej cewki. Pomoże ktoś?
A, i jeszcze jedno. Inne nowe cewki, o podobnej budowie, trochę kosztują. 150 zł to optymalna cena Więc wolałbym się upewnić, czy moja cewka jest na pewno uszkodzona, czy może to jednak co innego? Jak można sprawdzić sprawność cewki zapłonowej?
Kosiarka SABO (silnik SACHS)
Posty: 3
• Strona 1 z 1
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Kosiarka SABO (silnik SACHS)
z tego co mi sie wydaje to te silniki to kopie hondy wiec poszukaj od hondy
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Kosiarka SABO (silnik SACHS)
Na razie ustaliłem, że cewka jest walnięta. Na chwilę obecną szukam zamiennika.
Nie bardzo pasują cewki z hondy, choćby mocowaniem...
adrian napisał(a):z tego co mi sie wydaje to te silniki to kopie hondy wiec poszukaj od hondy
Nie bardzo pasują cewki z hondy, choćby mocowaniem...
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 428 gości