Quniuś jakie mogą być koszty polerowania elektrochemicznego? Wstępne, pi razy oko.
JBC moje bębny zgłaszają gotowość do testów
A jak wygląda polerowanie złożonego silnika? Kwas rozpuści uszczelki prawda? Ale drugi raz chyba tego silnika na ślunsk nie poślę
Anodowanie tłoków
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Quniuś napisał(a):Kto chce mieć anodowany tłoczek pisać GG albo PW.
Widzę że Tobie też przydała się "Galwanotechnika domowa"
Oferuję
-szlify cylindrów viewtopic.php?p=243024#243024
-usługi tokarskie i frezerskie viewtopic.php?p=243023#243023
Kupię papiery
viewtopic.php?p=243025#243025
-szlify cylindrów viewtopic.php?p=243024#243024
-usługi tokarskie i frezerskie viewtopic.php?p=243023#243023
Kupię papiery
viewtopic.php?p=243025#243025
- bing17
- MotoManiak
- Posty: 284
- Dołączył(a): 19 lut 2008, o 10:42
- Lokalizacja: Łódź
Bardzo ciekawy temat Quniuś dobrze ,że go tu umieściłeś Kiedyś muszę popróbować jakieś anodowanie polerowanie czy tam barwienie
-
Sławek. - #mod
- Posty: 3622
- Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
- Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.
Założysz druciaka na wiertare i kartery zrobisz samemu (efekt szczotkowania jest dość dobry, taki przytłumiony chrom) a jak opatentuje polerke elektrochemi to zrobię Ci za darmo dekle a bębny to sie dogadamy. Co do kosztów to nie mam pojęcia ile wyjdą materiały a nie będe robił roztworu 4l tylko jak coś to 20l minimum
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
-
Krylunio - MotoManiak
- Posty: 2299
- Dołączył(a): 1 lut 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Wola Rzędzińska
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Komar 2350, Passat B6, Road Star 1700
wiem że głupio ale ktoś wspomniał w tym temacie że do wysokoobr silników nie ma sensu tego robić.....
-
Michaus - Zwycięzca konkursu
- Posty: 768
- Dołączył(a): 14 paź 2009, o 20:48
-
Krylunio - MotoManiak
- Posty: 2299
- Dołączył(a): 1 lut 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Wola Rzędzińska
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Komar 2350, Passat B6, Road Star 1700
Ktoś wspomniał ale nie poparł tego arugmentami, w jawce nie masz tłoka z stopu magnezu żeby był git. A twarda powłoka z zachowaniem elastyczności rdzenia jest bardzo dobra.
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Jak ktoś chciałby próbować coś robić to różne odczynniki można kupić w ARCHEM-ie we Wrocławiu http://archem.com.pl/?module=start
, jedyny problem jest taki że tylko wypisują faktury na firmy. Ja kupiłem na tatę...
, jedyny problem jest taki że tylko wypisują faktury na firmy. Ja kupiłem na tatę...
- wojtek278
- MotoManiak
- Posty: 472
- Dołączył(a): 24 sie 2008, o 16:20
- Lokalizacja: Stróża
- Pochwały: 3
P. Sękowski w "Galwanotechnice.." pisze, że do anodowania potrzebne jest napięcie większe niż 12 V, bo proces się nie uda. Tobie jednak wychodzi przy 12 V :)
On radzi zastosowanie prądu zmiennego 24V - taki układ galwaniczny działa jak półprzewodnik.
Pominąłeś etap odtłuszczania przedmiotu przed anodowaniem (jeszcze przed trawieniem), a to chyba ważne, tłoki od 2T zawsze będą zaolejone, nie mówiąc już o 4T.
Poza tym fajny tutek, u Ciebie wydaje się to dużo prostsze niż u p. Sękowskiego :)
On radzi zastosowanie prądu zmiennego 24V - taki układ galwaniczny działa jak półprzewodnik.
Pominąłeś etap odtłuszczania przedmiotu przed anodowaniem (jeszcze przed trawieniem), a to chyba ważne, tłoki od 2T zawsze będą zaolejone, nie mówiąc już o 4T.
Poza tym fajny tutek, u Ciebie wydaje się to dużo prostsze niż u p. Sękowskiego :)
Serwus
JanekZ
JanekZ
-
JanekZ - MotoManiak
- Posty: 397
- Dołączył(a): 29 sty 2009, o 14:04
- Lokalizacja: Wrocław
JanekZ proces odtłuszczania jest bardzo ważny, jeżeli mamy doczynienia z nowym tłokiem wystarczy wytrawianie w roztworze kawsu azotowego a jeżeli nie to wystarczy go przemyć dokładnie acetonem. Teraz do anodowania zrobiłem sobie prostownik z wydajnością prądową do 50A i odczepami do zmiany napięcia do 60V. Proces przygotwania i użyty sprzęt oraz czystość mają największy wpływ na jakość powłoki, przy napięciu 12V proces jest wykonywalny, wystarczy dobrze przygotowana powierzchnia
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
No prostownik wydaje się być potężny Już nie mogę się doczekać, kiedy moje bębny będą się tak błyszczeć
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 160 gości