Modyfikacje silnika w Ursusie C-330

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie dwuślady.

Modyfikacje silnika w Ursusie C-330

Postprzez Łukasz » 6 lis 2008, o 21:23

Czy wiecie jak można w prosty sposób ponieść moc i moment obrotowy silnika w ursusie c-330?
Chodzi mi o jakieś większe przeróbki
Ostatnio edytowano 13 lut 2009, o 17:06 przez Łukasz, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Łukasz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 260
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 07:45
Lokalizacja: Lubelskie
Pochwały: 1

Modyfikacje silnika w Ursusie C-330

Postprzez Pani Kontekstowa » 6 lis 2008, o 21:23

Pani Kontekstowa
 

Postprzez rolnik1234 » 6 lis 2008, o 22:07

Ursus to nie komarek prosto się nic nie osiągnie. :yes: Zwiększanie mocy raczej jest nie opłacalne bo może osiągniemy parę koni więcej ale to nie będzie miało większego znaczenia w osiągach. Najwięcej dającą modyfikacją na pewno będzie zamontowanie przedniego napędu i wspomagania kierownicy ale w sumie rzecz biorąc to bardziej do ursusa C-360. Powiem tak z Ursusa C-330 jakby nie patrząc nie zrobi się New Hollanda. A wszelkie ulepszenia wpłyną na większą wadliwość silnika. Już bardziej podatny na ulepszenia jest Ursus C-360. W jednej gazecie jest świetny artykuł o zamontowaniu przedniego napędu, wspomagania kierownicy oraz świec płomieniowych ułatwiających zapalanie zimnego silnika. Ale koszt tych przeróbek to około 6000 zł więc sprzedając ten ciągnik i dokładając te 6 tys kupimy ciągnik z lepszymi osiągami niż ten ursus po przeróbkach. :yes:
rolnik1234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37

Postprzez Łukasz » 7 lis 2008, o 14:47

mógłbyś dać skan tej gazety, chętnie poczytam może zamontuję wspomaganie
Ostatnio edytowano 13 lut 2009, o 17:07 przez Łukasz, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Łukasz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 260
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 07:45
Lokalizacja: Lubelskie
Pochwały: 1

Postprzez endek » 7 lis 2008, o 18:39

Kryniu napisał(a):Ale koszt tych przeróbek to około 6000 zł więc sprzedając ten ciągnik i dokładając te 6 tys kupimy ciągnik z lepszymi osiągami niż ten ursus po przeróbkach.

moze troche wiecej (no chyba ze znajdziesz mi most) :mrgreen: dawniej kombinowałem ale dałem sobie spokój .szkoda zachodu

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Łukasz » 7 lis 2008, o 19:02

Avatar użytkownika
Łukasz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 260
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 07:45
Lokalizacja: Lubelskie
Pochwały: 1

Postprzez endek » 7 lis 2008, o 19:41

turbina hehe tylko dla pokazu (wjechałby w role to załatwiłby ją oraz silnik w pare mtg) komus sie nudziło nie miał co robic to sobie założył :)

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Łukasz » 7 lis 2008, o 20:19

dałem sobie spokój .szkoda zachodu

prawda
lepiej zainwestować w kabinę z ogrzewaniem
http://www.naglak.pl/ko330.htm
Avatar użytkownika
Łukasz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 260
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 07:45
Lokalizacja: Lubelskie
Pochwały: 1

Postprzez rolnik1234 » 7 lis 2008, o 20:30

Silnik 30tki jest i tak dosyć wyeksploatowany i wszelkie próby podniesienia mocy wpłyną tylko negatywnie na trwałość silnika. Dobrze mówisz lepiej zainwestować w nową kabinę do tego ciągniczka więcej pożytku z tego będzie. Po za tym ciągniki Ursus mają wszelaką gamę mocy i naprawdę 60tką czy 80tkę kupimy za niewiele więcej jeśli nawet nie mniej bo 30tki są w cenie i będziemy mieli o wiele wyższe osiągi niż po jakiś przeróbkach. :yes:
daj skan tej gazety chętnie poczytam może zamontuję wspomaganie

