Jako, że lato się zbliża i ktoś mógłby się skusić na takie dziadostwo -np. mieć zapasowe pierdzikółko jak się Romet zepsuje, to ku przestrodze napisałem arta.
Kupiłem taki silnik dla mamy, żeby jej ułatwić dłuższe wycieczki, które uwielbia, a po kontuzji już tyle nie popedałuje.
Relacja z otwarcia paczki i rozpaczliwych prób montażu tutaj:http://grzegorski.net/wiki/doku.php?id=rowery:skyhawk_podroba
Odradzam serdeczne. Chłam, który prawdopodobnie docierania nie przeżyje.
Silnik do roweru - ku przestrodze
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Silnik do roweru - ku przestrodze
Ostatnio edytowano 13 wrz 2011, o 10:01 przez c64club, łącznie edytowano 1 raz
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
No ładnie to opisałeś Ja myślałem o zastosowaniu silnika łot Kumara alt to by miało moc
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Komar Rider ostatnio jadąc sobie rowerkiem też nad tym myślałem
dać silniczek od komara w rower
w rower z przerzutkami na tył, np. z tyłu 6 przerzutek a przednich sie pozbyć
później tylne by się przełączało tak jak w zwykłym rowerze z silnika jeszcze 2 biegi
no by mogło nie źle poginać tylko by trzeba grubsze oponki dac
dać silniczek od komara w rower
w rower z przerzutkami na tył, np. z tyłu 6 przerzutek a przednich sie pozbyć
później tylne by się przełączało tak jak w zwykłym rowerze z silnika jeszcze 2 biegi
no by mogło nie źle poginać tylko by trzeba grubsze oponki dac
-
sssTOMEKsss - MotoManiak
- Posty: 1599
- Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
- Lokalizacja: Chocz
- Pochwały: 5
sssTOMEKsss po pierwsze musiałbyś zastosować do przerzutek inne zębatki i cholera wie jaki mechanizm zmieniający biegi, bo musiałby przerzucić dużo cięższy łańcuch Ja myślałem, żeby ogólnie wyrzucić biegi i dać na jednej zębatce
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Jeśli pozbędziesz się korby i pedałów, wynalazek staje się motorowerem. Taki silnik pomocniczy kwalifikuje rower nadal jako rower, w dodatku możesz jechać tyle, na ile Ci znaki i zdrowy rozsądek pozwalają, a nie tylko 45 na godzinę.
"pięćdziesiątki" dezametu byłyby idealne, bo mają napęd po lewej. Jak skończe budować rower poziomy, właduję s38 albo kwadraciaka jakiegoś do BMX (wyczynówka dirtowa z CrMo), bo koła podobne jak w Komarku, a to jedyny rower, który konstrukcyjnie wytrzyma taki twardkor.
I zębatka do Komara/jawki idealnie pasi do przykręcenia tą metodą co ten rowerowy silnik - starczą 2 gumy i 3 blaszki.
Tak. Dolina Rozdupy, jak stwierdził mój brat.
Wyrok Sądu najwyższego z 1993 r napisał(a): "Pojazdem mechanicznym w ruchu lądowym jest każdy pojazd drogowy lub szynowy napędzany umieszczonym na nim silnikiem, jak również maszyna samobieżna i > motorower. Nie są pojazdami mechanicznymi rowery zaopatrzone w silnik pomocniczy o pojemności nie przekraczającej 50 cm3 pod warunkiem, że zachowają wszystkie normalne cechy charakterystyczne budowy umożliwiające ich zwykłą eksploatację jako rowerów. Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Karna z dnia 4 lutego 1993 r. III > KRN 254/92" Bezpieczeństwo w komunikacji/ pojazd mechaniczny/ rower i inne pojazdy niemechaniczne Precedensy. Sprawy administracyjne Tytuł: Bezpieczeństwo w komunikacji/ pojazd mechaniczny/ rower i inne pojazdy niemechaniczne Wyrok: Wyrok SN z dnia 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07 Treść: Obowiązująca ustawa karna, jak i ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r., Nr 58, poz. 515) nie definiują określenia „pojazd mechaniczny”, jakkolwiek ta druga w art. 2 jednoznacznie odróżnia pojęcie: „pojazdu silnikowego” od „roweru”, stanowiąc, iż tym pierwszym jest „pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem motoroweru i pojazdu szynowego”, zaś tym drugim „pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem”. Za pojazdy mechaniczne należy uznać pojazdy zaopatrzone w poruszający je silnik (pojazdy samochodowe, maszyny rolnicze, motocykle, lokomotywy kolejowe, samoloty, helikoptery, statki wodne i inne), jak również pojazdy szynowe zasilane z trakcji elektrycznej (tramwaje, trolejbusy). Jeżeli chodzi o inne – niemechaniczne – pojazdy, to będą nimi w szczególności zaprzęgi konne, rowery, a także statki żaglowe, szybowce. Ponadto nie są pojazdami mechanicznymi rowery zaopatrzone w silnik pomocniczy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3, które zachowują wszystkie normalne cechy charakterystyczne budowy, umożliwiające ich zwykłą eksploatację jako rowerów. Żródło: Prokuratura i Prawo, dodatek Orzecznictwo SN, SA, NSA i TK nr 5/2008, poz. 2
"pięćdziesiątki" dezametu byłyby idealne, bo mają napęd po lewej. Jak skończe budować rower poziomy, właduję s38 albo kwadraciaka jakiegoś do BMX (wyczynówka dirtowa z CrMo), bo koła podobne jak w Komarku, a to jedyny rower, który konstrukcyjnie wytrzyma taki twardkor.
