Komar wał stoi, nie rusza, blokuje silnik

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Komar wał stoi, nie rusza, blokuje silnik

Postprzez d0dz » 2 maja 2008, o 00:51

Witam mam taki problem mianowicie, przeprowadziłem remont silnika s-38 do komara mr 232 na pedała, kartery dałem na hermetyk (oczywiście uszczelki są :) )

Kompresja jest b. dobra, zero wycieków oleju, nowe simeringi, tłok i pierścienie.

-----

Problem polega na tym że jak chce odpalić komara (mam biegi w rączce) to nie chce się kręcić wał, coś go blokuje. (kręcę pedałami a wał się nie obraca), natomiast zębatka zdawcza (od łańcucha) się obraca
Czasami po dłuższych próbach jakoś da mi się ruszyć ten wał, magneto się obraca :) i odpala.

Teraz nawet na popych nie obraca się wał :(
stoi w miejscu , tak jak by chciał a nie może stawia opór

Od razu mówię że magneto nie ociera o cewki, wał mam prosty, zero syfu w silniku nic tam nie wpadło.. itd.

-----

Jak odkręciłem świecę z głowicy to o dziwo wał się obraca :D

Postanowiłem odkręcić pokrywę od strony sprzęgła, wkręciłem świecę do głowicy.. Okazało się, że bez pokrywy (prawej) od sprzęgła wał się obraca (świeca wkręcona) Kompresja jest znakomita...

Jak zakręciłem pokrywę wcześniej dałem nową uszczelkę która posmarowałem hermetykiem, odczekałem 7 godzin.. i dalej to samo wał się nie obraca (klin oczywiście jest od strony magneta)

Bez świecy się obraca. może jest to spowodowane tym że wymieniłem tłok i pierścienie.

Jak obracam magneto ręką to wał lekko się obraca

Sam już nie wiem co jest nie tak

-------------

Pozdrawiam, Marcin
d0dz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 29 mar 2008, o 00:17
Lokalizacja: Gliwice

Komar wał stoi, nie rusza, blokuje silnik

Postprzez Pani Kontekstowa » 2 maja 2008, o 00:51

Miejsce na reklamę
Pani Kontekstowa
 

Postprzez endek » 2 maja 2008, o 07:01

ale jak krecisz pedałami to stawia troche silnik opór ? (kompresja)
a czy przypadkiem nie slizga sie sprzegło?

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez marcing17 » 2 maja 2008, o 08:14

Popuść linke od sprzęgła i po problemie :)
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3721
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez kilofman » 2 maja 2008, o 09:07

Tak, żeby nie zkładać nowego temat? Jak zdejme magneto to kopke na luzie ręką mogę sobie ruszać w dół. A jak założe magneto to musz skakać na kopkę żeby w ogóle coś drgnęło. O co chodzi?? Jak to rozwiącać?
Nie wszyscy Cię w dupe kopną. Są ludzie bez nóg.
Avatar użytkownika
kilofman
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 246
Dołączył(a): 5 sty 2008, o 18:00
Lokalizacja: Mława

Postprzez parcelak » 2 maja 2008, o 09:19

A jak dawałeś nowy tłok i pierścienie to smarowałeś je olejem?
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez kilofman » 2 maja 2008, o 09:20

Owszem. Ale ci mówie. Bez magneta to chodzi jak masełko. Z tym, że iskry nie ma :P
Nie wszyscy Cię w dupe kopną. Są ludzie bez nóg.
Avatar użytkownika
kilofman
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 246
Dołączył(a): 5 sty 2008, o 18:00
Lokalizacja: Mława

Postprzez d0dz » 2 maja 2008, o 09:33

marcing17 napisał(a):Popuść linke od sprzęgła i po problemie :)


Popuściłem i nic to nie dało jak kręcę pedałami to silnik stawia opór

Sprzęgło się nie ślizga, działa jak należy, tarcze mam prawie nowe, biegi normalnie wchodzą

----

kilofman napisał(a):Owszem. Ale ci mówie. Bez magneta to chodzi jak masełko. Z tym, że iskry nie ma :P


magneto pewnie ociera o cewki, sprawdź to

parcelak napisał(a):A jak dawałeś nowy tłok i pierścienie to smarowałeś je olejem?


Tak popsikałem trochę CX-80 tłok z pierścieniami i do środka cylindra, aby tłok łagodnie do niego wszedł
d0dz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 29 mar 2008, o 00:17
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez Alonzo » 2 maja 2008, o 09:45

nalej oleju do cylindra, predzej, ale opory po remoncie to normalka, najwiekszy opor stawiaja lozyska wlasnie jak sa nowe, jesli kreci pedalami a wal sie nie obraca to na pewno sprzeglo sie slizga, wez ostro popusc linke sprzegla albo ja odczep i wtedy zobacz, na poczatku tez nie bedzie chcial chodzic zbytnie na wolnych ale po kilku kilometrach te opory w ogole znikna :D
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5543
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez d0dz » 2 maja 2008, o 09:48

To dlaczego bez prawej pokrywy silnika (tam gdzie jest sprzęgło), kręcę pedałami i wał się obraca?
d0dz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 29 mar 2008, o 00:17
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez parcelak » 2 maja 2008, o 09:49

Za mocno naprężyłeś linkę lub ten popychacz się zablokował :wink:
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Pitucha » 2 maja 2008, o 10:00

Koledzy mają rację.... Linka może być za bardzo naprężona, lub popychacz sprzęgła się zblokował, lub ten "czopek" wypadł i zblokował sprzęgło.... Sprawdź to :wink:
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez d0dz » 2 maja 2008, o 10:02

parcelak napisał(a):Za mocno naprężyłeś linkę lub ten popychacz się zablokował :wink:


Ok sprawdzę pewnie winny jest popychacz ale zdawało mi się wczoraj że jest dobry :D.

Może źle coś złożyłem hmm najpierw dałem na wał podkładkę dystansową potem całe sprzęgło. Mam mały luz mogę ruszać koszem sprzęgła do tyłu i do przodu zauważyłem że na rysunku budowy sprzęgła (moje sprzęgło jest podobne)
[img][570:500]http://www.mopedy.ovh.org/sprzeglo.jpg[/img]

A więc moje sprzęgło wygląda tak tylko że ma 4 bolce:
Obrazek

nie ma za koszem podkładki dystansowej, zabierak nie jest połączony z tarczą

chyba posiadam pierwszy typ takiego sprzęgła stosowanego w silniku s-38
d0dz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 29 mar 2008, o 00:17
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez kilofman » 2 maja 2008, o 10:20

A jak mi trze magneto o cewki to co zrobić?? Bo trze i to troszkę bardzo :P
Nie wszyscy Cię w dupe kopną. Są ludzie bez nóg.
Avatar użytkownika
kilofman
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 246
Dołączył(a): 5 sty 2008, o 18:00
Lokalizacja: Mława

Postprzez d0dz » 2 maja 2008, o 10:24

kilofman napisał(a):A jak mi trze magneto o cewki to co zrobić?? Bo trze i to troszkę bardzo :P


Sprawdź najpierw czy czasem nie masz krzywe magneto :|
lekko może ocierać, ale nie tak mocno stawiając opór

wał musi być w centralnym punkcie otworu w podstawie iskrownika
d0dz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 29 mar 2008, o 00:17
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez kilofman » 2 maja 2008, o 10:28

Magneto mam nówkę :P
Nie wszyscy Cię w dupe kopną. Są ludzie bez nóg.
Avatar użytkownika
kilofman
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 246
Dołączył(a): 5 sty 2008, o 18:00
Lokalizacja: Mława

Następna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości