Witam mam taki problem mianowicie, przeprowadziłem remont silnika s-38 do komara mr 232 na pedała, kartery dałem na hermetyk (oczywiście uszczelki są )
Kompresja jest b. dobra, zero wycieków oleju, nowe simeringi, tłok i pierścienie.
-----
Problem polega na tym że jak chce odpalić komara (mam biegi w rączce) to nie chce się kręcić wał, coś go blokuje. (kręcę pedałami a wał się nie obraca), natomiast zębatka zdawcza (od łańcucha) się obraca
Czasami po dłuższych próbach jakoś da mi się ruszyć ten wał, magneto się obraca i odpala.
Teraz nawet na popych nie obraca się wał stoi w miejscu , tak jak by chciał a nie może stawia opór
Od razu mówię że magneto nie ociera o cewki, wał mam prosty, zero syfu w silniku nic tam nie wpadło.. itd.
-----
Jak odkręciłem świecę z głowicy to o dziwo wał się obraca
Postanowiłem odkręcić pokrywę od strony sprzęgła, wkręciłem świecę do głowicy.. Okazało się, że bez pokrywy (prawej) od sprzęgła wał się obraca (świeca wkręcona) Kompresja jest znakomita...
Jak zakręciłem pokrywę wcześniej dałem nową uszczelkę która posmarowałem hermetykiem, odczekałem 7 godzin.. i dalej to samo wał się nie obraca (klin oczywiście jest od strony magneta)
Bez świecy się obraca. może jest to spowodowane tym że wymieniłem tłok i pierścienie.
Jak obracam magneto ręką to wał lekko się obraca
Sam już nie wiem co jest nie tak
-------------
Pozdrawiam, Marcin
Komar wał stoi, nie rusza, blokuje silnik
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 18
• Strona 1 z 2 • 1, 2
ale jak krecisz pedałami to stawia troche silnik opór ? (kompresja)
a czy przypadkiem nie slizga sie sprzegło?
a czy przypadkiem nie slizga sie sprzegło?
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
Tak, żeby nie zkładać nowego temat? Jak zdejme magneto to kopke na luzie ręką mogę sobie ruszać w dół. A jak założe magneto to musz skakać na kopkę żeby w ogóle coś drgnęło. O co chodzi?? Jak to rozwiącać?
Nie wszyscy Cię w dupe kopną. Są ludzie bez nóg.
-
kilofman - MotoManiak
- Posty: 246
- Dołączył(a): 5 sty 2008, o 18:00
- Lokalizacja: Mława
marcing17 napisał(a):Popuść linke od sprzęgła i po problemie
Popuściłem i nic to nie dało jak kręcę pedałami to silnik stawia opór
Sprzęgło się nie ślizga, działa jak należy, tarcze mam prawie nowe, biegi normalnie wchodzą
----
kilofman napisał(a):Owszem. Ale ci mówie. Bez magneta to chodzi jak masełko. Z tym, że iskry nie ma
magneto pewnie ociera o cewki, sprawdź to
parcelak napisał(a):A jak dawałeś nowy tłok i pierścienie to smarowałeś je olejem?
Tak popsikałem trochę CX-80 tłok z pierścieniami i do środka cylindra, aby tłok łagodnie do niego wszedł
- d0dz
- MotoManiak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 29 mar 2008, o 00:17
- Lokalizacja: Gliwice
nalej oleju do cylindra, predzej, ale opory po remoncie to normalka, najwiekszy opor stawiaja lozyska wlasnie jak sa nowe, jesli kreci pedalami a wal sie nie obraca to na pewno sprzeglo sie slizga, wez ostro popusc linke sprzegla albo ja odczep i wtedy zobacz, na poczatku tez nie bedzie chcial chodzic zbytnie na wolnych ale po kilku kilometrach te opory w ogole znikna
- Alonzo
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 5550
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
- Lokalizacja: Dobroń
Koledzy mają rację.... Linka może być za bardzo naprężona, lub popychacz sprzęgła się zblokował, lub ten "czopek" wypadł i zblokował sprzęgło.... Sprawdź to
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
parcelak napisał(a):Za mocno naprężyłeś linkę lub ten popychacz się zablokował
Ok sprawdzę pewnie winny jest popychacz ale zdawało mi się wczoraj że jest dobry .
Może źle coś złożyłem hmm najpierw dałem na wał podkładkę dystansową potem całe sprzęgło. Mam mały luz mogę ruszać koszem sprzęgła do tyłu i do przodu zauważyłem że na rysunku budowy sprzęgła (moje sprzęgło jest podobne)
[img][570:500]http://www.mopedy.ovh.org/sprzeglo.jpg[/img]
A więc moje sprzęgło wygląda tak tylko że ma 4 bolce:
nie ma za koszem podkładki dystansowej, zabierak nie jest połączony z tarczą
chyba posiadam pierwszy typ takiego sprzęgła stosowanego w silniku s-38
- d0dz
- MotoManiak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 29 mar 2008, o 00:17
- Lokalizacja: Gliwice
kilofman napisał(a):A jak mi trze magneto o cewki to co zrobić?? Bo trze i to troszkę bardzo
Sprawdź najpierw czy czasem nie masz krzywe magneto
lekko może ocierać, ale nie tak mocno stawiając opór
wał musi być w centralnym punkcie otworu w podstawie iskrownika
- d0dz
- MotoManiak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 29 mar 2008, o 00:17
- Lokalizacja: Gliwice
Posty: 18
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 298 gości