[img][570:448]http://img512.imageshack.us/img512/9987/wnif4.jpg[/img]
Chce zaprezentować zapłon bateryjny mojej konstrukcji jak widać prosta dodatkowym elementem jest tranzystor PNP naprzykład taki
http://www.laro.com.pl/index.php5?action=sklep&t=355
Słuzy on jako przerywacz prądu normalnie prąd nie płynie przez tranzystor jednak gdy na jego Bazę poda się niewielki prąd od bieguna ujemnego tutaj mamy od masy popłynie silniy prąd przez złącze CE kolektor-emiter
zalety takiego układu
- bez awaryjność
-prąd jaki płynie przez cewke jest duzo mniejszy niz w standardowym zapłonie
-przerywacz bedzie w dobrej kondycji gdyż na nim nie będzie pojawiało sie ( zaindukowane ) wytworzone napięcie z cewki WN w iskrowniku
1- akumulator
2-tranzystor PNP
3-przerywacz
4-cewka WN
5-swieca
Zapłon bateryjny by Black Rider
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 16
• Strona 1 z 2 • 1, 2
-
Black Rider - MotoManiak
- Posty: 2728
- Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
- Lokalizacja: łask
zbudowałeś to? wątpie.............. taki tranzystor za wolno przełancza stany żęby dobże działać a poza tym nie zmniejsza on prądu na przerywaczu weic nie widzie powodu aby go stosować a i tak sie spali po pierwszym podlaczeniu
- qba3
- MotoManiak
- Posty: 47
- Dołączył(a): 27 lip 2008, o 19:46
- Lokalizacja: cyncanopol
no właśnie, ja na takim czymś śmigałem jak Alonzo pisze i iskre miało ogromną poza tym moim zdaniem bateryjny zapłon przy mocach naszych cewek nie jest genialnym rozwiązaniem
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Dałem tylko przykład a tak wogule tranzystor jest po to zeby jednak ograniczyc ten prąd no to tez zalezy od parametrów tranzystora mozna dac zamiast tr diode schotkiego i juz lecz jakbym ja budował to bym wykorzystał taki schemat
-
Black Rider - MotoManiak
- Posty: 2728
- Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
- Lokalizacja: łask
Dioda po to aby nie spalić Aku gdyby z jakiejś przyczyny nastąpiło zwarcie czy coś a tak wogule są to tranzystory mocy więc 12A zniesie wszystko chociaz niewidze zeby tam płynął prąd większy niz 1A
-
Black Rider - MotoManiak
- Posty: 2728
- Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
- Lokalizacja: łask
Ja to sie nie sram w takie układy tylko prostym sposobem jak Alonzo i Marycha podpinam mase cewki do przerywacza.Nie martwimy się o iskre bo jest większa niż na zwykłym zapłonie
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
wszsytko ładnie pieknie ale te układy są dosc czułe i wrażliwe .Wiec raczej wolałbym pozostac przy oryginale.
A steriwanie masą bedzie lepsze ,n(tak jak jest w skrzyniach automatycznych) Pozdro
A steriwanie masą bedzie lepsze ,n(tak jak jest w skrzyniach automatycznych) Pozdro
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Kolejne dziadostwo zwiększające awaryjność. Po co ten tranzystor? Boisz się o platynki? Ten układ nie ma sensu.
http://obrazki.elektroda.net/18_1206126913.gif
Tu jest bardzo fajny układ do zapłonu bateryjnego, ma tą zaletę że jak zostawisz zapłon włączony na noc to rano nadal odpalisz motor gdyż po zostawionym włączonym zapłonie układ po chwili gdy silnik nie pracuje odcina prąd od cewki.
http://obrazki.elektroda.net/18_1206126913.gif
Tu jest bardzo fajny układ do zapłonu bateryjnego, ma tą zaletę że jak zostawisz zapłon włączony na noc to rano nadal odpalisz motor gdyż po zostawionym włączonym zapłonie układ po chwili gdy silnik nie pracuje odcina prąd od cewki.
-Jak byś ostatni raz jechał motocyklem, to jak byś jechał?
-zapie*ał bym ile wlezie
-zapie*ał bym ile wlezie
-
Laszlo - MotoManiak
- Posty: 466
- Dołączył(a): 26 cze 2008, o 16:04
- Lokalizacja: Gorzkowice
no i to by było coś dobrego a że tak glupio spytam: to jest teżjakiś tyrystorowy czy tranzystorowy? zmniejsza moze zużycie pradu czy coś w tym stylu?
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Posty: 16
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 348 gości