Pochwal się swoim rowerem

Czyli dział, w którym dziedzina tematu nie ma znaczenia.

Pochwal się swoim rowerem

Postprzez Tomek » 11 sty 2018, o 17:01

Oglądałem jeszcze trzy rowery na ramach 19' bo taka wychodzi mi ze wzrostu. Cube Aim, Karbon C20 i jakiś bardziej no name, ale ostatecznie wybrałem Ghosta :)
Obrazek

Fakt, szukałem sztywnego widelca i v-brake, ale ten amor ma pełną regulację, blokadę z kierownicy i co najważniejsze zero luzu. :D Heble kozak, nowe klocki, stopala robię dwoma palcami.
Rama szosy i mtb idą do Żyda :D
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Pochwal się swoim rowerem

Postprzez Pani Kontekstowa » 11 sty 2018, o 17:01

Pani Kontekstowa
 

Pochwal się swoim rowerem

Postprzez Tomciosz » 11 sty 2018, o 17:22

To kupowałeś go w sklepie na miejscu? :F
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Pochwal się swoim rowerem

Postprzez Tomek » 12 sty 2018, o 16:44

Tak. Dlatego byłem w stanie zapłacić nawet minimalnie więcej bo odpadła mi przesyłka :D
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Pochwal się swoim rowerem

Postprzez Tomek » 31 mar 2018, o 21:36

Od kupna zmieniłem tylną przerzutkę na Deorę i dokupiłem błotniki.
Obrazek

Obie zakupione rzeczy wynikły z takiej jazdy :mrgreen:
Obrazek

Kiedyś tam chcę jeszcze kupić drugi kpl. kół na asfalt, a na te obręcze coś agresywniejszego jak dokończę Michałki :)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Pochwal się swoim rowerem

Postprzez dieludolfs » 31 mar 2018, o 21:48

Tomek, o stopce musisz chyba jeszcze pomyśleć :D
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Pochwal się swoim rowerem

Postprzez Romecik2t » 1 kwi 2018, o 09:07

Ja nie mam pytan. A myslalem ze ja katuje rowery :F Fajnie wyglada ten model ale troche krotka rama (wysokosc ok) xd
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Pochwal się swoim rowerem

Postprzez Tomek » 1 kwi 2018, o 11:08

dieludolfs, raczej nie potrzebuję :D
Romecik2t, jechałem dopóki koła się obracały :F W sumie to kupiłem go do takiej jazdy. A rama to 21", wcale nie jest krótka. Rower jest po prostu wielki :P
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Pochwal się swoim rowerem

Postprzez Romecik2t » 1 kwi 2018, o 11:40

Chodzilo mi o to ze na zdejciach sie wydaje krotka ale faktycznie jest wysoki i to chyba przez to :yes:
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Pochwal się swoim rowerem

Postprzez Tomek » 3 paź 2020, o 23:57

Po dwóch latach w maju tego roku skradziono mi mojego Ghosta :cry:
Obrazek

Był ze mną w wielu miejscach
Obrazek

A to jego ostatnie zdjęcie jakie posiadam :F
Obrazek

Generalnie, to miałem go sprzedać, bo z racji przebiegu wymagał już dużego (wielkiego) serwisu. Ale złodzejej był szybszy. Musiał być zachwycny stanem technicznym :mrgreen:
Mniejsza o większość :F Przymierzałem się do sprzedaży, ponieważ mieszkając w Holandii jedyne góry jakie widzę, to wydmy. Nie ma też zbyt wielu miejsc do taplania się w błotku. Dlatego, tak jak widać na pierwszej fotce schodziłem już dośc nisk z pozycją poprzez obrócenie kierownicy, ustawienie mostka w minus oraz wyrzucenie spod niego podkładek.
Czego potrzebowałem? Oczywiście szosy :P
I dziwnym trafem, niedługo po kradzieży mojego roweru dostałem od kolegi rower, który z kolei on dostał od swojego kolegi...

... a tym kolegą był Leo van Vliet, jeden z czołowych kolarzy w Holandii. Jako zawodowiec ścigał się od połowy lat 70, do połowy 80. Startował w takich klasykach jak Tour de France, Paryż-Nicea, czy Criterium du Dauphine.
Traf chciał, że mieszkamy w tej samej miejscowości, a łączy nas inna osoba- kolega z pracy. Ów kolega z kolei był w związku z dziewczyną mieszkającą obok Leo. Uch, nie komplikuję już. :mrgreen:
Panowie szybko się skumplowali i pewnego dnia van Vliet zaproponował, że sprezentuje koledze jeden ze swoich starych rowerów, aby mogli wspólnie jeździć w weekendy.
Plany skończyły się w momencie przekazania roweru :F :F I tak rower przestał nieużywany około 8 lat.
Kiedy kolega rozstał się z tą kobietą stwierdził, że odda mi rower, bo przypomina mu byłą... :>

Tu zaczyna się moja historia z moją pierwszą retro szosą.
Van Tuyl
Specyfikacja jest zacna :D
Rama: Van Tuyl 55cm (Rurki Columbus Max. Prawdopodobnie zbudowana we włoszech przez Andrea Pesenti)
Widelec: Gazelle na stali Reynolds 531
Kierownica: 3ttt Forma SL Ergopower + mostek RPS(?)
Manetki: Shimano ST-1055 (seria 105)
Siodełko: Selle Italia Shiver XC + sztyca Dura ace SP-7400-B

Koła:
- piasty Dura Ace 7700
- obręcz przód Mavic Reflex SUP 622x13
- obręcz tył Rigida 13x622
- opony Vredestein Fortezza + Vittoria Rubino Interpid PRB 23c

Napęd:
- przerzutka tył Dura ace RD-7700
- przerzutka przód Dura ace FD-7403
- korba Dura ace FC-7402 53/43z
- łańcuch Decathlon :F
Hamulce:
- tył Dura ace BR-7403 SLR-S
- przód Galli

Jak widać, nie licząc mostka i klamkomanetek, wszystko to topowy osprzęt początku lat 90. Taki creme de la creme ówczesnych katalogów Shimano, przeznaczony dla PRO-sów, lub dla dzianych gości. Teraz ceny też robią wrażenie. Np. jedna oryginalna zębatka przednia kosztuje 120 euro. Coś pięknego :F Całe szczęście wyczaiłem zamiennik i współczesne zębatki da się kupic już po 50zł :D
Waży poniżej 10kg, co daje podobny wynik do współczesnych tanich i średniopółkowych rowerów na aluminiowych ramach :twisted:

Pierwsze co zrobiłem wtedy, to mycie, czyszczenie, szeroko pojęte przywracanie do życia. Później były drobiazgi typu siodełko, nowa owijka, opony, nowe kółeczka do przerzutki czy linki.
Chciałbym jeszcze tylko kupić nowe koła, a obecne piasty przepleść na obręcze pod szytki żeby mieć dla komplety. No i błotniki na jesień-zimę. Cała reszta fajnie sobie radzi i jestem mega zadowolony. Robię jakieś 900km miesięcznie, więc nalatałem już blisko 3500km i póki co wkręcam się coraz bardziej :]

Fotki niedługo po przyjęciu
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

a tu stan na dziś :P
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Pochwal się swoim rowerem

Postprzez dieludolfs » 6 paź 2020, o 22:52

Tomek, w Holandii Ci go gwizdnęli? Spróbuj poprzeglądać polskie ogłoszenia, może się gdzieś trafi :yes:

:arrow: https://i.imgur.com/WcMTAjd.jpg
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Poprzednia strona

Powrót do Off-topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 245 gości