I zębatka do Komara/jawki idealnie pasi do przykręcenia tą metodą co ten rowerowy silnik - starczą 2 gumy i 3 blaszki.
marek123 napisał(a):c64club to ten silniczek
Tak. Dolina Rozdupy, jak stwierdził mój brat.
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
To dlaczego komar jest uznawany za motorower mimo że ma korby i pedały?
Więc komar leci 45km/h i trzeba jeździć w kasku a tu nawet 50 sie poleci i nawet rejestrować nie trzeba
Więc komar leci 45km/h i trzeba jeździć w kasku a tu nawet 50 sie poleci i nawet rejestrować nie trzeba
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... kiem&hl=pl tak do tematu o silniku z Komara/Rometa w rower
-
Kamil22 - MotoManiak
- Posty: 1029
- Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17
To dlaczego komar jest uznawany za motorower mimo że ma korby i pedały?
Więc komar leci 45km/h i trzeba jeździć w kasku a tu nawet 50 sie poleci i nawet rejestrować nie trzeba
bo gdy w sztywniaku zdemontujesz silnik to nie inaczej niż łącznie z pedałami, sprawa rozbija się o to żeby po wyciągnięciu silnika dało się jeździć tym jak rowerem
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Pawel14... napisał(a):To dlaczego komar jest uznawany za motorower mimo że ma korby i pedały?
Więc komar leci 45km/h i trzeba jeździć w kasku a tu nawet 50 sie poleci i nawet rejestrować nie trzeba
Komar i jemu podobne to prawdziwe motorowey. Te bez pedałów to mikromotocykle, na prawach motoroweru ze względu na pojemność.
Jak zauważyłeś, taki właśnie paradoks. Bo w rowerze silnik ten jest traktowany jako pomocniczy.
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
A największą pojemność w silniku do roweru można jaką mieć?Bo jak by dał np.125cc to łoł ale by szalał
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Zależy od interpretacji. Teoretycznie nie ma w prawie ograniczeń i mógłyś litr wstawić. W praktyce w sprawach spornych (podanie gościa do sądu o niezarej. pojazd) wyroki zapadają na 50ccm, przy powołaniu na konstrukcję motoroweru. Patrz długi cytat parę postół wyżej.
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Trzeba było kupić gnoma albo mawa. Sprawdzona i pewna konstrukcja. Gnom prosty jak budowa cepa, maw bardziej skomplikowany ale konstrukcja bardziej podobna do współczesnych silników doczepnych. Sam gnom też jest bardzo fajny ale jednak sprzęgło by się przydało, i przeniesienie napędu na koło przez rolkę też nie jest zbyt ciekawe ale działa!
- batagur
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 543
- Dołączył(a): 16 kwi 2007, o 16:59
- Lokalizacja: z Bielska - Białej
- Pochwały: 1
Gdyby nie to, że przypadkiem wpadł mi w ręce mój Hercules Prima 2S to ojciec by mi kupił ten silnik! Jak to dobrze że do tego nie doszło! Dzięki Ci Boże!
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!
http://doman30.pl.tl
moja stronka zapraszam
http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się
www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!
http://doman30.pl.tl
moja stronka zapraszam
http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się
www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
-
doman30 - MotoManiak
- Posty: 877
- Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
- Lokalizacja: Koszalin
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 134 gości