Współczesne oleje syntetyczne 2t do starego dwusuwa?
Posty: 18
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Współczesne oleje syntetyczne 2t do starego dwusuwa?
W simsonie leje 1:50 jak fabryka nakazała nawet więcej można go wlać,bo fajnie się spala i pomimo przelania nie pozostawia nagaru.
-
Posimsonowany - MotoManiak
- Posty: 533
- Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
- Lokalizacja: Puławy
- Pochwały: 14
- Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982
Współczesne oleje syntetyczne 2t do starego dwusuwa?
Tomek, w tej kwestii akurat wpływ ma wiele czynników - materiały, konstrukcja silnika, warunki pracy i obciążenia jakim poddawany jest silnik. Wszak w przypadku silników wyczynowych stosuje się mieszanki nawet 1:100.
dieludolfs, pamiętaj, że "lux" był cudem bo w silniki 4 t mógł nawet kilka tysięcy kilometrów pracować, nie mieszał się z benzyną i ogólnie najlepszy nie był (niektórzy twierdzą, że nawet na miksolu żywotność silnika była 2X większa). W nowym skuterze silnik by się natychmiastowo nie zatarł, ale zastosowanie miksolu zapewne znacząco skrociło by żywotność.
dieludolfs, pamiętaj, że "lux" był cudem bo w silniki 4 t mógł nawet kilka tysięcy kilometrów pracować, nie mieszał się z benzyną i ogólnie najlepszy nie był (niektórzy twierdzą, że nawet na miksolu żywotność silnika była 2X większa). W nowym skuterze silnik by się natychmiastowo nie zatarł, ale zastosowanie miksolu zapewne znacząco skrociło by żywotność.
-
Angler - Zwycięzca konkursu
- Posty: 2224
- Dołączył(a): 12 sie 2007, o 20:33
- Lokalizacja: Rawicz
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Yamaha XS 400 27 KM, Opel Meriva 1,7CDTI 100kuni, Keeway Cruiser 18 koników i Peżo ludix mocy b/d.
Re: Współczesne oleje syntetyczne 2t do starego dwusuwa?
W Komarze używałem najpierw Miksolu. Jeździł na nim bez problemów, jednak zostawiał dużo nagaru. Potem przesiadłem się na chwilę na czerwony Orlen, a następnie na jakiś Mobil do dwusuwów (nie pamiętam nazwy). Obydwa te oleje nagaru nie zostawiały, silnik pracował jakby bardziej miękko. Gdzieś dawno wyczytałem, że tak naprawdę konieczność stosowania bogatej w olej mieszanki jest spowodowana brakiem łożyska igiełkowego w korbowodzie. To tulejka ze sworzniem wymagają dużo oleju. Po zamianie na igiełki nie powinno być problemów z proporcją 1:50.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Posty: 18
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 316 gości