Reaktywacja Opla Vectry B lift.

Miejsce gdzie możecie prowadzić swobodne rozmowy na tematy motoryzacyjne. Taki Off-topic ale związany z motoryzacją!

Reaktywacja Opla Vectry B lift.

Postprzez cross2900 » 7 sie 2016, o 11:13

dieludolfs napisał(a):Zakupiłem na ten cel 1,5l bazy

Tyle to na całe auto wystarczy :)
Coś czuję że na dachu dziura wyleci przy dobrym oczyszczeniu tego miejsca :?
Rozumiem że po skończeniu idzie na allegro z dopiskiem igła niemiec płakał jak sprzedawał :D
cross2900
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2350
Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
Pochwały: 15

Reaktywacja Opla Vectry B lift.

Postprzez Pani Kontekstowa » 7 sie 2016, o 11:13

Pani Kontekstowa
 

Reaktywacja Opla Vectry B lift.

Postprzez dieludolfs » 16 sie 2016, o 20:39

cross2900 napisał(a):Tyle to na całe auto wystarczy


Nie wiem, czy nie braknie, bo jak się okazało to chyba jednak do malowania będzie całe auto, no może tylko dach częściowo.
Samochód robiony głównie dla siebie, póki co tata nie myśli o sprzedaży ;)


Korozja z przedniego błotnika usunięta, wszystkie ogniska wyszlifowane i dodatkowo zabezpieczone Cortaninem F, następne epoksyd novola, podkład akrylowy no i kolor ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Niestety w międzyczasie musiałem dokupić nowy pistolet do bezbarwnego, gdyż poprzedni średnio dawał radę :F
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Re: Reaktywacja Opla Vectry B lift.

Postprzez gacekx1 » 17 sie 2016, o 09:46

Ostatnio malowałem 2 auta i nie polecam dużo rozpuszczalnika do bezbarwnego, lepiej mniej i dolać lakier grubo to się łanie rozleje. Pistolet zalecam ustawić na ilość materialu 3/4, natomiast miotła prawie że max :> ciśnienie wedle instrukcji pistoletu :yes:

Co do zabezpieczania antykorozyjnego to polecam zamiast epoxydu podkład reaktywny który zwiąże się z reszkami rdzy które pozostały w strukturze blachy 8) (Novol Protect 340). Bezbarwny kładę w dwóch warstwach, pierwszej kontaktowej delikatnie napylonej, drugiej wylanej.

Fotki klapy oplca corsy:

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
gacekx1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 408
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 2
Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125

Reaktywacja Opla Vectry B lift.

Postprzez dieludolfs » 17 sie 2016, o 14:40

gacekx1, ładnie, jakiego bezbarwnego używasz? :) Ja korzystam z T4W 444 HS i rozcieńczam go 10%, czyli tak jak zaleca producent do wylania lakieru na lustro (przy 5% mamy delikatną morkę coś jak w pojazdach VW), miotłe również ustawiam na max, ponieważ Air Gunsa AZ3 nie ma za bardzo się w tym przypadku czym popisać :F Ten lakier kładę w dwóch pełnych warstwach wylanych, gdyż w pierwszej kontaktowej i drugiej wylanej zostaje ponoć mora, której w Oplu fabrycznie nie ma.
Wieczorem się może zbiorę i wrzucę fotki mojej tylnej klapy, czegoś takiego jeszcze w życiu nie widziałem... :F
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Reaktywacja Opla Vectry B lift.

Postprzez gacekx1 » 17 sie 2016, o 18:08

W przypadku opla kupowalem w lokalnym sklepie - malowana klapa i pol maski, chyba deber. Gdy mam wieksza robote to kupuje t4w z elakiery. Ceny w sklepie zabijaja na wiekszym malowaniu. Pistolet mam Sico gold RP, lipa ale juz sie przyzwyczailem do niego.
Morki nie masz gdyz lakier ma juz swoje lata i sie poprostu wyrownal;)
Avatar użytkownika
gacekx1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 408
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 2
Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125

Reaktywacja Opla Vectry B lift.

Postprzez gacekx1 » 17 sie 2016, o 18:50

Progi bd spawal? Moglbys zrobic jakies fotkii jak,ci to wychodzi? Jak juz malujesz to opierdziel cale auto najlepiej :D
Avatar użytkownika
gacekx1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 408
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 2
Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125

Reaktywacja Opla Vectry B lift.

Postprzez dieludolfs » 18 sie 2016, o 01:07

gacekx1 napisał(a):Morki nie masz gdyz lakier ma juz swoje lata i sie poprostu wyrownal;)


Jednak Opel fabrycznie ma gładszą strukturę lakieru niż przykładowo VW, przez co ciężej jest podrobić powłokę lakierniczą w domowych warunkach ;)


gacekx1 napisał(a):Progi bd spawal? Moglbys zrobic jakies fotkii jak,ci to wychodzi?


Blacharką zajął się tata, gdyż nie mam migomatu a transormatorówkę, do tego wszystkiego dochodzi brak doświadczenia, więc znając życie mógłbym narobić więcej szkód niż pożytku :F

Obrazek


Próg pod drzwiami kierowcy:

Obrazek

Obrazek


Drzwi kierowcy po demontażu listwy, blacha doszczętnie skorodowana, więc tu również trzeba było ciąć i spawać:

Obrazek

Fotka niestety już po szpachlowaniu i szlifowaniu, muszę jeszcze psiknąć epoksydem, gdyż są przecierki do blachy.

Obrazek


Spody drzwi są zdrowiutkie bez grama rdzy, co mnie trochę pozytywnie zdziwiło :D

Obrazek


Końcówka lewego progu, tu również został wycięty i wspawany nowy duży kawałek blachy, również na nadkolu ;)

Obrazek

Obrazek


Błotnika niestety nie dało się uratować, dlatego też pod wyszlifowaną już szpachlą kryje się wspawana wstawka.

Obrazek


Na masce obyło się bez dziur, niestety z racji wielu głębokich rys oraz dużej ilości odprysków na lakierze zdecydowałem się na lakierowanie całościowe. Na chwilę obecną macha przygotowana do malowania, w podkładzie akrylowym :)

Obrazek

Obrazek


Tylna klapa... w ostatnim czasie, w jej dolnej części pokazały się małe pęknięcia szpachli spowodowane korozją. Auto miało kiedyś jakiegoś dzwona w tył, to było widać, więc w sumie nie dziwiłem się, że ktoś wyrównał klapę szpachlą. Podczas dokopywania się do ogniska nie przypuszczałem, że będzie jej tam aż tyle... :F

Obrazek


Poza tym pofalowanym spodem klapy, zgnity jest jeszcze jej dolny rant, póki co się trzyma, ale jest wybrzuszony i można go ściskać palcami :F Wyżarta jest również blacha przy lewej spince tablicy rejestracyjnej.


Szukałem po szrotach nowej tylnej klapy, niestety ponieważ nic nigdzie ciekawego nie było to trzeba ratować starą klapę, by posłużyła chociaż jeszcze ze 2 lata :F

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Reaktywacja Opla Vectry B lift.

Postprzez gacekx1 » 18 sie 2016, o 08:48

Widzę że coś z tego będzie :) To jeszcze stara dobra gruba blacha, tak szybko nie zgnije jak zlikwidowałeś ogniska, spokojnie 10 lat pojeździ. Nie zapomnij profili dokładnie zabezpieczyć.
Avatar użytkownika
gacekx1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 408
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 2
Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125

Reaktywacja Opla Vectry B lift.

Postprzez dieludolfs » 18 sie 2016, o 14:23

gacekx1 napisał(a):spokojnie 10 lat pojeździ


Mam taką nadzieję :P


Myślę nad zrobieniem jednej, albo i dwóch zmian w wyglądzie zewnętrznym boku Vectry. W tej wersji auto fabrycznie wygląda tak:

Obrazek



Cały czas po głowie mi chodzi zrobienie klamek w kolor nadwozia, co powinno zdecydowanie odmłodzić auto. Dodatkowo drugą opcją byłoby oklejenie słupków drzwi matową folią 3M. Efekt końcowy docelowo miałby wyglądać tak:

Obrazek


Która opcja byłaby lepsza, klamki i słupki w kolorze, czy klamki w kolorze i słupki na czarno?
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Reaktywacja Opla Vectry B lift.

Postprzez Norbinuss » 19 sie 2016, o 17:25

Możesz pomalować klamki w kolor i zobaczyć jak będzie Ci się to podobało. Słupki zawsze można okleić. ;) Teraz czarne klamki pasują do relingów. :F
Norbinuss
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 872
Dołączył(a): 30 sty 2013, o 20:23
Pochwały: 4

Reaktywacja Opla Vectry B lift.

Postprzez Bubles » 19 sie 2016, o 19:36

Zostaw wszystko czarne jak jest. Tylko właśnie jeszcze słupki ciemne dorób. Będzie fajnie :yes:
Avatar użytkownika
Bubles
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 218
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 23:45
Pojazdy: Opel Omega B

Reaktywacja Opla Vectry B lift.

Postprzez gacekx1 » 26 sie 2016, o 20:38

Mi lepiej pasują slupki i klamki w kolor auta ;) Co tam z łoplem? Reanimacja ukonczona?
Avatar użytkownika
gacekx1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 408
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 2
Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125

Reaktywacja Opla Vectry B lift.

Postprzez dieludolfs » 1 wrz 2016, o 04:17

gacekx1 napisał(a):Reanimacja ukonczona?


Niestety nie, bardzo mało rzeczy lakierniczych zostało ostatnio zrobionych z powodu złej pogody.

Szpachle trzeba było zrywać, gdyż zaczęła odpadać razem z badziewnym podkładem :F Teraz jako ochrona antykorozyjna jest już stosowany tylko i wyłącznie epoksyd novola.
Btw. tym razem cyknąłem foty wstawionych przez tatę reperaturek za pomocą spawarki elektrodowej:

Obrazek

Obrazek

A więc jak widać można :F


Maska przez ten czas dostała już kolor:

Obrazek


Malowanie boku:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jutro pozostało jeszcze tylko zrobić polerkę. Poza tym muszę dokupić lakieru bazowego, gdyż właśnie dzisiaj już mi się skończył, a do umalowania zastały jeszcze lewe drzwi, cała prawa strona i tylna klapa :F


Koło po polerce G3:

Obrazek


Tylne lampy również zostały potraktowane w ten sam sposób + jeszcze dodatkowo wykończyłem je mleczkiem 3M. Efekt końcowy przerósł moje oczekiwania...

Obrazek


Z bliska, lewa lampa po polerce:

Obrazek


Prawa, nietykana lampa. Nie polerowałem jej, gdyż jest pęknięta u góry.

Obrazek


W to miejsce zakupiłem oryginalną używkę, która następnie również przeszła zabieg polerski :)

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Reaktywacja Opla Vectry B lift.

Postprzez gacekx1 » 2 wrz 2016, o 21:23

Co za dużo to nie zdrowo, niepotrzebnie tym cortaninem pojechałeś :twisted: . Ja obstawiam ciągle przy swoim że na miejsca ruszone korozją lepiej reaktywny od epoksydu 8) Z drugiej strony epoksyd wygodniejszy, można od razu kłaść szpachlę, reaktywny wymaga warstwy izolacyjnej - podkładu akrylowego. Co do lamp CUDO, jednak aby zachować ten efekt zmatuj je papierem drobnym i pryśnij bezbarwnym;)

https://www.youtube.com/watch?v=EOuS3LGLZ2I
Avatar użytkownika
gacekx1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 408
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 2
Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125

Reaktywacja Opla Vectry B lift.

Postprzez dieludolfs » 3 wrz 2016, o 00:47

Auto już częściowo poskładane. Zamówiłem 1l bazy, w poniedziałek powinna być już gotowa, więc w przyszłym tygodniu o ile pogoda dopisze mam zamiar skończyć lewe drzwi.
Tak wygląda bok po polerce:
Btw. Auto dostało nowe tylne kolumny, ponieważ stare sprężyny były już wygniecione, a amortyzatory słabo trzymały na wybojach.
Obrazek

Obrazek

Oraz reszta pomalowanego już boku.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Listwa progowa jak na razie jest luźno zawieszona, gdyż muszę kupić do jej montażu nowe zaczepy i kołki, stare niestety nie przetrwały próby czasu :P


A oto dziś zakupione graty:

Obrazek

Zdecydowałem się na zakup klamek w kolorze, dzięki czemu nie muszę kupować specjalnego podkładu do plastiku. Gdyby ewentualnie nowe klamki zbyt szybko się rysowały lub odpadałby przy nich lakier, to zawsze mogę powrócić do oryginalnych, czarnych klamek.


gacekx1, w miejscu, gdzie poodpadała szpachla z podkładem, nie był dany reaktywny, a jakiś krzemianowo-cynkowy podkład :F Leży on w garażu już ze 4 lata, więc być może jest przeterminowany... Epoksyd stosuję właśnie z tego względu, że od razu mogę na niego kłaść szpachel, dzięki czemu szybciej się na nim pracuje ;) Również w przypadku ewentualnych przecierek podkładu akrylowego nie muszę ponownie go nakładać.

Co do lamp, jak na razie zostawię je takie jakie są, jeżeli ponownie zmatowieją dość krótkim czasie to na pewno pomyślę o polakierowaniu ich bezbarwnym :)

Poza tym pistolet zaczął trochę pluć wodą, więc trzeba będzie nieco zmodyfikować instalacje sprężonego powietrza...
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do MotoChat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 100 gości