Oczywiście dam ale jak znajdę chwilę czasu :D
rolnik1234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37

Postprzez Alonzo » 7 lis 2008, o 20:44

o lol, nie ma co sie bawic z takimi wolnoobrotowymi dieslami, i tak koła tylnie sa tak duze ze naprawde trzeba by podniesc mocno moc silnika zebys cos poczuł, na kołach przełozenie jest ogromne(w koncu o to chodzi w ciagniku), a naped na przód, no nie skomentuje, wtedy o jakis pracach na polu mozesz zapomniec :D zamontuj sobie xenony neonki i diody i szpanuj po miescie :mrgreen:
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez endek » 7 lis 2008, o 21:39

Alonzo napisał(a):na kołach przełozenie jest ogromne(w koncu o to chodzi w ciagniku), a naped na przód, no nie skomentuje,

no są zwolnice ,a naped to moze by styknał bo 30tki ale dosc droga przeróbka, mają dosc spore przełożenie( ze na terenowych biegach mało co sie robi (prucz roboty przy niektórcyh maszynach))


Łukasz napisał(a):Cytat:
dałem sobie spokój .szkoda zachodu

prawda

napisałem to w sensie ze rozgladam sie i jak by sie cos znalazło np 6045,6235 czy 6435 czy 5245 :]

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez rolnik1234 » 7 lis 2008, o 22:09

Alonzo napisał(a):a naped na przód, no nie skomentuje, wtedy o jakis pracach na polu mozesz zapomniec :D

To nie komentuj jak się nie znasz po pierwsze chodzi o napęd 4x4 bo skoro jest tylni napęd to trzeba dorobić przedni. Po drugie to daje w polu bardzo dużo. Mniejsza możliwość zarycia łatwiejsze skręcanie w grząski terenie bo tył nie pcha. Do tego nawet najmniejsze współczesne ciągniki mają właśnie w większości 4x4. Do tego nawet ciągniki Ursus powyżej C-385 każdy model miał dwie wersje z dodatkowym przednim napędem oraz bez niego. :yes:
rolnik1234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37

Postprzez endek » 8 lis 2008, o 09:53

Kryniu napisał(a):Alonzo napisał:
a naped na przód, no nie skomentuje, wtedy o jakis pracach na polu mozesz zapomniec

To nie komentuj jak się nie znasz po pierwsze chodzi o napęd 4x4 bo skoro jest tylni napęd to trzeba dorobić przedni.

komuż by sie chciało na przeróbke samego przedniego napedu, a co do 4x4 to jednak raczej nie maja tak duzego uznania 30tki ze wzgledu na ich moc tak wiec nie ma za bardzo sensu na jego montaz jak cos to juz bardziej do 60tki (dość czesciej można spotykac)

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Alonzo » 8 lis 2008, o 10:37

Kryniu sory ale ja zrozumiałem ze chcecie zrobic sam napęd na przód, a nie 4x4
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Marcek » 8 lis 2008, o 13:00

Co do przedniego napędu - czy to nie chodzi czasem o dołożenie mostu od UAZ-a? Jeśli tak, to proponuję lekturę:
http://www.agrofoto.pl/forum/Ursus-C-330-4x4-t3759.html
Muszę przyznać, że to naprawdę ładnie zrobiona przeróbka.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez rolnik1234 » 8 lis 2008, o 17:10

No przeróbka na sam przedni napęd bez tylnego jest bez sensu :yes: Ale ogólnie przy ciągnikach mówi się o zamontowaniu przedniego napędu gdy ma się na celu zrobienie właśnie 4x4 Marcek ta 30tka rzeczywiście fajnie przerobiona. :yes: 60tka z tego artykułu co mam w gazecie jest też podobnie zrobiona.
enduras napisał(a):a co do 4x4 to jednak raczej nie maja tak duzego uznania 30tki ze wzgledu na ich moc

Tak nie ma co się oszukiwać to tylko 30 KM więc cudów nie będzie ale dla 60tki jak najbardziej się nadaje bo to już trochę więcej mocy ma :yes:
rolnik1234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości