Otóż pojawił się nowy problem w Bzyku. Padły mi cewki świetlne. Miałem w zapasie chyba z 10 sztuk. Póki co trafiłem na jedną dobrą. Niestety podczas x z rzędu zdejmowania magneta, aparatu odkręcania cewek ( ) przykręcania, zakładania aparatu i zakładania magneta ( ) zagubił mi się gdzieś klin. I w związku z tym pomyślałem sobie aby cewki świetlne (dające po 10 W każda) zastąpić zapłonowymi (15 W) tak jak to zarzucił pomysłem Pawel.2112 w swoim temacie o instalce do Ogara.
No i teraz pojawiają się problemy.
1. W cewce zapłonowej Rometa mamy 3 wyjścia. Jeden do kabla W/N drugi do przerywacza i trzeci od odcięcia zapłonu. Domyślam się, że te wyjście, które miałoby mi zasilać światła to wyjście na kabel W/N? To oznacza, że dwa pozostałe trza odlutować?
2. Jak sama nazwa wskazuje W/N- wysokie napięcie. Czy to jest tylko tak sobie powiedziane czy rzeczywiście tam płynie wysokie napięcie? I jak to ma się do elektryki w przypadku zasilania kabli z cewki W/N?
3. Swego czasu bawiłem się w dowijanie cewek n/n do Bzykacza. Po dowinięciu całego drutu (zawartość jednej cewki świetlnej, czyli na każdą cewkę dowinięto po połowie) zauważyłem, że cewka znajdująca się koło przerywacza ogranicza jego ruchy bo jest za duża. Czy tak samo będzie wyglądać sprawa z cewką w/n?
Takie nurtują mnie pytania, bo aktualnie Komarexus stoi i nie gada
Cewki zapłonowe zamiast świetlnych Romet Komar
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Cewki zapłonowe zamiast świetlnych Romet Komar
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Cewka zapłonowa ma 3 odprowadzenia. Na kabel w/n, przerywacz i cewka n/n.
Nie, wysokie napięcie to kilka tysięcy V, zasilające świecę.
Nie może ono zasilać elektryki motoroweru. Jedynie z cewki n/n.
Bo ma za dużo drutu, czy ma za dużą ramkę ? Jeżeli ma za dużą ramkę, to zanaczy, że masz prywaciarską cewkę, w oryginalnej tego progu nie ma. Też taką mam, ale spokojnie można spiłować nadmiar.
Komar Rider napisał(a):Domyślam się, że te wyjście, które miałoby mi zasilać światła to wyjście na kabel W/N
Nie, wysokie napięcie to kilka tysięcy V, zasilające świecę.
Nie może ono zasilać elektryki motoroweru. Jedynie z cewki n/n.
Komar Rider napisał(a): cewka znajdująca się koło przerywacza ogranicza jego ruchy bo jest za duża
Bo ma za dużo drutu, czy ma za dużą ramkę ? Jeżeli ma za dużą ramkę, to zanaczy, że masz prywaciarską cewkę, w oryginalnej tego progu nie ma. Też taką mam, ale spokojnie można spiłować nadmiar.
-
Kubas - MotoManiak
- Posty: 295
- Dołączył(a): 24 sty 2008, o 21:02
- Lokalizacja: Toruń
Kubas tak właśnie myślałem z tym W/N ale wolałem się upewnić.
Hmmm... no to może dać jako zasilający ten kabel od odcięcia zapłonu? Przecież odcięcie zapłonu polega na zrobieniu zwarcia jeśli się nie mylę, a ten kabel od odcięcia zapłonu idzie na przełącznik a potem do masy tak?
A cewkę mam orginalną na 100 %
Hmmm... no to może dać jako zasilający ten kabel od odcięcia zapłonu? Przecież odcięcie zapłonu polega na zrobieniu zwarcia jeśli się nie mylę, a ten kabel od odcięcia zapłonu idzie na przełącznik a potem do masy tak?
A cewkę mam orginalną na 100 %
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
z tego co pamiętam nie da się wsadzić cewki zapłonowej na miejsce świetlnych. Przeróbka którą podałeś nie zda egzaminu, lepiej na nowo nawinąć rdzenie cewek świetlnych
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
A to dla czego? Rozstaw szpilek taki sam Żeby wpakować ją chociaż w iejsce tej drugiej cewki świetlnej, zawsze to te 5 wattów więcej
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
5 watt więcej dla napiecia kilku tysięcy volt. W przypadku rometów z polskim silnikiem cewka w/n jest raczej za gruba żeby umieścić ją w gniezdzie świetlnych cewek. Co innego w silnikach czechosłowackich gdzie można zamontować cewkę zapłonową zamiast świetlnych bez ingerencji przy stojanie
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Hmm.. jeśli będę miał siłę to posprawdzam resztę cewek świetlnych a jak nie to szykują się zakupy
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
inny rozstaw śrubek jest. poza tym to cewki świetlne są chyba nawet tańsze
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Osobiście uważam ten pomysł za porażkę . Cewka zapłonowa pełni zupełnie inną funkcję. Ma za zadanie indukowanie wysokiego napięcia, rzędu kilku- kilkunastu kV. Napięcie to wywołuje iskrę, czyli przebicie izolacji powietrza. Z tego wynika, że użycie jej, jako cewki świetlnej zupełnie mija się z celem.
A tak właściwie, to skąd wiesz, że cewka świetlna ma mocy skuteczną wartości 15W. Obliczałeś to jakoś?
Jeśli chodzi ci o zwiększenie wydajności całego iskrownika.
Musiałbyś zwiększyć strumień magnetyczny. Sposób ten jest raczej niemożliwy do wykonania. Gdybyś chciał mieć większy prąd w instalacji musiałbyś zwiększyć wymiary i "siłę" magnesów w magnecie. .
A tak właściwie, to skąd wiesz, że cewka świetlna ma mocy skuteczną wartości 15W. Obliczałeś to jakoś?
Jeśli chodzi ci o zwiększenie wydajności całego iskrownika.
Musiałbyś zwiększyć strumień magnetyczny. Sposób ten jest raczej niemożliwy do wykonania. Gdybyś chciał mieć większy prąd w instalacji musiałbyś zwiększyć wymiary i "siłę" magnesów w magnecie. .
-
Mr.Rezystor - MotoManiak
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
- Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
- Pojazdy: Audi 100 2.8
Mr.Rezystor przerażasz mnie Dobra zakończmy ten temat,
bo widzę że można uznać
bo widzę że można uznać
Mr.Rezystor napisał(a):ten pomysł za porażkę
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Mr.Rezystor przerażasz mnie Dobra zakończmy ten temat,
bo widzę że można uznać
Mr.Rezystor napisał:
ten pomysł za porażkę
Przecież wiadomo, że ten pomysł nie zapowiadał się ciekawie . Jeśli jest to oczywiste, to po co mam owijać w bawełnę. Cenię sobie szczerość, dlatego tez piszę, to co myślę.
-
Mr.Rezystor - MotoManiak
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
- Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
- Pojazdy: Audi 100 2.8
Cewki zapłonowe zamiast świetlnych Romet Komar
moim zdaniem twój pomysł nie zda egzaminu przecież ktoś kto konstruował komara a dokładnie jego instalacje wiedział corobi acz kolwiek uważam że instalacja nie jest za dobra mam do was pytanie nie mam iskry w komarze co może być tego przyczyną? dodam że zmieniłem cewkę w/n przerywacz i kondensator. Może ktoś wie jak sprawdzić taką cewkę?
- aaaa
- MotoManiak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 13 sty 2012, o 20:29
- Pojazdy: s
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 155 gości